Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

Vi från Linköping! Del: 6

Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-23 10:57:46 följande:
    Ja, det har det verkligen. Ja, det kommer jag att göra, min sambo är ledig några dagar innan jul och sen hela julen och mellandagarna, så vi ganska mycket långledigt hela familjen, det ska bli såå mysigt! Hoppas sen bara att jag kommer in på skolan efter nyår, har sökt, men får reda på det strax innan jul.
    då ska jag hålla tummarna att du kommer in nästa termin.här ska maken vara långledig i jul.ska bli kul att få julpynta inom kort
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    Mandarin skrev 2009-11-23 13:55:50 följande:
    Vi letar resa till Marko Agadir för hela familjen ska bli såååå kul och skönt.. Kommma bort till värmen och bada hi hi
    åhh vad mysigt det låter
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-11-23 18:40:01 följande:
    Jag måste skaffa en ny bil barnstol, vilken rekommenderar ni? Till Leonard. Skall sitta bakåtvänd och gärna uttag bar så man lätt kan flytta till en annan stol. Vi har kollat på DuoLogic 2, men den är ju ba upp till 18 kilo.. =(
    graco har bra kvallitet.vi hade en stol 0-25 via IF som man kan hyra.den var toppenbra men den var oxå riktigt stor och krånglig att montera.men den var riktigt säker enligt test
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-23 18:28:53 följande:
    Jag tänkte fråga om det finns nåt intresse för att träffas och laga och äta julmat tillsammans? Som vi gjorde förra året hemma hos Ewa, det var ju jättetrevligt fast vi var så få Så jag skulle tycka det vore jättetrevligt
    det låter mysigt.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-11-23 20:04:43 följande:
    Kollade också på IziKid, men de hade ju inga hjul på den... hehe...
    vi bar barnen från bilen några få gånger.vi hade med vagnen 99% de gånger vi åkte bil nånstans.
    jag tror att "maraya" har en bilstol som blir en kärra.kolla med henne
  • Familjetrollet
    SmileyMalin skrev 2009-11-24 10:43:56 följande:
    Efter 3 år på familjeliv har jag lärt mig kopiera in bilder direkt i inläggen Jag borde nog vara blond egentligen....
    villken söt bebbe
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-11-24 13:03:28 följande:
    fast om ja skulle räkna så så skulle hon ju va två veckor äldre än hon igentligen är å det ÄR hon inte... Hon har en födelsedag å det räcker me den
    vi räknar ålder från den dagen barnen föddes.vår första tös föddes 2 1/2 vecka för tidigt,men hon var fullgången.andra tösen kom 2 dagar efter bf och sonen föddes 3 dagar innan bf men var prematur pga att han inte fick näring från moderkakan.han var 45 cm och vägde 2210 gr trots att han var fullgången.sonen var liten i växten upp till ca 5 års åldern
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-11-24 19:53:18 följande:
    men att man inte kan jämföra en 3månaders prematur med en 3månaders icke prematur, det fattar ja me. ja jämför förövrigt inte Mathilda med andra bebisar då hon utvecklas i sin egen takt. vissa saker är hon tidig med å vissa sen... sånna är alla barn...men nu pratade ja ju om när man ska säga hur gamla dom är... blir lite lustigt om man ska säga: han är 6 månader MEN igentligen skulle han vart 5 månader helatiden....
    alla barn är olika.jag räknade min son som en månad när han var en månad trots att han föddes som prematur.

man kan vara ex 8 månader och för tidigt född,man är ändå 8 månader trots allt

hoppas alla har haft en bra dag.här har jag knappt klarat dagen då jag fick jävulsk värk idag och knappt tar mig fram{#lang_emotions_frown}.
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-24 22:37:12 följande:
    Åh, vad kul Kanske kan få ihop några iaf
    gör gärna en lista på vart julmiddag ska vara

hur blev det med ullared?rann det ut i sanden helt?

här hade man hoppats på bra väder idag när vi ska hämta nya soffgruppen.hoppas det slutar regna till kvällen.här ska jag ta och städa lite så tiden går{#lang_emotions_smile}
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-11-25 10:27:08 följande:
    Idag fyller min underbara Lucas 2 år! Jag har varit mamma i 2 år Småtrollen är för övrigt med i veckans Linköpingsposten
    Lucas grattis på stora 2 årsdagen {#lang_emotions_flower}
    dinana skrev 2009-11-25 10:28:17 följande:
    Å så kom ju mammapenningen idag också.. spännande å se hur mycket som finns kvar av den nu när autogirona dras vid 12.
    Här är nästan allt betalt.
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2009-11-25 11:38:26 följande:
    ja det verkar inte bättre eftersom vi skulle ha åkt för ett par veckor sedan!
    synd för det hade vart skoj.får se om de har bussresor dit
    Fru T skrev 2009-11-25 10:55:11 följande:
    alla våra räkningar dras från mannens konto, gemensam ekonomi va det
    vi har haft gemensam ekonomi sen första dagen vi bodde ihopp.fast fickpengar har vi egna{#lang_emotions_smile}
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6