Inlägg från: Jen nifer |Visa alla inlägg
  • Jen nifer

LCHF

tror ni hade rätt att de kan va mensen som gjorde min viktuppgång. Ja fick mensvärk o kände mig svullen, gick upp 0,8 kg. Sen igår började jag blöda lite och nu har vågen börjat röra sig neråt så ligger bara på + 0.3 nu.

Är käär i mitt lembas som nu är min nya frukost med gräddost :)
    Saknar dock mina ägg och bacon frukostar så de blir lunchen idag!

Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer
    saltflingan skrev 2010-02-23 13:29:08 följande:
    Nu är jag arg! Vad kan det finnas för anledning till att bli risig i magen när man äter denna kost??? Förra gången jag åt lchf så blev magen helt underbar och jag bajsade ca varannan dag, men 3 veckor in denna gång så har magen fortfarande inte kommit i trim. Idag var det diarré...jag menar wtf!? Och jag mår bra i övrigt så jag utesluter magsjuka. Är arg!! Och till råga på allt så fick jag även rosa flytningar....en vecka innan mens!! *morrr*
    men har inte det med varandra att göra? Det är väldigt vanligt att bli dålig i magen i samband med mens
    Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer

fler än jag som blir ständigt hungriga/sugna vid mens??

blir tokig, men man ska ju äta när man är hungrig så kör på de.

Åt två lembasbröd med bregott och ost till frukost
    En sen lunch med kotlett och persiljesmör, sen blev ja snart därefter sugen igen så åt 2 små lembasbröd med smör och ost igen. Pust..
    Till kvällsmat blir de bacon och ägg och hoppas sen suget håller sig borta:)

Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer
    Tant Elin skrev 2010-02-23 17:07:37 följande:
    typiskt, åkte dit på choklad idag, vill inte ens tänka på hur mtk kh det var i den.....nåja till mitt försvar så var det flera månader sen jag åt och gissa om den var god
    säg inte så, är de något jahg längtar efter är de choklad.. de tar på mitt psyke att inte få äta enn 100g marabou chokladkaka varje helg åtminstonde ;)
    Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer
    numberone skrev 2010-02-23 16:32:31 följande:
    AAAAah vilken bra idé....Ikväll tror jag det blir till att baka lembas bröd... oopsisarna var goda med bregott och skinka.Har funderat lite på dessa olika bröd. Kan man äta ett par stycken utan att ha dåligt samvete?
    undrar med, eftersom ja är helt såld på lembas och har de som mitt gottigott ;)

Är de lätt att de blir "för mycket" lembas/bröd?
    Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer
    Mamasnest skrev 2010-02-23 18:04:07 följande:
    Jag funderar starkt på att köra helt LCHF nu, men pajar inte magen då? Jag är hård nog i magen som det är.
    många blir jätte bra i magen av lchf
    Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer
    musli skrev 2010-02-23 18:56:50 följande:
    Japp, och gissa om det är kul nu när jag haft mens i 3 veckor???? Jäkla p-sprutor... Första gick bra men nu spårade det ur tydligen... Hoppas den försvinner för gott sen...
    jag har de lika dant, har blött från och till, mest till;) under snart 2 månader pga nya minipiller
    Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer
    Mamasnest skrev 2010-02-23 20:53:04 följande:
    Ok, då får jag väl prova och se om det funkar. Vad äter man till frukost? Jag kommer inte på något som jag skulle vilja äta just på morgonen. På helgen äter jag bacon och äggröra, men det har jag ju inte tid att göra på vardagarna...
    jag äter ägg och bacon, går på ett par minuter med stekt ägg till. Annars koka ägg på kvällen innan. Baka lembasbröd och ät med bregott och ost :)
    Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer
    numberone skrev 2010-02-24 08:37:58 följande:
    Hej!Inte nånting har det hjälpt på vågen de har tre dagarna vi hållt på, inte ens en milimeter på måttbandet... SUCK! Ska jag äta mindre? Öka på smör? Vad ska jag göra???
    tre dagar är inget, lite tålamod :)
    Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer

min lunch blev idag lembas bröd med smör och ost, verkligen påhittigt ;) Vet inte vad jag ska hitta på till middag.. Får väl bli kotlett och sås, med lite ärtor och morätter.

Mollys & Minnas mamma
Svar på tråden LCHF