Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

Vi från Linköping! Del: 6

dinana skrev 2010-02-01 16:19:39 följande:
    Usch, imorgon skall man till doktorn å sätta in spiral... gaaaah... inget smart å sitta läsa om det nu märkte jag... kommer nog inte kunna sova i natt.... hur mycket värktabletter skall man stoppa i sig. Madde sa att det inte hjälpte något... men man måste ju ändå ta nått... har både ipren, panodil zapp, alvedon och ibumentin här hemma... men vad funkar bäst tro?
    läkarna brukar säga att man ska ta två panodil en timme innan.oftast är det lättare att sätta in spiralen efter mens.

jag funderar starkt på att ta ut min spiral,men då måste jag vara sövd.

nackdelen med spiral är alla svampinfektioner man kan få.långa rikliga menstruationer.första mensen rann nerför benen.

jag fick min insatt när jag var sövd,mot min vilja{#lang_emotions_frown}vid mitt MA.
    jag måste byta ut den om ca 1 år.den ska ju hjälpa mellan 5-10 år.
    5 år är ju lång tidsskillnad!när spiralhelvetet ska ut så ska jag sterilisera mig
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2010-02-01 18:01:31 följande:
    Jag satte in spiral i december och svimmade av smärtan. Allt bara svartnade för mig och det var tur att de redan hade sett att jag var illa däran och hade tagit hand om Linus. Fy satan vad ont det gjorde! De lovade att det inte skulle göra lika ont att ta ut den, men nu har jag hört tvärtom...Nu var ju min livmoder krymt i och med att jag ammade så det var därför det gjorde så ont, det var ganska ovanligt sa hon och det är väl tur det.Hade fruktansvärt ont i flera dagar, och syndafloden själv som mens. Det rann igenom precis allt. De sa att jag skulle ge det tre månader innan jag bestämde mig för om jag vill behålla den så jag får väl avvakta.Har fortfarande väldigt riklig mens, men nu gör det inte ont iaf. Första mensen efteråt var hemsk.Men jag tänker inte äta mer hormoner och det hindrar mig från att bli gravid så jag får nog bita ihop tills det är dags att ta ut den
    ja nackdelen är mensen som blir riklig.första gången fick man använda barnblöjor så vanliga bindor inte räckte till
    dinana skrev 2010-02-01 17:23:17 följande:
    De sa till mig innan att det var rätt riskfullt att sätta in en spiral och de ville helst inte göra det eftersom jag har haft utomkvedshavandeskap tidigare. Ser det dock som sista utvägen innan sterilisering. Men vi får väl se... kostar ju som sagt inget att försöka. Skulle man nu bli gravid såå... 1 på hundra är det ju...
    jag litar inte på spiralen för 5 öre.här är det barnstopp.jag skulle aldrig klara en graviditet till själsligt eller kroppsligt{#lang_emotions_frown}den förra var ett helvete.eller rättare sagt de två sista var riktigt hemska.

våra barn har två vänner där bägge familjerna har mååånga barn.jag skulle bara ha ett barn men det blev 3 st och en ängel och en styvson.så sammanlagt har vi många barn vi med.men det blir annorlunda när ena har flyttat hemmefrån för länge sedan och andra stora barnet inte bor hemma hos oss
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-02-01 22:28:28 följande:
    Jag hatar gynundersökningar, ligger och spänner mig så det gör såå satans ont, det finns bara en som får göra undersökningar på mig och det är min läkare sen flera år tillbaka för hon vet allt om mig så hon är så försiktig och duktig.Men eftersom jag hatar gynundersökningar så mycket så finns det inte en chans i helvete att jag skulle ens överväga en spiral..Här kör vi på p-piller (eller kondom när jag har tröttnat på pillrena), som det ser ut nu så blir det utan nåt skydd alls i juli-augusti när nångång
    jag mår illa bara jag tänker på gyn.dit går jag inte frivilligt.skoj att ni ska skaffa fler barn

