Vi från Linköping! Del: 6
VINTEREDITION 2009Vi fortsätter väl att tjöta här då =)
Självklart är alla välkomna!
Gamla tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m46442650.html
Medlemstråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m46442637.html
Fick precis reda på att min sambo ska på kurs i en hel vecka (eller måndag till fredag iaf) i stockholm om några veckor, jag har vetat om det ett tag, men trodde inte det skulle bli av. Undrar hur jag ska klara allt här hemma själv?? Två barn som ska tas om hand om, lämna och hämta på dagis, handla, laga mat och utöver det hinna med mitt eget plugg. Just den veckan är den värsta veckan i skolan oxå, mycket som ska göras och jag måste vara i skolan varje dag på föreläsningar den veckan. Barnen kommer få gå långa dagar på dagis bara därför, har värsta ångesten över det eftersom jag inte gillar långa dagar egentligen, nu bestämmer jag ju själv eftersom jag mest pluggar hemifrån.
Men, men..jag kommer att klara det även om det blir tufft. Är ju väldigt "bortskämd" och van vid att min sambo och jag delar på precis ALLT här hemma. Och det är ju bara 5 dagar och 4 nätter.
Har kollat lite på medley, men nja... 330 kr i månaden vet jag inte om jag har råd med. Det är ju vldigt dyrt tycker jag. När jag plugga i Linköping så betalade vi 899 kr för ett årskort.
mm, frågan är vad man skall få de pengarna ifrån. 330 kr är rätt mycket när man bara har bb att leva på framöver. fp tar slut i december.