Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

Vi från Linköping! Del: 6

dinana skrev 2009-11-19 20:26:41 följande:
    en anledning till varför vi ha en volvo.. deras koffert är mycket stötrre än alla andras... går lätt å klämma in barnvagn och fyra vinterhjul och massa annat utan problem.
    ja de är bra men vår hade för många småfel.idag blåser det på rejält.inatt fick man knappt sova då stora tösen sov hos oss inatt.stackarn har ont i armen efter vaccinet
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-11-20 13:50:36 följande:
    åh, vad stora de är. vart länge sedan man träffa er nu.....
    matilda vill att ni ska komma och fika här nån dag.hon vill leka med molly{#lang_emotions_smile}.
    här kom man hem nyss full med lera och hundarna var rejält leriga efter ha lekt i rastgården{#lang_emotions_laughing}
  • Familjetrollet
    LittleMee skrev 2009-11-20 16:19:07 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-20 14:42:38 följande: Molly är väldigt lik dig men Leonard kan jag inte uttala mig om då han var så färsk när jag såg honom. Man såg bara en liten bebis med en napp som nästan var större än honom själv
    jag och min är inte lika varndra ett dugg.kompisar trodde inte att vi var syskonen förren de fick det svart på vitt{#lang_emotions_laughing}.vi är helsyskon
  • Familjetrollet
    LittleMee skrev 2009-11-20 16:40:33 följande:
    Tänk så olika det kan bli. Skiljer det många år mellan er?
    2 år
  • Familjetrollet
    SmileyMalin skrev 2009-11-20 18:27:41 följande:
    Idag har jag och nellie tjyvstartat julen och bakad lussekatter Så ikväll blir det lussekatter, glögg och pepparkakor!!!Igår fick Nellie sin influensaspruta.. inte populärt!Fullt med folk på vårdcentralen, en opedagogisk sköterska som stack nellie när hon var helt oförberedd trtos att hon var livrädd och redan satt och snyftade redan innan... Så Nellie illskrek hysteriskt medan vaccinet sprutades in och jag fick hålla fast hennen med våld och inte ens ett litet klistermärke efteråt.... dåligt!Nu lär det inte bli kul att gå dit för spruta nr2....
    ush villken hemsk händelse!lilla tösen har ont i armen efter sprutan idag.stora tösen hade värk igår.
  • Familjetrollet
    SmileyMalin skrev 2009-11-21 15:09:31 följande:
    här är det inga biverkningar alls än så länge! hoppas det h¨åller i sig...
    här fick barnen bara ont i armen i ca 1 dygn och trötthet av vaccinet.här ärm man nyss hemkommen efter ha fart omkring och kollat på julsaker.det blev en  stor soffgrupp oxå{#lang_emotions_laughing},som vi ska hämta nästa vecka.

hoppas alla har haft en bra lördag.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-11-21 18:43:26 följande:
    här har man varit en väng på ikano, gjort nada... sambon och Molly har varit hemma med feber båda två. Leonard har typ sovit bort hela dagen söötnosen...
    stackars molly.hoppas hon blir bra snart.imorrn blir det skoj{#lang_emotions_smile}
    tomcar1 skrev 2009-11-21 18:51:03 följande:
    Hej !Idag har jag bakat lussekatter. Psssade på när jag var ensam hemma och kände att jag liksom hade ron till det. Åkte sedan till Valla med vår osäkra hund, för att gå bland människor och djur. Gick bra, men han tycker att det är läskigt. Någon som kan tänka sig ställa upp att träffas som har barn bara för att få vovven att förstå att barn inte är otäcka ? Han är inte aggressiv mot barn, men väldigt osäker och morrar lite och skäller. Barnet får inte vara framfusigt, utan helst nonchalera honom och sätta sig på huk och vänta in honom. Hör av er i så fall om ni vill ställa upp.'/tomcar1
    vad för hundras är det?har han råkat ut för elaka barn då han är barnrädd?
  • Familjetrollet
    Mandarin skrev 2009-11-22 08:05:39 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-20 14:42:38 följande:[citat]Tack Ja, han är väldigt lik mig. Fast tydligen så råder det delade meningar om det. Vissa tycker att Leo är mer lik min sambo och att Vincent är mer lik mig, vissa tycker tvärtom Jag själv tycker att Leo var en kopia av mig förut, men ju äldre han blir desto mer lik blir han sambon. Och Vincent tycker jag alltid har varit mest lik sambon och sin storebror För jag tror att jag aldrig har sett några syskon som är mer lika varandra än mina barn, jisses alltså" Våra barn är extremt lika varnadera, jag titttar på klädderna för att avgöra vem det är om det är gammla kort ha ha ha
    så är det mellan vår ena tös och hennes betydligt äldre kusin.som barn i samma ålder kan man knappt se skillnad på dem på kort.som tur är ser man vem som är vem då ena är född på 80-talet och vår tös är född -01{#lang_emotions_smile}

