• Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2009-11-14 21:09:23 följande:
    Jag ska till babysång på torsdag så kanske kan man få det gjort samtidigt då. Fast vore ju bra om man kunde vaccinera alla på en gång.
    Tisdag och torsdag mellan kl 14-17 kommer de vaccinera barn under 3 år. På VC.
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Lucas & Linus ♥ღ¸.?°¯)★
  • Leos och Vincents mamma
    dinana skrev 2009-11-15 23:28:01 följande:
    Hej hopp, måste baar kolla med er inbitna Linköpingsbor. Är intresserad av att börja träna, och undrar om någon har något bra ställe att tipsa om här i stan. Kanske fler som är intresserade, så kanske man kunde gå dit tillsammans å "prova" på. En eller två gånger i veckan typ...Någon?
    Jag tränar på medley, superbra! Ett kort kostar 330 kr i månaden, då får man göra allt på det. Fri tillgång till badhuset, alla vattengympa pass, bada och simma fritt, relaxen och sen fri tillgång till båda gymen och alla pass som är där.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325

Fick precis reda på att min sambo ska på kurs i en hel vecka (eller måndag till fredag iaf) i stockholm om några veckor, jag har vetat om det ett tag, men trodde inte det skulle bli av. Undrar hur jag ska klara allt här hemma själv?? Två barn som ska tas om hand om, lämna och hämta på dagis, handla, laga mat och utöver det hinna med mitt eget plugg. Just den veckan är den värsta veckan i skolan oxå, mycket som ska göras och jag måste vara i skolan varje dag på föreläsningar den veckan. Barnen kommer få gå långa dagar på dagis bara därför, har värsta ångesten över det eftersom jag inte gillar långa dagar egentligen, nu bestämmer jag ju själv eftersom jag mest pluggar hemifrån.

Men, men..jag kommer att klara det även om det blir tufft. Är ju väldigt "bortskämd" och van vid att min sambo och jag delar på precis ALLT här hemma. Och det är ju bara 5 dagar och 4 nätter.

• dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-16 09:40:10 följande:
    Fick precis reda på att min sambo ska på kurs i en hel vecka (eller måndag till fredag iaf) i stockholm om några veckor, jag har vetat om det ett tag, men trodde inte det skulle bli av. Undrar hur jag ska klara allt här hemma själv?? Två barn som ska tas om hand om, lämna och hämta på dagis, handla, laga mat och utöver det hinna med mitt eget plugg. Just den veckan är den värsta veckan i skolan oxå, mycket som ska göras och jag måste vara i skolan varje dag på föreläsningar den veckan. Barnen kommer få gå långa dagar på dagis bara därför, har värsta ångesten över det eftersom jag inte gillar långa dagar egentligen, nu bestämmer jag ju själv eftersom jag mest pluggar hemifrån. Men, men..jag kommer att klara det även om det blir tufft. Är ju väldigt "bortskämd" och van vid att min sambo och jag delar på precis ALLT här hemma. Och det är ju bara 5 dagar och 4 nätter.
    Samma här. Min kille skall på kurs till Skåne i en hel vecka. v 49. Så då får man fixa allt själv. Han skall vara borta även helgen.
    Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • dinana

Har kollat lite på medley, men nja... 330 kr i månaden vet jag inte om jag har råd med. Det är ju vldigt dyrt tycker jag. När jag plugga i Linköping så betalade vi 899 kr för ett årskort.

dinana skrev 2009-11-16 10:38:57 följande:
    Har kollat lite på medley, men nja... 330 kr i månaden vet jag inte om jag har råd med. Det är ju vldigt dyrt tycker jag. När jag plugga i Linköping så betalade vi 899 kr för ett årskort.
    Fast när man tänker på hur mycket man får för det så är det inte dyrt. Vi som tycker att det är kul att åka bada med barnen tycker ju att det är jättebra, jag går ju in "gratis" med mitt kort.
  • dinana

mm, frågan är vad man skall få de pengarna ifrån. 330 kr är rätt mycket när man bara har bb att leva på framöver. fp tar slut i december.

dinana skrev 2009-11-16 10:50:49 följande:
    mm, frågan är vad man skall få de pengarna ifrån. 330 kr är rätt mycket när man bara har bb att leva på framöver. fp tar slut i december.
    Fast kostar inte kort ganska mycket på gymen oxå?

Jag köpte mitt kort i januari i år, då gick jag fortfarande på FP, men vi tog oss råd ändå eftersom jag så gärna ville börja träna och få komma ut och göra nåt själv, så min sambo tyckte att det var självklart att jag skulle få det.
  • JePaLuLi
    Oj, är de redan slut?
    Då är väl alternativet att ha Molly hemma från dagis och ansöka om vårdnadsbidrag. Det blir ju iaf 6000 kr mer än 0 kr.
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Lucas & Linus ♥ღ¸.?°¯)★
  • Firstandhappy
    skiljer inte så jättemycket i pris mellan de olika, men däremot utbudet av träning!
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6