Inlägg från: Jen nifer |Visa alla inlägg
  • Jen nifer

LCHF

numberone skrev 2010-02-17 20:51:33 följande:
    JÄKLA SKIT!! Det är ju det godaste....
    haha ja de är rätt gott :P

Jag sitter och är skit sugen på nått nu, funderar på att steka till några skivor bacon :)
    Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer
    Kenzie skrev 2010-02-17 20:59:17 följande:
    Parmesanchips är gryyymt istället för nachos
    ja hur gör man det? Det kan bli något till helgen :P

jag funderar på om min kropp börjar tycka jag väger lagom, går väldigt sakta neråt, har stått still rätt länge med. Jag är nu helt normalviktig. Har gått ner 6kg på 1 månad. Jag vägde imorse 57.7kg. Vilket är bra, men min absoluta trivselvikt ligger runt 55. Men de verkar bli tufft nu sista kilona :) Några tips?
    Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer
    juzze skrev 2010-02-17 21:46:00 följande:
    Parmesanchips är superenkelt! Bara att grovriva parmesanost, pyttsa ut i små högar på en bakplåtspappersklädd plåt och in i ugnen (225 grader kanske) tills de bubblat ut till små runda chips och fått lite fin färg.
    Tack :)
    Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer
    Tant Elin skrev 2010-02-18 08:46:20 följande:
    Tror ni det kan funka att öka mängden fett några dagar för att sen dra ner till lagom nivå? jag är normalviktig redan, men vill gå ner ett par kg till för att bli helt nöjdHar inte kört jättehård LCHF, har bara ätit tillåtna saker, men unnat mig massor med grädde....Nu tänkte jag prova att hoppa över grädden och istället öka på mängden smör rejält. Kan det ha en possetiv effekt att nästan vräka på med smör i 1-2v för att sen minska ner det till normal nivå?Tänkte om man på nåt sätt kan chocka igång kroppen så att den släpper magfettet lite lättare.Eller kommer jag istället gå upp i vikt? Det borde jag väl inte göra om jag ligger på 15-30g kh/dag
    jag har nu kommit ner till en normalvikt, och de har stått stilla och gått trögt 1-2 veckor nu. Men har även sista tiden slarvat lite och inte ätit tillräckligt med fett kan jag tänka mig. Så har ökat på med fettet och har nu gått ner 0,5 kg sen i Söndags när jag började att öka :)
    Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer

jag har köpt hem falukorv, jämförde och hittade en med 4 lr om de va 5g kh/100g

Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer
    Penno skrev 2010-02-18 13:58:11 följande:
    Nån som vet om vaniljarom är ok? Jag tycker att vaniljpulvret knappt smakar något, då måste jag ha i mycket o den lilla burken räcker inte länge då :( Har förstått det som att vaniljarom smakar mera?
    undrar jag med, för här finns inte vaniljpulver utan bara vaniljarom
    Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer
    Lady Dahmer skrev 2010-02-18 21:05:34 följande:
    du kan aldrig äta för mycket ägg. i övrigt såg det bra ut.
    vadå aldrig för mycket ägg?
    jag tänker också på proteinet
    Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer

nu ha rja för första gången ätit hemmagjord pizza på lemasbotten.. mycket mäktigt, kan tänka mig ha lite oregano i nästa gång:)

Visste inte att man kunde äta så mycket ägg. Kommer nog öka på med mer ägg då :)

Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer

helt otroligt, jag stod still och trodde min kropp hade bestämt sig för att de va min vikt eftersom ja är normalviktig nu. Men jag ökade på fettet och äter bra och har nu på en vecka gått ner 1,3kg :D

Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer
    Penno skrev 2010-02-20 11:23:17 följande:
    Jen nifer: har du uteslutit mjölkprodukter eller bara enbart ökat på fettmängden? Hur mycket fett tar du på ett ungefär, till exempel till 2 ägg eller kött/kyckling m.m. Jag har också ökat på fettmängden men vet inte vad som är mycket. Som exempel till 2 ägg tar jag 20 gram smör...
    jag har inte druckit någon mjölk senaste månaden :) Grädden i egna såser har jag dock kört på som vanligt med, men inget annat. Äter mer kryddsmör än sås nu till maten. Äter massvis med bacon. Till frukost äter jag iaf ett helt paket till 1-2 steka ägg, stekt i massvis med smör ;) Äter massa kryddsmör till köttet som jag gjort själv vet inte mängden men försöker överdriva lite ;)

ha rhaft svårt att verkligen inse att man ska ösa på med mer fett och har nog ätit för lite, så nu när jag ökade på så har viktnedgången kommit igång igen. Då är de lättare att öka på när man ser att de ger resultat :) Nu har jag på 1 månad tappat 7kg, Minskat från M/L till XS/S :)
    Mollys & Minnas mamma
Svar på tråden LCHF