Anonym (Den andre) skrev 2009-11-29 08:37:05 följande:
Det sexuella är väl en indikator på hur resten av förhållandet är. Om jag själv börjar tappa känslorna för en man är de sexuella känslorna de första som försvinner. Jag och min man har inte haft bra sex på 5 år nu, men det är inte därför som jag nu är otrogen. Visserligen är det fantastiskt att känna att jag fortfarande fungerar och kan känna lust. Kan leva utan sex under en övergångsperiod, men jag kan inte leva utan respekt, bekräftelse och kärlek i mitt förhållande. Och definitivt inte med att vara rädd för den man lever med och totalt sakna tillit. NU efter all denna tid är jag med någon som får mig att leva upp. Steget mot skilsmässa är taget och jag håller på att ordna det för mig rent praktiskt innan jag pratar med min man.What goes around comes around antar jag, så jag får väl igen i ett annat förhållande (det kanske känns bra för er som tycker jag hör hemma på soptippen) men själv kan jag tycka att jag levt i ett känslomässigt helvete och förtjänar lite lycka.
du kanske inte är rätt person att prata om tillit! =) och om du vore rädd, skulle du nog inte våga vara otrogen!!