Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

Vi från Linköping! Del: 6

Familjetrollet skrev 2010-01-26 08:30:54 följande:
    tyvärr finns det nog ingen sådan affär i östergötland.
    kollade eniro nyss.det finns ingen butik i hela länet.var det den butiken som låg borta vid onoff?

jag hade tänkt shoppa tyger/gardiner där,men då var butiken bommad och tömd.de hade bara bommat utan att ens gjort reklam för det{#lang_emotions_frown}
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2010-01-26 08:37:19 följande:
    Ja det var den butiken. Nej det är ju just det, det har ju inte stått nånstans att de skulle slå igen. Illa utav butiken..
    de bommade väll butiken snabbt pga någon orsak.trist är det ialla fall
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2010-01-26 09:34:19 följande:
    Testade att ringa butiken i Skellefteå och den har stängt igen också!
    fy vad ruttet gjort.konstig affär som bara bommade utan att infomera om det i förväg.det lär vara många som sitter med presentkort till den nedladga butiken.

har de ingen lapp på entren som hänvisar till nått tlf nr?
    de som handlade på pc city hänvisas till elgiganten

vad ska ni hitta på idag?

här ska jag ta det lugnt då jag är slutkörd efter en jobbig röd vecka.i eftermiddag blir det fullt upp med alla roliga aktiviteter som barnen ska vara på{#lang_emotions_smile}
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2010-01-26 11:14:42 följande:
    Lågkonjunkturen skördar sina offer. Shape Stores begärdes i konkurs den åttonde juli. Shape Stores ägs av Motalaföretaget Alpha Nordiska som också äger Nordiska i Motala AB. Sammanlagt finns sex Shape Stores i bland annat Norrköping och Linköping. I företaget Nordiska i Motala AB finns Nordiska Varuhuset med sammanlagt tre affärer, bland annat i Mjölby. Rune Brännström på Glimstedts Advokatbyrå är konkursförvaltare men under hans semester har bland andra Sten Lagebrant hand om konkursen. - Vi har startat utförsäljningar, men inte hunnit gå igenom ekonomin ännu, säger Lagebrant. Sammanlagt 29 personer arbetar i de sex butikerna inom Shape Stores, varav sju stycken inom Nordiska Varuhuset och fem stycken inom moderbolaget Alpha Nordiska AB. Testa att ringa Nordiska i Motala.
    oj då var det som man gissade.dåligt av kedjan att inte informera om att de hade gått i kk så folk hade chansen att använda presentkorten.då är de med andra ord bara skräp nu när butikkedjan har försvunnit

här är man onyttig.sitter o käkar princesstårta med stor aptit{#lang_emotions_laughing}medans första maskinerna tvätt ska bli klara
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2010-01-26 20:22:39 följande:
    nån som vet var tusan man kan hitta vanliga vita iskubslådor av gammla typen, alltså INTE dessa jädra gummi grejer man kan hitta överallt... vill ha i hårdplast, gammla hederliga!
    vi har flera vita som vi inte använder.har tänkt slänga dem då de inte använd.men du kan få dem om ni vill ha dem
    Mizzz skrev 2010-01-26 19:51:34 följande:
    Sen vet jag inte riktigt, men jag tror inte att butiken hade fått ta emot presentkorten efter att de satts i konkurs, de är ju inte värda något företaget.
    okej.har inte så stor koll på det.när tygvaruhuset gick i kk i höstas i norrköping så hade de reklam och utförsäljning i butiken under en kort tid
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2010-01-26 23:08:16 följande:
    För två år sen så här dags så var vi på väg in till förlossningen.. Tiden går för fort!
    du får gratta sonen på 2 årdagen
    hoppas du mår bättre idag
    dinana skrev 2010-01-27 08:44:37 följande:
    Idag har man tappat 10% av sin startvikt, härligt. Bara 10% kvar nu.
    det ger jag tummen upp för.jag kör bara entaka måltider med diet.sutat med godis o vanlig läsk.
  • Familjetrollet

Fru T
    jag letar reda på islådorna idag.hojtar till sen när jag har hittat dem

det blev inte mycket snö idag.hoppas snöovädret drar förbi snabbt.

Dinana

ska vi ta en tur på cupolen på söndag?

• Familjetrollet
    dinana skrev 2010-01-27 10:46:12 följande:
    Oj är det dags igen. Låter ju roligt! Hänger jag gärna med på....men vad fasen håller de på med nu.. hela marken skakar ju...
    vi tar bussen dit.blir för bökigt att gå dit med barnen
    dinana skrev 2010-01-27 10:48:18 följande:
    Men det är ju en bra bit på vägen.. jag kanske skulle räkna prinsesstårta som godis dock =P Men men... jag minns inte ens när jag drack läsk senast. Senaste kolsyrat jag drack var en flaska Loka citron.. och innan dess en BonAqua som var lätt kolsyrad. Det räknas kanske som läsk, i alla fall det sistnämnda... väldigt sött å blaskigt.
    jag dricker coca colan som bara innehåller en kcal.{#lang_emotions_smile}
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2010-01-27 19:23:56 följande:
    Nu är nya vrålåket här i alla fall. Och jag måste att min hjärna stod helt still.. Hur fasen skulle man få ihop allt *haha*. Men men, insåg efter att ha packat upp allt att det fattades en luftpump... vilket jag tyckte var konstigt, för det stod med på hemsidan att det skulle ingå, så jag får ta å maila dem och be dem skicka det (som plåster på såret kan de ju skicka med något gott).
    åhh vad kul.har du tagit en promenad med nya åket än?
    dinana skrev 2010-01-27 19:21:50 följande:
    Okej, hoppas jag slipper dra med ungarna då kommer jag.. Men tror faktiskt jag går i så fall.. Gick ju konstigt nog fortare att gå dit än att ta bussen. I alla fall om man skulle med busshelvetet som gick vid sju (inte en enda buss kom)
    jag tar med töserna då maken jobbar på söndag.ja det var ju tur att du hann fram innan kl 9.ringde du bossbolaget om att bussen inte kom?
    Fru T skrev 2010-01-27 18:53:08 följande:
    hennes dag kanske börjar nån gång mitt i natten å slutar vid 10:30 å då stämmer det ju
    {#lang_emotions_laughing}jag trodde att ovädret skulle komma på morgonen.men det kom ju lagom till promenaden.
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-01-27 19:52:45 följande:
    Hatar all denna snö!! När jag hämtade barnen från dagis så skulle vi ta oss ner till stan och köpa en doppresent för vi ska på dop på lördag, fy vad jag kämpade i snöovädret! Först höll vi på att inte komma till busshållplatsen för all snö, sen var bussen försenad med 20 min, nere vid resecentrum fick vi byta buss för den andra var trasig och fick sitta och vänta utan nån chafför i bussen för han var försenad, väl på stan så kom vi knappt upp för en backe med vagnen för all snö..behöver jag säga att jag vill ha VÅR!
    jag har börjat gilla vintern.beror nog mest på att jag inte har vart rejält sjuk denna vinter.de har inte ens plogat idag,de brukar ploga för fullt annars när det snöar mycket.
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6