• Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6
  • thelifesaviour

Två nätter i rad har nu dottern sovit jätteduktigt! Hon har t o m kunnat somna utan att ligga på någon utav oss och hon har somnat om jättesnabbt efter nattamningen, helt underbart. Nu önskar jag att hon kunde somna liiite tidigare för natten. Men att få sova typ 10 timmar varje natt är inte fel ändå.

• JePaLuLi

Vi har alltid massor med levande ljus, men inte just i granen. Den ska vara så barnsäker som möjligt

Vi hade tänkt att vara här först, men det blir väldigt många människor i så fall eftersom alla har nya familjer; patriks mamma, hans pappa, min mamma, min pappa, min mormor, min syster, hans syster osv...

Jag tycker också att det är mysigt att åka runt, det gör mig inget heller. Det gjorde vi Lucas första jul och då var han bara 3 veckor. Men nu tycker jag att det är jobbigt när folk inte kan hålla sams hit och dit och man vill ta hand om alla samtidigt fast det inte går... Nåja, det löser sig nog!

Vi brukar mysa kvällen innan med att äta skinksmörgås och gröt, samt klä granen. Sen är det familjemys på morgonen i vilket fall som helst så får vi se vart vi hamnar. Jag vill nog helst till Patriks mamma faktiskt, älskar min svärmor!

Här har vi också fått sovmorgon den senaste veckan. Mellan 9-9,30 varje dag. Undrar om det ska fortsätta så nu?

★(¯`°?.¸ ღ♥ Lucas & Linus ♥ღ¸.?°¯)★
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-11-13 23:08:01 följande:
    Här firar vi julen hemma (precis som förra året) å familjen kommer till oss, vi hjälps åt med maten å JAG pyntar granen För oss är det självklart att det är här det ska firas å resten håller med, det är vi som har barn så det är vi som slipper fara omkring Tomte blir det nog ingen iår, grodan e ju ändå för liten för att fatta. Eller hon skulle nog gilla att mysa upp sig i skägget lite på Merr tomte För er som bor i lambo kan ja erbjuda min man så slipper era karar springa ut å köpa tidningen mycket roligare om alla i familjen är hemma när tomten kommer å så kan man ställa upp för varandra...Neppellihepp nu har ja packat klart för ikväll, stänga av datorn å packa ner den me sen soooova.tack Ewa för barnpassningen förut
    Vilket snällt erbjudande. Det är ju hur bra som helst
    Patrik var tomte förra året och Lucas var väldigt skeptisk. Hans kusin på 7 år som vi absolut inte trodde skulle svälja betet trodde stenhårt på att det var tomten
  • Leos och Vincents mamma

Min bror brukar vara tomte och han gör det såå bra! Leo tror stenhårt varje år att det verkligen är tomten

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-11-14 10:45:56 följande:
    Vilket snällt erbjudande. Det är ju hur bra som helst Patrik var tomte förra året och Lucas var väldigt skeptisk. Hans kusin på 7 år som vi absolut inte trodde skulle svälja betet trodde stenhårt på att det var tomten
    våra barn slutade tro på tomten när de var runt 4 år.de totalvägrade tro på att tomten finns{#lang_emotions_laughing}äntligen är det jul snart igen{#lang_emotions_smile}
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • dinana

Tomten finns ju, ser massa tomtar varje år.. däremot så finns inte gud...

Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-11-14 13:15:04 följande:
    haha.äntligen får skoj snart igen.hur många kartonger har du med dig?
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2009-11-14 13:15:04 följande:
    Menar du alla utklädda gubbar då eller?
    Jag tror inte heller på gud, men respekterar de som gör det.
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-11-14 13:57:58 följande:
    haha.äntligen får skoj snart igen.hur många kartonger har du med dig?
    tre flyttkartonger.. men veet sjutton hur jags kall få plats med alla på vagnen.. men tyckte det var smidigast med flyttisar då de är hårda och hållbara...  förshoppningsvis är de tomma på hemvägen... (troligtvis inte dock).
    JePaLuLi skrev 2009-11-14 14:22:21 följande:
    Menar du alla utklädda gubbar då eller? Jag tror inte heller på gud, men respekterar de som gör det.
    Det är ju det som är tomtar. Sen om de är från nordpolen spelar ju ingen roll. rejen är ju det att de bara dyyker upp vid jul.. sen finns det ju gott om nissar. Ett år så hade vi tomtemor som standin, det var grymt roligt. Tomten låg hemma i influensan. Uppskattades lika väl av ungarna måste jag säga. En jul utan tomte är inte någon jul. Andra saker kan man ju klara sig utan... men inte tomten.

Nej jag tror verkligen inte på Gud, men är uppvuxen i en kristen familj och med söndagskola, men kan erkänna att den upppväxten förstörde en hel del av mitt liv. Därför kommer jag aldrig låta mina barn gå i kyrkan. Det är ett val de får välja senare i livet.
    Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2009-11-14 16:10:56 följande:
    tre flyttkartonger.. men veet sjutton hur jags kall få plats med alla på vagnen.. men tyckte det var smidigast med flyttisar då de är hårda och hållbara...  förshoppningsvis är de tomma på hemvägen... (troligtvis inte dock). Det är ju det som är tomtar. Sen om de är från nordpolen spelar ju ingen roll. rejen är ju det att de bara dyyker upp vid jul.. sen finns det ju gott om nissar. Ett år så hade vi tomtemor som standin, det var grymt roligt. Tomten låg hemma i influensan. Uppskattades lika väl av ungarna måste jag säga. En jul utan tomte är inte någon jul. Andra saker kan man ju klara sig utan... men inte tomten. Nej jag tror verkligen inte på Gud, men är uppvuxen i en kristen familj och med söndagskola, men kan erkänna att den upppväxten förstörde en hel del av mitt liv. Därför kommer jag aldrig låta mina barn gå i kyrkan. Det är ett val de får välja senare i livet.
    Nej ingen jul utan tomtar. Jag trodde på tomten länge och hoppas att mina barn också kommer göra det. Det är ju en underbar del av barndomen!
    Vi har också haft tomtemor nån gång. Och jag brukar vara tomtemor för Patrik, men det är mer barnförbjudet Haha. Köpte ett rött raffset och en tomteluva. Men det var uppskattat
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6