Inlägg från: Jen nifer |Visa alla inlägg
  • Jen nifer

LCHF

3 veckor med lchf idag, skulle vilja påstå strikt. Min värsta synd är redning nångång i en sås och en skätt ketchup. Men annars har jag klarat mig ;)

3 veckor och - ca 10cm midja.
    -5kg.
    Centrimetrarna är ju roligast, tråkigt att jag inte mätta lår och så också för där är de stor skillnad..

Hur går de för er andra? har inte riktigt koll på era mål o hur lång tid ni kört?

Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer

jag hörde om den studien, den var tydligen inte alls seriös lr pålitilig. Liten skara människor och som åt så under en kort tid, sen gjordes ingen vidare uppföljning i resten av deras liv. Så dom kan levt på snabbmat resten av livet.

Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer
    saltflingan skrev 2010-02-09 13:07:58 följande:
    Ja svårt är det onekligen. Är man hungrig och man inte får många minuter på sig är det så lätt att äta ost eller blanda till sig lite cream cheese, grädde och fet yoghurt. Koka ägg tar för lång tid och kött har aldrig varit min melodi. Köpte hem kalkon (istället för skinka som jag inte äter) som jag tänkte att jag skulle äta bart men jag klarar inte av det, jag måste ha en macka för att kunna äta det och det funkar ju inte.Godis har aldrig varit en last för mig utan det är mest stärkelserik mat som jag längtar efter. Om man bortser från att jag längtar efter en kaka till fikat. Funderar på att ge upp och försöka komma tillbaka när Olle har blivit lite större och man kan få mer tid för sig själv och för matlagning.Får se hur det går, nu på morgon föll jag men det går ju alltid att ta sig upp igen. Fortsätter jag så ska jag nog ta och testa ditt tips iaf och se om det hjälper mig. 
    kan du inte koka ett gäng ägg som du har i kylskåpet?
    Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer

Nu har jag varit ute på 1½ timmes rask morgonpromenad, så nu väntas lite sen frukost. Bacon och ägg.

Vågen stod imorse på -5,5kg och jag blir mer och mer peppad. Tråkigt nog, haha så har ja snart nått min slutliga målvikt. Jag som tycker detta är så fantastiskt kul när man ser resultat :P Började på ca 63,4kg för 3 veckor sedan. idag stod vågen på 57.8kg. Ska dra fram måttbandet nu får vi se :) Får höra av många som ja inte träffat på en månad at de hänt så mycket, visst känner ja på kläder men alltid kul att folk som inte vet hur jag äter ser skillnaden.

Tycker de är så kul me den aktiv tråd och de har faktist varit en stor hjälp på traven

Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer

Ikväll ska jag baka nyt lembasbröd. De första blev jätte gott och mättande men hade lite väl mycket kruska-kli i. Har nu köpt hem fibrex istället och hoppas de ska bli lika gott :) Mina frukostar är alltid 2 kokta ägg + stek bacon eller ibland på helgerna en skiva lembasbröd med bregott och ost. Jag har förresten rostat min ai brödrosten och för mig gick de fint och blev jätte gott

Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer
    shadowstorm skrev 2010-02-10 16:06:24 följande:
    Vad tros om fläskfilegryta till middag? :) Har en fläskfile tinnad i kylen, lite grönsaker som jag måste använda innan de blir dåliga. :) Sen någon klick grädde i :)
    det är vad jag äter var och varannan dag just nu :) mycket grädde, kryddor, lite grönsaker och något gott kött i grytan, gärna fläskfile :)
    Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer

jag har gått ner till mitt mål nu, jag kommer införa 1 dag i veckan då jag får äta mer kolhydrater. Jag kan iof tänka mig att gå ner ca 2 kg till. Men de får gärna va på längre sikt. Idag blir de iaf bakad potatis med skagenröra.

Jag kommer dock inte äta pasta ,godis osv. Utan ja kommer nog unna mig just potatis på min dag. De är det ända jag saknat :) Jag kommer helt hålla mig borta från läsk,godis och kakor. Bröd pasta osv även på min "fria" dag.

Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer

jag har varit så slarvig sista veckan. Jag fuskar inte, men känner inte av hunger på samma sätt längre. Jag har glömt bort frukost flera gånger och kommit på runt 1-tiden när ja ska göra lunch att de blir första målet.

Idag tog jag två ostskivor , var verkligen inte sugen på frukost.
    Nu har jag precis ätit baconinlindad kycklingfile med beasås.

Ska försöka komma in på rätt spår igen, förut åt jag alltid 2 kokta ägg+ bacon till frukost. Tror jag ska börja koka äggen på kvällen så de bara är att steka på lite upptinad bacon.

Min idee om att nu köra med 1 fri dag eftersom jag nått min första målvikt lägger ja lite på is. Visst att ja kan få äta mer kolisar någon dag, men igår åt jag bakad potatis och fick såå ont i magen, så de va de inte värt. Blev ju iof ganska mycket potatis.

Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer
    Liten måne skrev 2010-02-15 13:28:11 följande:
    nu kommer jag med lite fler frågor igen ;) Är gravid i v 8 och pga olyckliga omständigheter så har jag 10 kg kvar från min förra grav (fick en dotter i oktober som dog i november). Vill därför göra vad jag kan för att hålla viktuppgången till ett minimum i början. Och i största allmänheten för att må bra och därför äter jag så gott jag kan enligt lchf. Men nu har jag varit jättedålig i magen (lös, ursäkta infon) i minst en vecka. Och jag vet inte riktigt vad jag ska stoppa i mig för att få ordning på det hela. Har ni några bra råd till mig??
    kan va för mycket fett kanske? kan ju bero på grav och hormoner också.
    Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer
    Felicia Adrian skrev 2010-02-15 15:26:55 följande:
    Ser ut som mina dagar..
    men jag har dock läst att man helst ska äta med ca 3 timmars mellanrum, de ökar ämnesomsättningen och kroppen ställer aldrig in sig på svält.. Men vad fasen är jag inte hungrig tänker jag ju inte tvinga mig :D
    Mollys & Minnas mamma
Svar på tråden LCHF