Vi från Linköping! Del: 6
VINTEREDITION 2009Vi fortsätter väl att tjöta här då =)
Självklart är alla välkomna!
Gamla tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m46442650.html
Medlemstråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m46442637.html
Ser att ni pratar jul
Här är en till som längtar tills man får ta fram allt, vill ha 1:a advent nu så man får ta fram ljusstakar och annat, blir så mysigt då!
Här tar vi in granen dagen innan och har det mysigt, gör lite godis och så första skinkmackan med julmust till på kvällen.
I vanliga fall firar vi julafton hos min bror med hans frus föräldrar och syskon och mina föräldrar och min lillasyster m fam. Men ev blir det ändring i år och vi kommer att fira hos mina föräldrar, jag och min lillasyster m fam.
Vi brukar alltid fira med mina föräldrar på julafton, Liam vill det och även min sambo. Juldagen brukar vi fira med sambons fosterföräldrar.
På morronen har vi mysig julfrukost här hemma och så lite paketöppning vid granen
Idag har vi äntligen fått rätt medicin till Liam!! Han har fått ut flytande två ggr även om vi bett om tabletter och det funkar inte för han får upp det lika fort igen. Men idag ringde vi sjukvårdsupplysningen så tjejen vi pratade med skickade ett meddelande till läkarna på jourvc om de kunde skriva ut tabletter utan att vi kom in och det gjorde dom! Fick ju hämta ut det inne i stan men ändå. Och det går så mkt bättre för honom att ta det.
Lucas ska nog inte titta på cirkus Möller nån mer gång
Han har numera ett favoritord från Sean banan, nämligen ruuuumpa
.fast just nu har jag abstinensbesvär efter färska jordgubbar.Roade mig med att hänga upp två julgardiner innan, så nu är jag sååå sugen på att dra fram julkartongerna som bara står å dammar i förrådet. Tjuvkika lite och hittade lite adventljusstakar å julstjärnor. Mys... =) även om jag inte är kristen så hör det här till julen. Däremot är jag tveksam till om morfars jesus, maria och josef å åsnan åker fram i år igen.. skulle väl vara nära de är på besök.. inte annars dock... tja.. kanske på Mollys rum då. Hon fick den ju i julklapp av morfar.
Jag längtar oxå efter jul o advent nu. Jag brukar börja längta redan i mitten av oktober
Vi brukar sätta upp julgardiner o adventsljusstakarna några dagar innan första advent, julpyntet åker upp vid Lucia o granen brukar vi klä 3 dagar innan julafton.
Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-14 20:46:11 följande:
Ja Liam skulle ju vaccineras den här veckan som kommer men nu när han går på pencillin lär han nog inte kunna göra det
Hur vi ska göra med Lucas vet jag inte riktigt än men förmodligen ska han vaccineras också.