• Esska

Tråden för oss äggdonatorer 11

Här är en tråd för oss som ska/vill donera, har donerat ägg eller som just nu är mitt i äggdonationsbehandling. Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden, men det passade ju ändå bäst här. Tråden är såklart öppen för alla men först och främst för oss äggdonatorer som kan följas åt, ge tips och stötta varandra.

Några länkar till hemsidor som har information om äggdonation.

Villhabarn.com: www.villhabarn.com/aggblidon.html

Artikel i vlt.se: www.vlt.se/artikelmall.asp

Karolinska universitetssjukhuset www.karolinska.se/templates/Page.aspx...

Ava-klinikka: www.avaclinic.com/index.php

Akademiska sjukhuset: www.akademiska.se/templates/page____29362.asp...

Barnviadonation.se: www.barnviadonation.se/index.html

Vårdguiden: www.vardguiden.se/Article.asp

Ägg- och Spermiedonatorernas Förening: www.aspef.org/

Gamla trådar:

Tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m21230448.html
    Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m24325551.html
    Tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m27330501.html
    Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m30096983. Html
    Tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m33071944. Html
    Tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m35401681. Html
    Tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m38476323.html
    Tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m41354014.html
    Tråd 9: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m43992458.html
    Tråd 10: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m46411113.html

• Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 11
  • Vitros

såja, nu har jag hittat er igen, började undra varför det var noll aktivitet i förra tråden men när jag kikade in så var den ju stängd :)

Esska: kul att det gett resultat!

och ni som är i gång, hoppas det går bra och inte kommer göra för ont, varesig under tillväxten eller vid plock (eller efter, lät ju jobbigt att det kan göra ont då...)

Nu har jag varit på kurator och läkarbesök och blivit godkänd som donator!
    Eftersom jag har tagit alla prover förra våren (för vår egen graviditet) så kan vi köra igång redan efter jul - kul! :)

• Esska
    Kiwibaby skrev 2009-12-08 09:02:55 följande:
    Ja, visst är de helt underbara! Och efter donationen är de så måna om att man mår bra och att det inte gör ont.... ;) En riktig ego-tripp!!
    Håller med om man blir väl omhändertagen! Jag tyckte det var riktigt behagligt både före och efter plocket - jag fick lite sköna tabletter som gjorde mig riktigt avslappnad, kunde läsa tidning i lugn o ro och kunde passa på att sova lite.
  • Esska
    Vitros skrev 2009-12-09 12:19:29 följande:
    Esska: kul att det gett resultat!
  • kramiiis

hej alla goa äggdonatorer!

idag när jag nu äntligen kommit fram i ÄD-kön och ska kallas till nysbesök så vill jag passa på att tack er underbara tjejer som vill hjälpa oss barnlösa!

Jag kan inte beskriva hur oerhört tacksam jag är!

så TACK!

kram på er!

♥I know what I want and NOTHING is going to stop me now!♥
  • RedTopaz
    kramiiis skrev 2009-12-09 17:01:02 följande:
    hej alla goa äggdonatorer! idag när jag nu äntligen kommit fram i ÄD-kön och ska kallas till nysbesök så vill jag passa på att tack er underbara tjejer som vill hjälpa oss barnlösa! Jag kan inte beskriva hur oerhört tacksam jag är! så TACK! kram på er!
    Det är så lite så, faktiskt!

Idag var jag på första ul:et och jag har ca 7-11 ägg som mognar så de satte upp min dos till 141mg (från 125) så hoppas vi på lite fler ägg!

Jag tycker att sprutan (puregon pen) ofta strular så att jag inte får ut något ur ampullerna när knappen trycks in. Det upptäckte jag igår, hoppas bara att jag inte "fakesprutat" mig tidigare... Räknade hur mkt jag borde gjort av med dock och jag tror att det stämmer.
    Börjar bli lite öm och blå på magen nu ;)

Jag frågade hur många gånger man får donera och läkaren sa att man kan donera många gånger, men hur många visste hon inte.
    Det skulle helst gå 1-2 menser emellan, gärna längre så att kroppen får vila.
    Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Kiwibaby
    RedTopaz skrev 2009-12-09 20:27:42 följande:
    Jag frågade hur många gånger man får donera och läkaren sa att man kan donera många gånger, men hur många visste hon inte.
    Jag läste någonstans att varje donator får ge upphov till 6 barn + ev syskon, så till 6 olika mottagarpar får man donera. Tror det stod på hemsidan för fertilitetskliniken vid universitetssjukhuset i Linköping....

Då blir det donation någon gång nästa vecka för din del då - spännande!
  • AnkieG

Hallå Allihopa Ni underbara!!

Sitter nu meden vecka gammal bebis i famnen och njuter tack vare Er......

Tack för att Ni gör det Ni gör för oss som inte kan få barn själva.

• RedTopaz
    AnkieG skrev 2009-12-12 19:17:59 följande:
    Hallå Allihopa Ni underbara!! Sitter nu meden vecka gammal bebis i famnen och njuter tack vare Er...... Tack för att Ni gör det Ni gör för oss som inte kan få barn själva.
    Åh vad underbart!! GRATTIS!! =)
  • RedTopaz

Jag ser gravid ut!! Typ i början på 5e månaden..
    När försvinner svullnaden? Har gått upp 1- 1,5kg också, gissar att det är vatten.
    (tänkte vara fin i klänning på torsdag på julfesten...)

Var hos gyn idag och plock blir på tisdag. Jag hade ca 8st stooora äggblåsor och ca 20st små.. Troligen räcker det bara till en kvinna, trist! Men bättre än inget!!

Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 11