hoppas alla har haft en bra helg

finns det nån som behöver en tresittssoffa?vi måste få bort soffan senast onsdag när nya soffgruppen kommer då
  • Familjetrollet
    tomcar1 skrev 2009-11-23 09:27:01 följande:
    Familjetrollet....det är en engelsk cocker spaniel. Han finns att se på min presentation i mappen med mina bilder. Uppfödaren säger att han är van vid barn, eftersom hon själv har det. Det är dock en stor kennel och alla hundar kan inte vara inomhus. Jag tror att Elon, har lyckats hålla sig i bakgrunden och tagit stöd av andra mer framfusiga cockrar på kenneln och nu är han själv och måste konfronteras med barn själv. Det är mycket som han är lite osäker på, men flera saker har blivit bättre. Det tar tid, men det får det göra, bara det vänder. Maria 84......han har tyvärr inte träffat så många barn, så det har mest blivit barn från fyra och upp till 10 ungefär. han reagerar lika på alla åldrar, men en del verkar förstå att han är rädd och liksom kan nonchalera honom och då kommer han fram och nosar själv. han kan skälla och småmorra även på vuxna, men bara han lär känna dem så är han hur mysig som helst. Vi går på hundkurs och där hälsar han på de andra hundarnas hussar och mattar nu, men i början var det samma där. Jobbigt när han är så här, för vi såg aldrig detta på kenneln. samtidigt så har han bara sett uppfödaren och hennes familj, valpköpare lite då och då som kommit i sina bilar. Sopbilen och postbilen antar jag, då de bor ute på landet. Sedan var det väl dumt att köpa en så pass gammal hund ändå från en kennel, hade varit annorlunda om det varit en omplacering från en annan familj. Men här hade han fötts och levt i 8 månader !Jennyopatrik...hur gamla är era barn ?
    okej.jag satt hundvakt åt en mycket ovanlig hundras.den hunden bodde på landet och var inte van med andra hundar.denna ras har jättestor vakt över sitt revir osv.

tyvärr blev han bara värre och värre,till slut vågade inte ens hans hundvänn äta i samma rum hos oss.det visade sig att ägarens barn hade daskat till hunden med en klubba,nypt hunden,dragit i hunden osv.

en dag högg hunden vår tös i ansiktet!då var det fan nog!hunden blev portat på livstid och ägaren hade mage att fråga om vi ville fortsätta som hundvakt.hunden var jättego inomhus men utomhus var han 100 gånger farligare än en kamphund!{#lang_emotions_frown}
    som tur är tösen inte skadad för livet.hon älskar djur lika mycket ännu.

hoppas er hund kommer över sin rädsla.det måste vara skämmigt att ha en barnrädd hund.hur är han mot andra hanhundar?
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-23 10:47:47 följande:
    Vad skönt det ska bli med jul om några veckor, har bara tre veckor kvar av skolan. Just nu känns det som att jag inte gör nåt annat än att pluggar. Pluggar på vardagarna, pluggar på helgerna, pluggar på kvällarna. Massor att göra just nu!
    julen är så nära.detta år har gått rekordfort.hoppas du kan slappna av under jullovet.
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6