Dinana tack för en supertrevlig promenad igår kväll.tösen däckade direkt{#lang_emotions_laughing}
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2010-02-01 22:21:17 följande:
    Jag kör kanske på två av varje då så borde det ju göra nått. Skall läsa extra noga på förpackningar och se vad det står.Jag kan tänka mig fler barn, men inte just nu. Kanske när Molly och Leonard är ett par år äldre... Kanske om 2-3 år eller nått.Här har vi uteslutit Lambohov av fler skäl... det var ett av de områden som sambon aldrig kunde tänka sig att flytta till.
    det är samma visa här{#lang_emotions_laughing}både maken och jag har bott i lambohov.inget ställe vi skulle kunna låta barnen växa upp i.min syrra flyttade därifrån då de fick nog av dravlet i sitt område
  • Familjetrollet
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2010-02-01 21:17:03 följande:
    Vi har inget skydd
    hur går det med framtida operationen?hoppas du får operera dig snart{#lang_emotions_smile}
    Maria84 skrev 2010-02-01 21:03:21 följande:
    Här blev jag avrådd kopparspiral eftersom jag redan blöder så in i norden och de tyckte att det var dumt att chansa om jag skulle få ännu värre blödningar. Jag vill inte blanda in en massa hormoner så finns det inte så många alternativ direkt.
    samma här.jag blödde mycket innan.jag tål inga hormoner.har testat många p-piller,p-spruta.
    JePaLuLi skrev 2010-02-01 21:16:02 följande:
    Ja jag funderade på att ringa förlossningen och fråga om jag fick köpa några av deras bindor för det rann igenom precis allt Det var ingen som informerade mig om att ta värktabletter innan. Dessutom var min livmoder väldigt liten (eftersom jag ammade) så de visste inte ens om det skulle funka. Så värken blev ju extrem. Men nu sitter den där den ska och gör förhoppningsvis sitt jobb Jag har alltid sagt två barn. Men nu är jag helt klart inne på en till framöver, kanske två
    de dagarna vill man inte ens gå utanför dörren.man säger sig vidrig av allt blödande
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2010-02-02 08:18:27 följande:
    ungefär som att jag aldrig skulle kunna bo i vare sig ryd eller skägget, bor man i ett område så hittar man nog sina fördelar med det, bor man inte där är det lätt att fördöma.
    jag har bott i lambohov och vet hur området är.
    thelifesaviour skrev 2010-02-02 08:25:43 följande:
    Men precis. Jag skulle inte vilja bo i varken Lambohov, Skägget eller Ryd, men tycker inte det är konstigt att andra vill det. Man har ju olika åsikter om vad som är viktigt, tryggt och trevligt. :) Och olika erfarenheter framför allt.
    jepp så är det .vi har fått i många olika stadsdelar i linköping så vi vet ju hur vissa områden är.
    Maria84 skrev 2010-02-02 08:09:48 följande:
    Vad jag hoppas att vi får ordning på varmvattnet idag!! Har fått ta ut rörnissar för vi får inte ordning på det trots att vi har försökt i flera dagar. Ska bli så skönt med en lång varm dusch såvida de får ordning på det.
    jag håller tummarna att ni får varmvatten idag.hoppas du mår bättre och att ni hade ett fint kalas med eran son
    Maria84 skrev 2010-02-02 08:07:50 följande:
    Jag tål ju hormonerna men eftersom vi redan har det lite svårt att få till det på barnfronten så vill vi inte blanda in en massa hormoner också som ev skulle kunna göra det svårare sen när vi vill ha flera igen efter den här vi kämpar med nu.
    hoppas du blir gravid snart.hade du svårt att bli gravid med de andra barnen oxå?
  • Familjetrollet
    thelifesaviour skrev 2010-02-02 08:41:08 följande:
    Fast du vet ju inte hur Lambohov är, du vet ju hur Du upplevt Lambohov. Uppenbarligen tycker andra att det är jättetrevligt.
    jag vet hur lambohov är.min syrra bodde där till oktober förra året...Men som sagt det finns "gettogårdar"i nästan alla stadsdelar.
    Maria84 skrev 2010-02-02 08:48:01 följande:
    Jag hoppas verkligen det, har varit utan varmvatten för länge nu! Kalasdags för sonen i helgen om vi håller oss friska. Men vi hade det mysigt på hans födelsedag Svårt och svårt, tar ett år ungefär innan jag kan bli gravid efter ett mf, och sen har de ju lite svårigheter med att stanna kvar.. Under de 9 år som vi har varit tillsammans har jag varit gravid 7ggr.
    jag finner inga ord...det är verkligen tragiskt när man förlorar ett barn.jag kommer hålla både tummar och tår att ni får ett barn snart.kalas är skoj.här blir det kalas i maj.
  • Familjetrollet

