Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

Vi från Linköping! Del: 6

dinana skrev 2010-02-02 11:30:47 följande:
    Jag vet inte hur det är borta i Nygård, men jag tycker ju att Skäggetorp i allmänhet är väldigt lugnt. Går ju runt Skäggetorp emellanåt och har då aldrig stött på några konstiga typer. Då har ja ju bara bott här i tre år.. men ändå. 
    ja igår var vi ju nästan helt ensamma ute,bara en cyklist och en hundägare var ju ute{#lang_emotions_surprised}.nygård är riktigt stökigt mellan varven.min vänn flttade därifrån förra året då invandrarna var hemska rent ut sagt.de stal andras tvättpass,stal vagnar i vagnförrådet flera gånger,gick in på hennes tomt och stal....

synd att de har sabbat nygård för lägenheterna är toppenfina och stora uteplatser har de oxå på bottenplan
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-02-02 11:41:26 följande:
    Läste precis på corren att en 18 åring försökte döda en 15 åring i skäggetorp i januari i år..
    i lambohov blev en kille biten av en "kamphund" förra veckan.det har hänt mycket i lambohov genom åren...mordet vid gångtunneln förra året
    tyvärr vill ju corren allttid ge skäggetorp dåligt rykten.det händer mycket även i andra områden men det skrivs det inget om. det stod mycket om ryd  när gänget härjade där.

sen är ju inte de kriminella alltid från området där brotten begås.
  • Familjetrollet
    Marayah skrev 2010-02-02 11:48:07 följande:
    Ja det händer en massa skit överallt. Men som sagt tidigare är ju smaken som baken. Det hände ju ett mord i Lambohov med för inte så länge sen. När jag precis hade flyttat ner så blev en nerhuggen på skäggets centrum, jag och Marko var inne på Willys när det hände.. Så vi gick lite snabbt förbi för då låg den skadade där på golvet och allt..
    ja det var tragiskt.mycket av knivöverfallen är nog släktrelaterat elle så gör de upp bland de kriminella.

alla områden har ju stökiga områden,ungar som jäklas med de boende.för 9 år sedan härjade ett ekholms/ryd/berga/lambohov gäng här.de slog sönder en massa,skar sönder däcken på bilar som stod i garaget osv.som tur var fick de bort gänget
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2010-02-02 11:50:34 följande:
    här står allting olåst och har gjort sen vi flyttade hit i dec 06. vi har fått några extra fotbollar i vår trädgård, det är nog allt.
    ni har ju er uteplats jättebra placerat.
    dinana skrev 2010-02-02 11:49:16 följande:
    Ja det är väl enda stälelt sånt kommer fram på. Allting sker ju bakom lykta dörrar. De får gärna slå ihjäl varandra, så länge de inte stör mig och min familj,
    {#lang_emotions_laughing} den som ger sig in i leken,får leken tåla.
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-02-02 11:49:55 följande:
    Ja, mordet här Lambohov ja..tänk att det om några månader är ett år sen redan..Men det har hänt mer skit i skägget än i Lambohov, rent statistiskt
    villket nog beror på att vi har fler med invandrarbakgrund...och störst arbetslöshet...sen dras sig ju ungar till centrum.mer ungar=flera bråk osv
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-02-02 11:54:27 följande:
    Iaf de snart 7 åren som jag har bott i denna stad..när vi bodde i Tannefors så visste jag inte ens om att Lambohov fanns, så så mycket skit kan det inte ha varit här..Dock fick vi tidigt höra genom både omgivningen och media att man ska hålla sig borta från skägget..Men inte ens Tannefors som anses av vissa att det ska vara lite finare är ju det egentligen..det var hur bra som helst när vi bodde där, men nu får man ju höra om kriminella mc gäng som härjar där och knarkarkvarter..
    gamla tannerfors är känt för att vara ett getto.speciellt baksidan av tannerfors mot flygplatsen
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2010-02-02 12:11:43 följande:
    Usch ja. Svägerskan förlorade ju deras dotter i v. 38 i september. Men nu har hon bf igen i augusti så vi håller tummarna att allt ska gå bra den här gången.
    det är jättetragiskt när folk förlorar sina barn.det värsta som kan hända föräldrar.
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-02-02 12:09:09 följande:
    Mmm..men det som hände i skägget var ju oxå oprovocerat, det händer ju dagligen.Min bror blev exempelvis nedslagen på krogen av en kille som tyckte att min bror dansade fult!!  Det finns folk till allt!En kompis till mig blev nedslagen på en fest i skägget för de tyckte att han skrattade konstigt..
    min mamma blev nerslagen i lambohov av en påtänd idiot.själv blev jag utsatt för en grupp killar som slet in mig i en skogsdunge,inget jag vill ta upp här.
    dinana skrev 2010-02-02 12:04:59 följande:
    Var å mätte Leonards fötetr idag när jag ändå stod å vänta på bussen 112 mm länga. Får se om Kavat-dojorna passar nu då.. var ju dum å köpte ett par i storlek 19, men hon på affären sa att de passar nog nu, men ungar växer ju ur skor så fort så hon rådde mig att köpa 20:or istället. Så vi får se hur länge han kan ha dessa nu.
    stor pojk med stora fötter och sist men inte minst en SUPERSÖT gosse{#lang_emotions_smile}
    dinana skrev 2010-02-02 12:01:33 följande:
    exakt. det är ju inte så att de ger sig på vem som helst direkt. muckar man gräl med folk så får man ju skylla sig själv helt enkelt.
    precis.det är inte många som blir nerslagna av okända.dock är det många gäng som bråkar med varandra.tyvärr lever ju skäggtorps dåliga rykte kvar från 70/80-talet.sen är det inte alls så illa som corren vill få det till!
  • Familjetrollet
    Marayah skrev 2010-02-02 12:18:42 följande:
    Men jag tror faktiskt att Skägget ändå har fått en negativ stämpel! För inte kan ja tycka att det är så hemskt att bo här. Eller va säger ni andra som bor i skägget? Sen skulle de ju framföras som lite bättre om de kommer fram saker i media som är bra oxå. Men allt negativt spelas ju upp gång på gång! :S
    precis!det står aldrig något positivt om detta område.det dåliga i andra områden skrivs det aldrig om i corren.
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-02-02 12:23:53 följande:
    Det är mycket möjligt, jag kan ju inte personligen säga hur det är att bo i skägget, eftersom jag aldrig har gjort det. Men så fort jag flyttade hit så fick vi höra att skägget ska vi akta oss för och många kompisar som har vuxit upp där säger att de aldrig sätter sin fot där mera.Men det är ju som med alla andra områden, att det beror nog oxå på vart man bor.På er här i tråden så låter det ju som att det är pest att bo i Lambohov, så det är ju samma negativa stämpel då
    jag är uppvuxen i skäggetorp.det enda som var dåligt på den tiden var skolorna.området var toppenbra då oxå.det sägs att de som är uppväxta här,bor här sen själva när de får barn.och det stämmer riktigt bra.det finns många som återvänder hit just för att det är ett bra område.sen finns det ju ett och annat rötägg på vissa gårdar
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2010-02-02 12:26:46 följande:
    Kanske beror på att många flyttat från Skäggetorp till Lambohov på sistone
    {#lang_emotions_laughing}

