-
vad bra tips, soltorkade tomater i gillar jag :)Kenzie skrev 2010-01-28 18:34:43 följande:Soltorkade tomater och basilikaPersilja, citron och vitlökDill och citronRostad vitlök (en favorit)VästerbottensostSardeller (grymt till nötkött)GräslökCurryFransk senap och dragonPepparrot -
Måste bara få komma in med min glädje :)
Ja har ju inte massa övervikt, hade redan gått ner en del innan ja började med LCHF.. Men nu , ÄNTLIGEN imorse stod vågen på under 60. Det har den inte gjort dom senaste 5 åren. Vad löjligt lycklig man kan bli. 59.5kg. Började på 63.2 kg för knappt 2 veckor sedan. Sen spelar kanske inte vågen största rollen, men ja kom även i ett par byxor idag som ja inte kom i för 1 månad sen. Eller som inte suttit snyggt på flera år egentligen. :)
-
vet att de är olika, men när kan man börja av säker på att de inte är vatten som försvinner längre utan fett?
jag tappade 2kg på ca5 dagar. Sen stod jag still en vecka typ. Och nu har de börjat tippa rätt fort neråt igen. så snart 4kg och ca2 veckor.
-
Idag ska vi äta en räkröra med ägg i till torsk. Vet inte om de låter så gott men det är mums.
En fråga, tillsatser i kryddor, står de alltid om de finns i? Jag tänker på ex glutamat.
Köpte en såå god mecikansk kryddblandning men de står inget om några tillsatser under ingridienser. Men tänkte om de kunde finnas ändå
-
okej men de måste stå alltså?Lullisgirl skrev 2010-01-31 09:57:21 följande:E621 är glutamat
för kryddan jag köpte står de bara dom rena igridinerna, alltså vad det är för kryddor blandat i. Men inga E nummer lr glutamat stod under ingridienser
en fråga till, jag är sååå galet sugen på taco, med riktig hederlig tacokrydda. Har inte alla kryddor hemma så ja kan blanda själv, hur mycket synd är de att köpa en färdig påse med krydda? Vet att de är tillsatser o inte bra för kroppen, men annars ur lchf och kolhydrat syn?? -
jäklar, tur att jag inte valde det då :Dhelene306 skrev 2010-01-31 17:18:02 följande:En tacopåse, tror det är Santa Marias innehåller 46 g kolhydrater. Det blir en del och de kryddor du köper hem för att blanda egen tacokrydda räcker längre. -
jag har syndat idag ;)
Bjöd vänner på mat och gjorde en kycklinggryta och ris. Självklart inget ris. Men hade lite ketchup och lite redning i såsen =/ hehe men inget dålgt samvete. Har inte fuskat de minsta på 2 veckor så ja ska väl klara lite ketchup och redning :)
-
Min viktnedgång följer verkligen sitt mönster. Går ner 1-1,5 kg. Står still ett litet tag, går ner nått kilo till står still ett tag. Ett tag kan ju variera, ibland bara 2-3 dagar ibland längre perioder.
I slutet av November vägde jag ca 68kg. Så sen dess har jag gått ner nästan 10 kg. Nu va de en del gravidkilon som trillade bort rätt lätt. Men dom 2 sista veckorna har jag med strikt lchf gått ner 4-4,5kg. Dom här tråkiga sista kilona som biter sig kvar, har helt plötsligt visat sig inte alls vara såå svåra att få bort som jag trodde. Är så glad att jag började ordentligt med det här igen.
-
nu håller jag mig väldigt strikt men ja äter aldrig över 10 kolhydrater per dag. Om ja va du skulle jag nog försöka minska lite på kolisarna :)Psychomantia skrev 2010-02-02 14:16:49 följande:Hej!Jag skulle behöva lite hjälp ifall det är nån som känner att de har lite tid at avvara.Jag tänkte att jag skulle försöka ge mig in på detta med strikt lchf. Har i ca 2½ vecka ätit under 50g kh/dag, men jag går inte ner nått alls Eller jo, jag kan gå ner 500g för att vid nästa vägning ha gått upp 800g! Fattar inte vad jag gör för fel!Så nu tänkte jag köra strikt.MEN... Jag är en väldigt kräsen vegitarian :-/ så jag vet inte riktigt vad jag ska äta! Har levt på ägg och ost typ och det funkar ju inte i längden. Har kollat upp lite olika veg. alternativ och hittat en del som ligger under 5g kh/100g och det ska väl vara ok?Men hur mycket måste man äta? Man kan väl inte bara äta 3 ägg till frukost och sen middag, eller? Jag vill verkligen gå ner i vikt nu, men jag verkar inte lyckas så bra.Hur många gånger / dag ska man äta. Hur mycket är ok att äta av olika saker. Jag har tittar runt på olika sidor, men hittar inget vettigt! Så jag tänkte att ni som är inne i det kanske kan komma med bra förslag?! -
ja det är ju viktigt. Annars kan ju din amuskler bli dom som ryker blandannat, och om kroppen istället ställer in sig på svält suger den ju åt sig allt den kan. Vet inte om jag är helt rätt ute nu men tror de ska ligga på ca 5%kolhydrater,20%protein och 75%fett av ditt dagliga intag.Psychomantia skrev 2010-02-02 15:55:49 följande:Tack för svaren. Ja, jag håller mig under 20 kh nu i alla fall när jag tänkte försöka mig på strikt. 50 var innan när jag började och inte hade riktigt koll och inte heller gick ner något.Hur mycket fett ska man se till att få i sig då? Är det viktigt att man inte äter för lite fett?
Jag fick verkligen ställa om mig helt, ösa på mer smör i pannan, mer sås till maten, mer bacon till äggen osv:)