Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

Vi från Linköping! Del: 6

JePaLuLi skrev 2010-02-02 12:40:33 följande:
    Precis som knivöverfallet i skäggetorp som du skrev om...Det hade ju inget med skäggetorp att göra.Eftersom det handlar om en vän som jag känt sen vi gick på lekis och hans dotter så ligger det mig rätt nära.
    exakt.men som vanligt vill tidningen vrida att skäggetorp är LIVSFARLIGT.sanningen är ju att skäggetorp är ett tryggt område.De i nygård har fått hjälp med tolkar,killar som pratar med ungdommar osv.så snart kommer även nygård vara ett tryggt område{#lang_emotions_smile}
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet

dinana

jag fösöker sy dina plagg idag.nu ska jag och s gå och hämta töserna{#lang_emotions_smile}

• Familjetrollet
    dinana skrev 2010-02-02 12:47:30 följande:
    Idag har jag lyckats gå ner hela 8,3 kilo. Så nöjd och lyckades till och med komma i mina 34 jeans. WOW! De har jag inte använt sen Molly var liten bebis. Men jag har en lååång bit kvar till målvikten. Men så har jag ju hela våren på mig.
    wow du är jätteduktig.
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-02-02 13:16:47 följande:
    Visst är det så.Har för mig att det var nån i denna tråden som klagade på graflunds för nåt år sen
    du syftar nog på mig.kan ju säga att graflunds har blivit mycket bättre sen sist!{#lang_emotions_laughing}
  • Familjetrollet
    Marayah skrev 2010-02-02 13:22:04 följande:
    Jag sträcker upp handen!!! Visst har dom sina fel o brister, men vår fastighetsskötare är UNDERBAR! Bara på kontoret dom är KASS!!!
    ja de är inte så roliga.kan bara hålla med att fastigehtsskötarna är jättebra
    dinana skrev 2010-02-02 13:17:18 följande:
    Fast om man har det så illa ställt att man går på soc så är det ju oftast något som är fel. Så jag tycker ju att de gör helt rätt i det.
    att ha soc tillfälligt några månader är ju okej.men att leva på soc i många år är helt fel.jag hade en vänn som levde på soc i 8 år{#lang_emotions_surprised}hon flyttade från stan när soc sa åt henne att börja jobba.hon menade att soc var hennes lön!helt sjukt tänkande

jag hade soc när sonen var liten då jag fick barn precis efter gymnasiet.sen har vi haft soc nån enstaka månad under 10 års tid

kan ju säga att soc är inget man vill ha.här har vi turen att ligga några tusen över socnormen{#lang_emotions_smile}

sen finns det många socfall som är pundare osv.så jag tycker att graflund gör rätt i att vägra ta emot de med socbidrag.soc är inte fast inkomst.enligt graflunds måste man ha en fast inkomst för att ens få lägenhet här.
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-02-02 13:49:00 följande:
    Vad menar du med som man bäddar får man ligga??? Vi säger ju hela tiden att det kan hända vem som helst.Som min sambo exempelvis..ska han oxå gå under uttrycket som man bäddar får man ligga när hans föräldrar dog när han var 17 år??Man kan bli av med jobbet, titta bara på saab historien, massor med gifta par som båda jobbar där som skulle bli av med jobbet, då kanske man måste gå på soc ett tag för att komma på fötter igen..och ingen kan rå för att man blir av med jobbet.
    sen finns det många som blir av med sina sjukbidrag nu när fk ändrar sina regler.stackars människor som är sjuka och inte klarar ett jobb.tvingas nu tigga pengar av soc.helt sjukt..fk motarbetar de sjuka och svaga,men det ska man nog tacka de som har fuskat till sig bidrag!
  • Familjetrollet
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2010-02-02 13:51:50 följande:
    JennyoPatrik: Synd att jag såg ditt meddelande nu, annars hade vi kunnat dejta på univ ska nog dit en sväng imorgon också, ska du dit då?Förstår att det känns jobbigt att gå upp så tidigt :/ är det många dagar framöver som du måste upp tidigt?Familjetrollet: Jag har en dejt med kirurgen den 22:a februari, får mer information då!
    åhh vad kul.det måste vara både spännande och nervöst på en gång för dig.det blir inte en dag för sent.jag förstår att du väntar med glädje inför operationen
  • Familjetrollet
    Tingelingstar skrev 2010-02-02 13:55:06 följande:
    Får man fråga var du ska ta vägen om du och din man går skilda vägar? Om Graflunds vägrar hyra ut till folk utan fast inkomst. Blir det Stångåstaden då som tydligen tar in vadsomhelst
    {#lang_emotions_laughing}den dagen den sorgen.närvars vi kommer hålla ihopp tills döden skiljer oss åt...
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-02-02 13:55:02 följande:
    Ja, det är ju det jag menar. Att det kan hända vem som helst..när de nu mister sina sjukbidrag så måste de ju gå till soc, men det är ju inte deras fel egentligen.
    precis.det behövs inte mycket för att folk behöver gå till soc.det är en sak att vara i akut behov av socstöd för att kunna klara sig efter ev ha mist sitt jobb och att använda sosom lön i flera år istället för att jobba.

nu är ju inte alla med socbidrag alkisar,pundare osv.men graflunds måste haft anledning till att neka de med socbidrag.
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2010-02-02 13:55:49 följande:
    Våran fastighetsskätare är också underbar! Aldrig några problem och snabb som busen är han Har inte haft några problem med kontoret heller. De var urgulliga när de hjälpte oss med flytten från Eskilstuna.Pratade med några kurskamrater som också bor här idag, de har inte heller haft några problem med Graflunds, mer än att de tycker de är lite långsamma ibland Det enda negativa de hade att säga var att det är lite långt till universitetet och det kan jag hålla med om.
    den vägen är inte skoj att gå.de är toppenbra på att laga och fixa grejor.fast ibland kan det ta tid då många ringer och felanmäler.toppenbra att de har fixat tvättstugor och utemiljön nu.nu känns gårdarna riktigt mysiga med nya "mysbeslysningen"
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2010-02-02 13:58:31 följande:
    Är man 17 år så har man väl ändå en överförmyndare.. eller .... man är ju inte myndig förräns vid 18. Sen så får man väl ut hur mycket som helst om någon dör. Förlorar man jobbet så har man ju rätt till lön i ett halvår / ett år framåt. Tur man har allt försäkrat här hemma och barnen. Den lilla summan en försäkring kostar en är en säker trygghet den dag då det händer något. Skulla aldrig kunna leva på socialbidrag. Det finns ju inget värre.
    3000 kr i månaden får ett barn om föräldrarna dör.vet dock inte om de har ändrat summan
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-02-02 14:00:05 följande:
    Stångåstaden tar inte in vem som helst, man måste ha fast inkomst. Eller är man ett par så måste åtminstone den ena ha en fast inkomst. Däremot så kastar de inte ut nån på gatan om man skulle råka bli av med jobbet och redan bor hos stångåstaden, så länge man kan betala hyran så är det ok. Och så tror jag att det är för alla hyresbolag.
    så är det hos graflunds oxå.hyran är nr 1.
  • Familjetrollet
    Tingelingstar skrev 2010-02-02 14:01:50 följande:
    Jag hoppas också att ni kommer att hålla ihop tills döden skiljer er åt. Men om inte så är jag glad att det finns hyresbolag som inte sorterar bort "de svaga".
    det handlar inte om svaghet.livet är hårt för vissa.vill man så klarar man sig.det gäller bara att stå på sig.soc är bara en nödlösning,men att utnyttja soc för att slippa jobba osv är fel.
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6