sen har ju graflunds hårda krav på dem som vill bo hos dem.de tar ju inte in villket folk som helst.de vägrar ta emot folk med socbidrag osv.

på senaste tiden att skäggetorp blivit riktigt bra på alla sett.det finns inget man kan säga är dåligt här i området{#lang_emotions_smile}
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2010-02-02 12:30:28 följande:
    fast så stor är han ju inte. han ligger ju precis på kurvan på längden (fast i och för sig så är han ju lite över urvan om man jämför med ungar som är födda runt den tiden han var beräknad. men men, han är ju prematurer och det är ju vanligt att de är lite mer utvecklade fysiskt och psykiskt än de som "jämnåriga". tycker dock 400 kr är lite väl mycket att ta för ett par skor som de knappt kan använda i mer än ett par månader.
    ja det var dyrt.han växer ju så det knakar.snart är han uppe och går{#lang_emotions_smile}
    JePaLuLi skrev 2010-02-02 12:31:24 följande:
    Ja om man nu tycker att det var så "bara".Jag har då aldrig varit med om ett mord här om man nu ska "tävla" mellan stadsdelarna. Min kompis David och hans fru bodde i skägget innan de flyttade till Lambohov och han förlorade Lena genom ett fruktansvärt brutalt mord. Allt beror ju på vad man har för egna upplevelser. Nu har han förbannat hela Linköping visserligen, men han ångrar ju bittert att de inte bodde kvar i Skäggetorp. De kände sig tryggare här. Så är det absolut. Det är ju ett gammalt rykte som ligger kvar. För det första har det ju rensats upp rejält. Det är absolut inte vem som helst som får bo här. Går du på soc eller liknande så får du ingen lägenhet. Jag har inte sett en enda knarkare. Visst finns det invandrare, men de stör inte mig. De måste ju också bo nånstans. Ofta tycker jag faktiskt att de är trevligare än svenskar, de håller ofta upp dörren och är hjälpsamma.Vi trivs faktiskt väldigt bra, har trevliga grannar och har aldrig råkat ut för något olustigt alls. Den dagen vi flyttar så blir det till ett hus eller liknande. När vi väl har bestämt oss för vart vi vill bo Men huvudsaken är ju att alla bor där de vill och trivs.
    amen!jag kan bara hålla med.det finns en alkis som man känner igen.det var riktigt bra av graflunds att neka de med soc.på så sätt slipper vi pundare,krminella och annat mindre bra folk i skäggetorp

stångåstan tar ju in alla möljigt fol som inte ens platsar in i ett samhälle och bland barnfamiljer

vi har en toppentrevlig familj med utländsk bakgrund till granne.bättre grannar kan man inte få.vi hälsar jämt på varandra,pratar med varandra.tacka vet jag invandrare!det finns inte bättre grannar.svenskar är så tråkiga och sura av sig.
    jag skulle aldrig stå ut att bo i ett helsvenskt område.just därför valde vi skäggetorp igen.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2010-02-02 12:35:38 följande:
    japp, det har jag också hört. känner flera som har flyttat tillbaka hit som har bott här tidigare pga att Skäggetorp faktiskt är ett väldigt bra område att bo i. Sen har ju skolorna fått jättebra betyg på sistone så det är väl egentligen inget som borde hindra nu. VIsst det är mycket invandrare här, men det är ju bara bra att de får umgås med olika kulturer / raser.
    skolorna blev TOPPENBRA efter att de blev privata.vi trivs jättebra och skulle aldrig byta ut våra grannar osv.

jag tänker inte ens på att många har en invandrarbakgrund.alla är ju lika mycket värda.sen är ju de med utländsk härkomst jättetrevliga.våra barn märker inget heller,de får leka med barn oavsett deras härkomst.

hellre bra grannar med utländska härkomst än att ha en alkis/pundare/kriminell till granne med socbidrag
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6