Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

Vi från Linköping! Del: 6

Dinana

vi kan ses vid 14:30 vid entreen under C.
    nu måste jag ta och städa klart

Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-01-29 11:07:58 följande:
    Jag ska bara intervjua nån som jobbar där.
    lycka till,det låter riktigt kul.kolla länken.jag tror du kan få kontakt med personal på skolan via deras hemsida.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2010-01-29 11:44:53 följande:
    japp. ... kunde du ta med dynan, så kunde vi prova den?
    jag har inte hunnit ta farm mönstret.det ligger nånstans i sygarderoben
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2010-01-29 13:47:42 följande:
    okej synd. nu skall man ta å klä på sig och hämta M på dagis.. sen så syns vi utanför skägge centrum (ingången där nere vid parkeringen)
    syns om en stund
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-01-29 15:49:37 följande:
    Det är ju ett extrem fall, långt ifrån alla föräldrar är ju så. Sen är det ju skillnad på att säga att det ser illa ut med ett stort barn som sitter i vagn eller att säga att det hämmar utvecklingen, för det är helt två olika saker. Hämmar utvecklingen gör det säkert, men då tror jag att det är längre upp i ålder.Att det ser illa ut tycker jag med, men inte förrän kanske vid 4 års ålder, men jag lägger mig inte i vad andra gör. Sen så finns det ju faktiskt de barnen som behöver åka vagn fast de är stora av en eller annan anledning, nån sjukdom som inte vi ser.
    vår tös blev inte hämnad för att hon åkte vagn länge.att barnet hämnas i utvecklingen beror nog mycket på om man daltar med barnet under många år.vår tös fick gå ofta,men ibland var det olidligt då hon hade raseriutbrott och totalvägrade gå.att bära henne var omöjligt pga jag och maken dras med värk.så det fick bli sulkyn.sen om folk hade problem med det struntade vi i.
    Maria84 skrev 2010-01-29 15:33:38 följande:
    Idag är en sån dag som jag bara vill kräkas på allt!! Det är bara krångel. Vill bara gå och dra nåt gammalt över mig...
    jag lider med dig.sänder dig många styrkekramar
  • Familjetrollet
    SmileyMalin skrev 2010-01-29 18:17:59 följande:
    Angående det där med vagn så är det ju rätt stor skillnad på hur ofta och länge man går... Det är rätt stor skillnad på att gå till dagis nån gång då och då eller gå ut och gå långpromenader varje dag!Nu står ju Nellie på ståbräda, men hade hon varit enda barnet hade hon garanterat åkt vagn fortfarande! 1-2 timmars rask hundpromenad tycker jag inte är sjysst att tvinga en 3-4 åring att gå!
    vi gick jämt förr.jag kan hålla med dig om att gå långpromenader med mindre barn/trotsiga barn på långpromenader går ju inte.då kommer man ingen stans.vi hade blivit strandsatt om vi inte hade sulkyn som komplement till vår tös när hon var 4 år.nu är det tvärtom.idag springer hon så man knappt hinner med{#lang_emotions_laughing}

Diana

grattis på namnsdagen{#lang_emotions_flower}din nya vagn var ju superläcker,ska bli kul på söndag.går du dit?vi tar nog bussen då foten aldrig blir bra
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2010-01-29 23:36:06 följande:
    åh tackar. jo det är en fin vagn. men man måste nog träna lite på å köra den - är inte så van vid att köra syskonvagn. jag har tänkt att gå ja. skall träffa min kompis jenny tio över tio utanför korvgrillen bredvid så går väl vid nio tiden eller nått.
    okej.jag tar bussen dit.

gäsp vad trött jag är idag.ca 11 timmars sömn är visst inte bra{#lang_emotions_laughing}
  • Familjetrollet
    Indratvillingmamma skrev 2010-01-30 14:11:16 följande:
    Pippilotta har gått i konkurs läste jag igår.
    finns en tråd på Fl om många köpare som har blivit rejält blåsta av det oseriösa företaget.i vissa fall handlar det om stora summor.företaget har även krävt pengar för vaorr de inte ens har skickat,hotat kunder med inkassobrev trots att kunden aldrig har fått sina varor osv
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2010-01-30 16:37:48 följande:
    Mmm... jag hoppas jag kan gå, fast känner mig inte så sugen på det just nu. Men... vi får se hur jag känner mig i morgon bitti. Började känna mig rätt hes i halsen igår.. och likadant idag.
    ush hoppas du inte blir sjuk.goa maken skjutsar oss i morrn.ev ska han följa med på loppisen.denna helg har vi haft fullt hus.igår sov sonens ena kompis här,och idag sover stora tösens ena kompis över.fy vad kallt det var ute idag.här däckade jag på eftermiddagen trots att jag sov ca 11 timmar i natt.dagarna efter mens är jag helt slutkörd

snart blir det marängtårta och sen blir det robinson.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2010-01-30 19:32:08 följande:
    Ojoj.. jo det var grymt kallt, men vi gick nästan hela varvet runt Skäggetorp ändå. Tjuvade lite och gick in på Centrum och handlade istället. Men håret var alldeles vitt av kylan och ångorna från när man andades. Man såg ut å vara gråhårig nästan =) Haha. Men det var inga problem att ta sig runt pga kylan dock.
    det ger jag tummen upp för{#lang_emotions_smile}.här höll man på att frysa ihjäl till och från bilen{#lang_emotions_laughing}
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6