Blöja på sin man?
Jag undrar bara för att jag sett det nu i ett par trådar, d finns dom som föreslår blöja som inslag i vissa sexlekar? nu undrar jag bara : är ni galna?!
Jag undrar bara för att jag sett det nu i ett par trådar, d finns dom som föreslår blöja som inslag i vissa sexlekar? nu undrar jag bara : är ni galna?!
drömmare3,
->"att som vuxen klä sig till en bebis och tända på "mamma-pappa" som tar hand om en och fantisera sexuellt om "mamma-pappa" personen, att bajsa på sig och kissa på sig i blöjan och allt detta i sexuellt syfte är så ONORMALT att ... hmm.. hittar inte ens ord..
det handlar inte om att definera ordet NORMAL på ngt sätt.. man förstår väll annars också att sånt är bara inte friskt?"
Eftersom du har det som enda argument emot att man gör nåt sådant ("det är inte normalt"), så borde vara jätteviktigt för dig att definiera vad du menar med det!!?
->"att blanda i bebisar och mammor/pappor till sexlekar.. där går gränsen va som är acceptabelt i mina värderingar iaf!"
Var har du fått "blanda in bebisar" ifrån? Det handlar om vuxna människor som gör saker med varandra. Med såna där argument kan man få det mesta att bli helt mega-perverst om man skulle vilja. Allt man känner och tycker har sin grund i vad man upplevt förut i sitt liv, saker man upplevt tidigare som påverkat en själv. Ska det bestämma vad som är sjukligt eller inte sjukligt _varför_ man tycker som man gör?! Varför skulle det ha nån som helst relevans? Vad är din syn på människor och deras liv egentligen? Ska man leva efter några sorts normal-mönster, och man får bara göra vissa saker om anledning till att man vill göra så är rätt?!
Jag tycker du blandar ihop vad _du_ känner och tycker med vad andra känner och tycker. Du är inte andra. Du får tända på det du vill och behöver inte bli tvingad att gilla nåt eller göra nåt du inte vill. Det borde då gälla andra också. Man kan äckla sig hur mycket som helst över tanken på att man själv gjorde nåt sånt, men jag förstår ärligt talat inte hur man kan hetsa upp sig så över att andra gör nåt. Du är du och inte andra. Det är en skillnad som man inte ska glömma bort. Vi är alla olika och gillar och vill göra olika saker. Så tycker jag att det borde vara också. Vi är fria att göra vad vi vill så länge vi inte skadar andra. Nåt annat sorts samhället vill jag INTE ha! När vi är så fria att leva som vi vill, så tycker jag inte att det behövs att sjukdomsstämpla andra pga ens egna äckelkänslor inför nåt. Det finns inget bra i det, bara dåligt.
Utopia:
Men vad säger du till den handikappade medlem som MÅSTE ha blöjor, som skrev att han tycker det är kränkande att folk använder hans handikapp som ett sexuellt lekmoment.
Jag tycker att DU blandar ihop vad du känner och tycker inför det här, med vad vi andra känner och tycker i din ihärdiga jakt på att förklara hur fel det är av oss att reagera på vårat sätt.
Om du nu tycker att det är så naturligt att bajsa i blöja som vuxen och vilja att sin partner byter blöjan åt sig, varför kan du då inte uppleva det lika naturligt att det finns vi som INTE tycker att detta låter helt "friskt"?
Men snälla drömmare3; du skriver "Jag tycker det är så fel o d dår fett bort!!!!!!! Jag lämnar den här diskussionen för det verkar inte vara så konstruktivt det här... blir snarare så jävla äcklad o d förstör hela familjeliv-sajten från mig."
Man om det nu förstör hela sajten, varför startade du då diskussionen?
Utopia fångar allt som behöver sägas. Sabina 67 har också insett vad livet innebär. Många intoleranta, exempelvisdrömmare 3 och piaf, är rädda för sina egna känslor. Definierar ni den rädslan som sjukdom också?
