• Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6
  • dinana
    JePaLuLi skrev 2009-11-16 10:54:49 följande:
    Oj, är de redan slut? Då är väl alternativet att ha Molly hemma från dagis och ansöka om vårdnadsbidrag. Det blir ju iaf 6000 kr mer än 0 kr.
    Mm, ja 180 dagar försvinner ju grymt fort. Fattar det inte riktigt själv.. men men, man har ju 240 dagar totalt, så jag har 60 dagar kvar med lägstanivå också, men de kan man ju inte ta ut förräns man tagit ut sina vanliga dagar om jag fattat dem rätt. Gick i alla fall inte ta ut några av dem sist jag försökte. Att gå hemma med två barn när man pluggar vet jag inte om jag är så sugen på. Sambon får nog ta å lägga över sina dagar på mig istället. Då bor borde jag i alla fall kunna gå några månader till hemma.
    Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • Leos och Vincents mamma
    dinana skrev 2009-11-16 11:02:14 följande:
    Mm, ja 180 dagar försvinner ju grymt fort. Fattar det inte riktigt själv.. men men, man har ju 240 dagar totalt, så jag har 60 dagar kvar med lägstanivå också, men de kan man ju inte ta ut förräns man tagit ut sina vanliga dagar om jag fattat dem rätt. Gick i alla fall inte ta ut några av dem sist jag försökte. Att gå hemma med två barn när man pluggar vet jag inte om jag är så sugen på. Sambon får nog ta å lägga över sina dagar på mig istället. Då bor borde jag i alla fall kunna gå några månader till hemma.
    Du kan börja ta av lägstanivå dagarna när du har tagit ut 180 av de vanliga dagarna, sen får du ta av dem hur mycket du vill. Vi gjorde så att när jag hade tagit ut 180 dagar så tog jag ut bara 3 dagar i veckan med full betalning och sen tog jag 3 dagar med lägstanivå. Det är väldigt bra att blanda för då har man inte bara de där lägsta dagarna kvar sen till slut.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Firstandhappy

jag har fortfarande 15 dagar för wille kvar! och sen en jävla mass lägstanivå, kan va bra att ha till sen nån gång!
    Wohoo nu vart det fullt på träningschemat igen!! *gilla*

• dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-16 11:12:19 följande:
    Du kan börja ta av lägstanivå dagarna när du har tagit ut 180 av de vanliga dagarna, sen får du ta av dem hur mycket du vill. Vi gjorde så att när jag hade tagit ut 180 dagar så tog jag ut bara 3 dagar i veckan med full betalning och sen tog jag 3 dagar med lägstanivå. Det är väldigt bra att blanda för då har man inte bara de där lägsta dagarna kvar sen till slut.
     ja precis, men vi täntke inte så långt att man var tvungen att ta ut alla sjukpenning dagar först innan man tog it lägstanivå.. dåligt tycker jag ju. För jag hade ju tänkt att blanda mina 240 dagar, men nu gick ju inte det. Var ju meningen att vi skulle ta 240 dagar var. Men nu går ju inte det.
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2009-11-16 11:02:14 följande:
    Om du ska plugga så får du ju från CSN.
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Lucas & Linus ♥ღ¸.?°¯)★
  • dinana

Jo, fast hade tänkt å plugga heltid så ungarna måste gå på dagis då. Och då måste de vara minst 1 år... Leonard har dagisplats redan, men frågan är ju om det är någon mening eftersom vi tänkt att flytta nästa år (om vi hittar nått vill säga)

• Familjetrollet
    dinana skrev 2009-11-16 14:13:03 följande:
    Jo, fast hade tänkt å plugga heltid så ungarna måste gå på dagis då. Och då måste de vara minst 1 år... Leonard har dagisplats redan, men frågan är ju om det är någon mening eftersom vi tänkt att flytta nästa år (om vi hittar nått vill säga)
    ni flyttar väll inte från stan?
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2009-11-16 14:13:03 följande:
    Ja men har din sambo dagar kvar så är det ju inget problem.
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Lucas & Linus ♥ღ¸.?°¯)★
  • thelifesaviour

Diskbråck, sömnbrist och hunger.
    YEY.

• dinana
    Familjetrollet skrev 2009-11-16 14:17:14 följande:
    ni flyttar väll inte från stan?
    Nej då, så länge sambon har jobb i stan så flyttar vi inte.. högst tjugo minuter ville han ha till jobbet...
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6