Blöja på sin man?
Jag undrar bara för att jag sett det nu i ett par trådar, d finns dom som föreslår blöja som inslag i vissa sexlekar? nu undrar jag bara : är ni galna?!
Jag undrar bara för att jag sett det nu i ett par trådar, d finns dom som föreslår blöja som inslag i vissa sexlekar? nu undrar jag bara : är ni galna?!
Jag är anonym för att jag inte har någon lust att låta någon veta vad jag gillar i sängen. Jag har inga problem att stå för vad jag tycker, det har jag redan gjort i denna tråd oanonym.
Jag tycker inte skillnaden är så stor faktiskt. Att vilja känna sig i underläga och känna sig som en hora jämfört med att känna sig liten.
Piaf->"Blöjor och en människorkropp som inte kan hålla tätt, det har inte med den friska vuxna människans sexualitet att göra.
Anser jag! Och detta gör inte mig till någon som leker psykolog! "
Förlåt men... det vore intressant att höra hur du kommit fram till den vågade slutsatsen. Jag skulle aldrig våga uttala mig om vad som hör till eller inte hör till en "vuxen människas sexualitet"!! Och varför är det överhuvudtaget viktigt att tala om vad som hör dit eller inte? Och vad har det för en tillämpning nånstans? Ska vi göra enkäter vad människor gör i sina sängkammare med sina partners och bedöma "GK" eller "UK"?
Blöja tillhör Bebisar å vuxna som inte kan gå på toaletten eller inte förstår att man ska gå på Toa... Tillhör inget sexuellt till dem...
HeyMama Drömmare3: Självklart är homosexualitet onaturligt..Det naturliga är 2 människor som har sex för att få barn. Det är i sanningen det NAturliga eller hur? Att sedan människan har sex pga andra anledningar har egentligen ingenting med naturlighet att göra överhuvudtaget. Sedan finns det dom som påstår att homosexualitet är en "defekt" i hjärnan, just pga att naturens tanke var 1 man och 1 kvinna = barn. Allt annat är människan eget påfund. Och bara för att vissa djur i skogen har homo-sex, betyder inte att Moder Natur hade det å åtanke från första begynnelsen. Många anser att dessa "defekter" kommit av all miljöförstöring, vilket inte är helt otroligt egentligen. Med tanke på all skit vi spytt ut i naturen sedan många hundra år tillbaka.
Så att säga att homos. är onaturligt är inte att ljuga. Man måste bara bortse från att människan i sitt eget sinne omskapat naturens egna "lagar".
Och bara för att klargöra är jag inte homo.-fientlig..jag bedömmer människor efter hur dom beter sig gentemot andra, och inte vem dom hoppas i säng med
Men att säga att det är naturligt håller jag inte med om pga ovan angivna anledningar.
Vad tycker ni om folk som tänder på svettiga strumpor? Alltså, på vilken sida av normal-strecket ska vi lägga det?
Undrar hur länge en sån här tråd om en "blöjelse" kan leva egentligen...
Utopia:
Jag är inte speciellt rädd för att komma fram till mina egna åsikter. Finns faktiskt ingenting vågat (i min värd) med det alls, och det är de jag lägger fram här. Istället för att bara skriva ett par ord så vill jag också förklara lite hur jag resonerar... Därför har jag skrivit som jag har
SEN låter det på dig som om jag ska lägga fram en hel uppsats i ämnet. det har jag inte på lager kan jag säga. Jag har talat mina tanker bara.....
Med dina spekulationer i ditt andra stycke så måste jag väl svara dig såhär:
Huruvida det är viktigt att tala om detta ämnet eller inte är väl någontnig som berör alla här inne och precis lika mycket dig som mig, eller? Bara för att jag inte håller med dig eller skriver andra ord/svar än dig gör det inte mig underligare än dig, eller nån annan här i tråden.
Ordet normalt är ju en definitionsfråga..
Pratar vi om normalt i form av vad som hamnar inom ett visst intervall på normalkurvan? Isf är det mesta normalt och en person som gillar att bära blöja i sänghalmen kommer anses som normal.
Det finns ju en medicinsk definition av ordet normalt också, dvs då man är frisk och inte har några sjukdomar. Då får man nog skicka den eventuella blöjbäraren till en doktor för en diagos. Jag skulle tro att personen blir friskförklarad.
Eller, kan det vara så att vi talar om en social definition? Att vi pratar om vad som är normalt i form av moral, etik och accepterade och önskvärda beteenden utifrån det samhälle man är uppvuxen och lever i? Ja då är det ju ännu mer en definitionsfråga som är upp till var och en att svara på.
Slutsats: Vad som är normalt och vad som är en psykisk störning blir oftast en slutsats av alla tre definitioner. Man väger också in om personen är en fara för sig själv eller omgivningen, och/eller orsakar lidande för sig själv eller omgivningen.
Då jag läser trådstartar som denna kan jag bara undra, vad har hänt trådstartaren, hur har barndomen sett ut då man verkligen bryr sig såpass om andras sexuella lekar? *småskämtar*
Nej men helt på riktigt, jag undrar faktiskt varför man överhuvudtaget bryr sig om vad andra tänder på och inte tänder på och kallar vissa av de sakerna onaturliga och äckliga. Jag förstår inte varför man vill göra det? Speciellt då man vill göra det i negativ bemärkelse och fördöma, vem vinner på att någon troligtvis blir sårad? För vem tar inte vid sig om den får höra/läsa om att det den gillar att göra anses vara äckligt och onaturligt eller den anses vara galen för att den tänder på det den gör??
Det här var det bästa jag läst på länge!
"Förtjänar man bara att leva som man vill och känner för om man haft en "normal" barndom? Vem ska bedöma om barndomen var "normal" nog för att inte behöva bli botad från sina åsikter och känslor som man utvecklat?!"
Så klyftigt!