nepp nu ska jag göra lite nytta här hemma.Dags att plcka fram symaskinen och börja sy lite grann.tvätta och städa ska det göras oxå

ni får ha en bra dag

• Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-02-02 09:26:41 följande:
    Fast du har ju hela tiden sagt att du tyckte att Lambohov var ett sånt toppenställe att bo på och att det var barnvänligt när du bodde här på 90 talet.
    ja när vi bodde där så var det toppenbra område.men idag är det inte lika trevligt och lugnt längre.min syrra bodde många år i mjärdevi,nära cemtrum.de fick nog till slut och flyttade i höstas

flera vänner har flyttat från lambohov då de upplevde det som stökigt

smaken är som baken.
    playmate86 skrev 2010-02-02 09:25:15 följande:
    finns vissa områden i ryd, lambohov, skägget, berga och city men inte vill bo i för de är inte bra områden men sen finns det kanon områden i lambohov, berga, skägget och ryd. gällar att hamna på rätt sida så att säga, alla är vi olika och har olika erfarenheter av de olika bostadsområderna ochiskägget är det enligt mig bäst att bo på fogde, sörgårds och stiglösgatan, berga ja där är det nog bäst i söndra berga, city ja där finns det bra och dåligt över allt. och lambohov har min bror bott och jag älskar det stället
    stiglötsgatan och sörgårdsgatan är toppenområden.dock sätter jag inte min fot frivilligt i nygård{#lang_emotions_laughing}.

här kommer vi bo i många år då vi har jättebra grannar och området är helt öde kvällstid samt att barnen kan vara ute och leka utan att bli utsatta för galna ungar osv
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2010-02-02 11:22:01 följande:
    Vi bor jättebra här i Skäggetorp, inga störande grannar, mer än incidenten i söndags kväll. Men så är det ju bara barnfamiljer här. Har inte hört något illa om Skattegården. Sen har man ju nära till allt. Tio minuter till stan med bussen, och så tio minuters gångväg till IKANO och Tornbyområdet. Sen har vi ju stor uteplats med trädgård som är skyddad från omvärlden och lekplats lite här å där i området. Dagis 100 meter bort och 50 meter till skolan. Dock så vill vi ha en större lägenhet och det får vi väl helt enkelt drömma vidare om.
    komsi komsi till vår sida av skägget{#lang_emotions_smile}
    dinana skrev 2010-02-02 11:18:12 följande:
    Här blev man gravid båda gångerna hemma hos mina föräldrar.. så skall nog hålla mig därifrån de närmaste åren =P Inte så vi försökte direkt. Men vi sa lite på skämt att vi kanske blir gravida hemma hos mina föräldrar när vi är där på besök. Och guess who.... Tre veckor senare så vart det två streck på stickan.
    hoppla.och min son blev till i vreta kloster prästgård.ja du vet ju historian{#lang_emotions_laughing}
    dinana skrev 2010-02-02 11:12:54 följande:
    Nej det är ju ungefär så vi resonerar också. Jag skall börja studera i höst var tanken, och det lär ju pågå i 3-5 år så om det skall bli en liten så får det bli efter det. Då är ju M o L 4-9 år eller nått elelr därimellan. Sen vet man ju aldrig. Har nu fått spiralen insatt och jag säger som Ewa. Det kändes ingenting, bara ilade lite i magen när de nöp till i min livmoder. Inget annat, blödde inget heller.. men vi får väl se. Varsegod, gör jag gärna om igen. Haha, var ju inte så konstigt att hon däcka direkt. Kan jag förstå.. hon höll ju på å däcka ute i snön =)Nej Lambohov och Ryd är väl rätt likvärdiga =) Inget ställe man bor i frivilligt.
    ja hon var verkligen övertrött.envis som synden oxå{#lang_emotions_laughing}hon kan då roa sina föräldrar
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6