Ämnet "blöjor som fetisch" är laddat, men jag skäms inte alls för mitt lilla udda intresse, ingen skadas, jag mår bra, blir harmonisk och får då och då en kick av känslan. Jag är inte sjuk i skallen, hade en bra barndom och betalar själv för mitt lilla exotiska nöje. Var ligger problemet? Jag tror inte att vare sig sjukvården eller rättsväsendet skulle kunna finna skäl att låsa in mig eller behandla mig. Däremot är kränkning av personer pga sexuell läggning straffbart, här har skett flera övertramp i den här tråden. Ett inlägg har tom strukits pga av ett sådant övergrepp.
glad vuxen:
Eh, nej jag är inte rädd för mina egna känslor. Det är en väldigt vanlig föreställning man får när andra inte "köper" vad man uttrycke om dom, att dom skulle vara rädda
alltså.
Jag har svårt att förstå hur man inte kan förstå att många känner en aning avision mot detta här. Men men, jag lämnar detta nu, så önskar jag er en trevlig helg!!
glad vuxen.
Men det gör du ju... skäms... varför är du annars anonym?
Nej men förlåt Piaf, men nu är du väl ändå lite ute och cyklar....
->"Men vad säger du till den handikappade medlem som MÅSTE ha blöjor, som skrev att han tycker det är kränkande att folk använder hans handikapp som ett sexuellt lekmoment."
... så S&M sex eller dominans skulle vara ett hån mot de som blivit slagna nån gång och kränkta genom det eller har haft en barndom med en hårt styrande mamma eller pappa och liknande? Och för den delen, att utföra ett vanligt samlag är ett hån mot de som blivit våldtagna?!
Nej, man måste skilja på saker och saker, händelser och händelser. "Den enes bröd - den andres död". Målet är inte exakt _vad_ man gör utan hur man känner inför det. Och respekt för andra och deras känslor så långt det går.
Eller menar du att det är ok att leka blöjlekar i sängkammaren så länge man förnekar att det existerar, så länge det inte nämns? Hm, man behöver ju såklart inte basunera ut det, men det borde inte behöva vara så att man måste ljuga om det heller. Respekt åt alla håll.
->"Om du nu tycker att det är så naturligt att bajsa i blöja som vuxen och vilja att sin partner byter blöjan åt sig, varför kan du då inte uppleva det lika naturligt att det finns vi som INTE tycker att detta låter helt "friskt"?"
Jag har inte sagt att det är nåt onaturligt i det ni tycker utan att det är dåligt, för andra och ett sunt samhällsklimat alltså. Jag tror på respekt för andra människor och deras fri och rättigheter, det vet du. Du får hur mycket du vill säga att det är sjukt, men jag tänker protestera då för jag inte tycker som du, för jag inte tycker det ger några bra signaler till andra människor och de signalerna man sänder ut tycker jag är viktiga. Tolerans och respekt föder tolerans och respekt.
drömmare3
->"Ni som lever med en sån här man/kvinna, så kämpa på o älska. Hoppas ni får hjälp.
För mig skulle d vara så som Marie N sa att där är dörren.........."
->"Men ni som tycker det, ha det bra....
Jag är orolig för er o
kommer nog skratta lite när jag ser en stor rumpa på en vuxen man i ngn affär.. :D :D"
Jag tycker det illa att uttala sig så om någon som _inte_ vill ha hjälp med något (angående nåt som inte skadar nån annan), att man hoppas att de kan få hjälp ändå. Det är som att säga till nån som är ful (men trivs med sig sjäv ändå) att man hoppas att de lyckas skrapa ihop pengar till en skönhetsoperation. Jag tycker det är dåligt!
Utopia:
Nej jag är inte ute och cyklar. Då är det väl han som skrev sitt inlägg som är det då, han som tar illa vid sig, så varför skriver du inte till honom? och berättar hur ute och cyklar han är...... Jag bara frågade vad ni säger till honom
Hä Piaf? Har jag missat nåt inlägg eller? Ja jag svarar gärna nån annan som känner så, men jag har inte sett det inlägget ännu.
Och du kan gärna svara på också om det andra finner stötande eller har blivit utsatta för etc i livet, borde total-gå-bort för alla andra människor på alla sätt alltid. Blir det så mycker kvar då eller?
Finns det inget annat alternativ för hur man kan agera och lösa problem på eller?