Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

Vi från Linköping! Del: 6

dinana skrev 2010-01-27 19:59:39 följande:
    Här är jag en snöhatare.. har aldrig gillat snö och kommer aldrig gilla det heller.. och när man nu suttit och förbannat kommande tvåp veckors väderprognos funderar jag djupt på att ta mitt pickåpack och flytta till något varmt land i stället.
    maken säger att han vill flytta utomlands om inte vintern tar slut snart.förr var det jag som hatade vintern och maken älskade den.nu är det tvärtom{#lang_emotions_laughing}

tom barnen är trötta på snön nu.lilla tösen pratar om att hon vill åka och bada i stuerfors.hon frågar nästan dagligen om när sommaren kommer igen
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2010-01-27 20:04:34 följande:
    Nej det har itne hunnits med idag. Eller vi har ju gått fram å tebaka här inne.. räknas dock nog inte.************Jag får nog med mig min kompis Jenny också från Malmslätt. Får se om hon gillar det och är frisk. Vi skulle ses vid 10.10 vid korvgrillen.Nja, feg som jag är så mailade jag dem och "skällde ut dem" och fick sedan ett svar om att de kontaktat chaffisen som körde och läxat upp honom. Inte för att det hjälpte mig något.. men hoppas de sköter sig bättre nästa gång.
    ja de fick ett fint mail av mig oxå.de sa att de skulle läxa upp tågkillen och tanterna på deras serviceställe på trädgårdstorget som inte vet nått om villka bussbiljetter som finns att köpa

tacka vet jag bilen.billigt och bra är den och snabbt kommer man fram oxå{#lang_emotions_smile}
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2010-01-27 20:34:06 följande:
    Uscha Går och väntar på att vi ska åka på det här hemma också eftersom det går både på skolorna och dagisen. Får väl hoppas att jag hinner bli frisk från detta först dock för annars tror jag inte kroppen pallar. Krya på er!!
    blä för kräksjukan.maken och jag fick en lindig sådan.det räckte gott och väl med illamåendet.dock kändes det som att man skulle kräkas hela tiden.

nu ska jag ta och lägga mig då klockan börjar bli mycket{#lang_emotions_laughing}.här går man upp kl 6 på vardagarna
  • Familjetrollet
    SmileyMalin skrev 2010-01-27 21:35:03 följande:
    Här har sambon skottat upp en typ 3 meter hög snöbacke till Nellie! succe Hon kan vara ute hur länge som helst och klättra runt där!
    mysigt.här får det bli en runda till stora pulkabacken i eftermiddag.
    dinana skrev 2010-01-27 21:33:16 följande:
    Mm... Moly pratade häromdagen att hon ville gå ut å leka i sandlådan... stackarn.. den är försvunnen under snön. Får nog vänta ett par månader till...
    ja om ca två månader börjar våren.ska bli skönt att slippa vinterkläderna
  • Familjetrollet
    Mandarin skrev 2010-01-28 11:42:12 följande:
    Igår gjorde jag lite fynd på stan bla vinter klädder till Alex till nästa vinnter byxa och jacka  från pop och en jätte fin kläning   Idag och imorgon ska tapeterna up i  Alex rum  svårt  som tusan  med speclial klister mönster anpassning och papper som krymper lite när det torkat... iii och jag som vill att det blir perfekt jobbigt värre....
    fynda är alltid kul{#lang_emotions_smile}här har man sytt i flera dagar.

här skottade de sent igår kväll och imorse,men det syns inte nu
  • Familjetrollet
    Apipoulai skrev 2010-01-28 12:35:20 följande:
    Jag är jätteglad att det äntligen blivit en riktig vinter, isf som det brukar vara kallt och någon millimeter frost. (Möjligen snö som liggeri högst tre dagar för att sedan töa bort.)Det är såhär jag minns barndomsvintrarna, snörika och härliga. Och då bodde jag till och med i södra Sverige.
    ja det var länge sedan det var snö hela vintern.dock blir man trött i benen av att gå i snön{#lang_emotions_laughing}
  • Familjetrollet
    Apipoulai skrev 2010-01-28 13:42:03 följande:
    Hehe, man får se det som gratis träning.
    ja det får man göra{#lang_emotions_laughing}
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2010-01-28 18:47:59 följande:
    Jo, men när de väl plogar kan de ju gära det ordentligt. Det är halvfärdigt och stora snövallar för gångbanorna. Har slitit som ett djur för att ta mig fram med vagnen.
    ja här var de flesta gångbanor igenbommade när man skulle gå ute.så man fick ta omvägar för att komma över vägen
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2010-01-28 20:17:46 följande:
    skulle vi ses imorgon? såg att det var loppis borta i skäggetorp imorgon mellan 10-20, kanske kan vi gå dit?
    ja det kan vi nog göra.hur dags ska du dit?just nu är jag rejält sur då T`prolister inte fungerar.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2010-01-28 22:23:44 följande:
    haha... ja så är det ju alltid när man vill ha upp saker.tänkte ev gå dit efter att jag hämtar M på dagis. Vi kanske kan ses där? Svårt att säga tid, men är väl där runt halv tre typ.
    sidan har knappt funkat idag.många i T tråden är arga.jag tror kl 14:30 funkar,vet hundra imorrn bitti

får passa på och gratta dig i förskott på din namnsdag som är imorrn.minnet är ju som det är{#lang_emotions_laughing}
    JePaLuLi skrev 2010-01-28 22:10:38 följande:
    Det var inte så jag menade, men jag frågade dem om det var så man normalt plogade. För jag har faktiskt aldrig upplevt det som nåt problem förut. Allt blir ju mycket tydligare när man kör vagn liksom Ja jag håller med, det får gärna försvinna direkt. eller successivt så man inte mräker av allt slask. Ja fy det är riktigt synd om dem. Att de ens ger sig ut. Men en del kanske inte har nåt val...Jag reste mig för en farbror på bussén idag och då var det några ungdomar som slängde sig efter platsen. Jag sa att den var till farbrorn och då blev jag kallad hora och fitta. Dagens ungdom behöver uppfostras! Jag tycker det är rätt stor skillnad. Tog mig fram betydligt enklare när jag och Lucas var och handlade förut, visst var det också tungt men inte alls jämförbart.
    dagen ungar är inte kloka.noll respekt har de numera.dryga och stökiga.vi gjorde tabben att åka buss vid kl 15 och kl 16,aldrig mer att vi gör det{#lang_emotions_laughing}.bussen var ju värre än en hönsgård,och orden de sa fick ju gamlingarna att tappa hakan
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6