Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

Vi från Linköping! Del: 6

Leos och Vincents mamma skrev 2010-02-02 14:04:12 följande:
    Men lägg av!! Jag hoppas VERKLIGEN att det inte händer dig nånting oförutbestämt! Vad gör du då, lägger dig hellre ner och dör än att gå till soc??Och nej, han hade ingen överförmyndare, detta var 1987 så det är länge sen, soc hjälpte honom med lägenhet och jobb. Och nej han fick inte ut hur mycket pengar som helst..Men detta har ju ingen med att göra egentligen så jag släpper detta nu, men ville bara poängtera att det kan hända ALLA!
    ush villka jobbiga bakgrunder ni har{#lang_emotions_frown}.jag förstår att du inte vill hänga ut din sambo.som 17 åring är man ju bara ett barn.man tror ju inte att ens föräldrar ska gå bort hastigt när man är ung.en enda sekund kan rasera ett liv.
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Familjetrollet
    Tingelingstar skrev 2010-02-02 14:11:01 följande:
    Nu pratar du ju bara om de som utnyttjar systemet vilken säkert bara är en liten procent. Tror inte så många tycker det är bekvämt att leva på existensminimun i flera år.
    tyvärr finns det folk som utnyttjar soc till max.min fd vänn arbetade en sommar och försökte blåsa soc på 10 000 kr.hon var inte klok.hon bara krävde och krävde pengar av soc till det ena och andra.vägrade jobba.sen när soc ställde henne mot väggen och sa att det fick vara bra nu och att hon skulle börja jobba eller studera så flyttade hon från stan.hon gnällde hela dagarna på soc att allt var fel osv.hon sa att socbidraget var hennes lön

sen har jag inte sagt att alla är avskum som har socbidrag.bara att ni läser inläggen jag har skrivit.sen ang alkisar/pundare så har jag umgåtts med många sådana trots att jag är emot knark och alkohol.jag har sett hur de gång på gång missköter sig,får nya bidrag från soc för att de har supit/knarkat upp socbidraget.en familj knarkade upp 4 hyreskostnader.soc betalade hyran dubbelt med andra ord.
  • Familjetrollet
    Marayah skrev 2010-02-02 14:15:36 följande:
    Amen! That's right! Förstår inte att man ens kan komma på tanken att tycka att socialbidrag har nått fel. Hur skulle sverige se ut om de inte fanns?
    som usa.med hemlösa överallt
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-02-02 14:20:07 följande:
    Jag kan hålla med om att det var en urlöjlig diskussion..blev bara så jävla provocerad redan igår när man får höra att där man trivs som allra bäst så finns det folk i denna tråd som typ ser ner på oss som bor i Lambohov..
    det är ingen som ser ner på dem som bor i lambohov.men det är ju samma sak med oss som bor i skäggetorp{#lang_emotions_wink}
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2010-02-02 14:25:42 följande:
    Jag har me en bror som får pengar från soc. Han fick i höstas (vid 20 års ålder) en diagnås. Han har asbergers och adhd, ni som kan nåt om det kan förstå varför han inte klarat av skolgången eller nu inte har ett jobb. Han har därmot en arbetsmarknadsåtgärd just nu så det är inte så att han sitter hemma på arslet direkt..Hade han fått diagnosen som barn kunde det sätt helt annorlunda ut..
    vi har en kompis vars barn har liknande diagnos.där kan man prata om kämpigt att få en vardag gå runt
    Fru T skrev 2010-02-02 14:28:02 följande:
    han har även een välldigt grov dyskleksi!
    villket inte gör honom till en sämre person!
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-02-02 14:26:51 följande:
    Ja, jag undrar verkligen hur de gör då..eftersom det är tydligen såå farligt att gå på soc..
    farligt är det då inte.det är den allra sista utvägen.jag tycker det är bra att de finns.så att folk i nöd får hjälp med att klara av ekonomin.däremot är det fel att utnyttja soc och kräva att de ska betala allt möjligt.men vad jag har hört så har soc blivit stenhårda nu.man kan ju tom bli av med socstödet om man inte gör som soc säger.så det kan ju vara därför som ex graflunds inte tar emot dem med socstöd.för blir en person av med soc så kan denne inte betala hyran osv
  • Familjetrollet
    Marayah skrev 2010-02-02 14:35:55 följande:
    Tänk på detta!! Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag, Lördag!  Var bara tvungen!!!
    sovmorgon blir det här och party party för andra i tråden{#lang_emotions_smile}
  • Familjetrollet
    Marayah skrev 2010-02-02 14:40:13 följande:
    Nehepp, nu ska ja ladda inför "dagis" här. Kommer bli 5 barn tills kl 19 ikväll då jag knatar hem till knattarna och nattar dom. Sen får vi se när deras föräldrar kommer hem från Sthlm,  dom skulle se greace!
    fullt hus är skoj.här ska man snart ner och hämta en massa tvätt innan det blir en promenad till centrum
  • Familjetrollet
    Tingelingstar skrev 2010-02-02 14:51:00 följande:
    Men shit. Tog en liten paus från städandet och blev helt inne i vår diskussion att jag inte höll koll på lillen. Han hade på nåt sätt tagit sig till skurhinken, doppat sitt rån i vattnet och sedan in i munnen . Han verkar glad. Lite Ajax har väl ingen dött av?
    det är nog ingen fara.men det måste nog smakat blää.
    dinana skrev 2010-02-02 15:12:33 följande:
    Nej verkligen inte. Häromdagen så hade jag lämnat Leonard i vardagsrummet. Jag skulle ba gå in på toan och flytta tvätten. Sen så hörde jag hur något krafsade ute i köket. Täntke först att det var katten. Men när jag ut å kika så var det Leonard som låg över kattmatsskålen och krafsa bland torrfodret. Haha.... mums!
    haha villken buse
    dinana skrev 2010-02-02 16:06:26 följande:
    Tack tack, hoppas jag uinte halkar då =) Vilka mer är det som kommer?
    inte jag{#lang_emotions_laughing}
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2010-02-02 17:39:17 följande:
    Humm.. vart i Skägget kan man fylla på sitt värdekort ??
    pressbyrån på fogdegatan samt den gröna maskinen mitt på centrum vid lotteriståndet
    dinana skrev 2010-02-02 17:51:13 följande:
    Humm, jasså. Jag ahr ju värdekrot. Är de inte värda något längre då? tror det finns lite pengar på... humm... tänkte man kunde ladda på det. Men om det inte går så får jag så klart kolla upp det. Såg att det fanns försäljningsställe på Pressan här.
    de kör reklam om det att man ska byta in sitt gamla kort mot nytt.pengarna för över till det nya tror jag
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-02-02 19:37:54 följande:
    Ingen som har nåt tips på vad vi kan äta imorgon när vi firar våran 9 årsdag?
    på nån mysig resturang.
  • Familjetrollet
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-02-02 19:37:54 följande:
    Ingen som har nåt tips på vad vi kan äta imorgon när vi firar våran 9 årsdag?
    http://www.alltommat.se/matinspiration/inspiration/mysig-treratters-bara-for-tjejerna-1.11471

här firar vi 10 år i maj och 8 år som gifta på valborg{#lang_emotions_smile}.tiden går verkligen fort

ang mat så kan jag tipsa om fläskfile med klyftpotatis och någon god röra till och nån smakig efterrätt
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6