• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • PINK666

tappat gnistan sen jag började fuska, men imorgon ska jag tvinga mig o köra igång igen för jag vet ju att jag mår bra av det i längden... är rädd att jag ska gå upp mina kgn igen :( ska gifta mig den 26 juni... och då vill jag väga 70 iaf, nu väger jag 83-84

• fian82

Tappat gnistan lite.. Händer inte så mycket för mig.. Vet inte vad jag gör för fel :( Känns som jag kör efter alla konstens regler.. Men har svårt att få in fett i kosten om jag inte får äta så mycket mjölkprodukter... Hur mycket är ok??
    Kram tll er alla och lycka till!!
    Behöver lite pepp :´(

• sariat

Hej alla LCHF:are!

Jag är alldeles ny på detta men tänkte rivstarta imorgon. Fick mitt andra barn i juni och har egentligen bara 1 kg kvar av grav.kilona men jag tycker allt sitter så illa. 
    Har läst en del om kosten och det låter bra. 
    160 cm
    55 kilo
    så är läget nu.. vill väl gå ner kanske 5 kilo.. men framförallt bli av med sötsuget.
    Så om det e OK så hänger ja på här?
  • Saliro
    sariat skrev 2010-01-03 21:54:14 följande:
    Hej alla LCHF:are! Jag är alldeles ny på detta men tänkte rivstarta imorgon. Fick mitt andra barn i juni och har egentligen bara 1 kg kvar av grav.kilona men jag tycker allt sitter så illa.  Har läst en del om kosten och det låter bra.  160 cm 55 kilo så är läget nu.. vill väl gå ner kanske 5 kilo.. men framförallt bli av med sötsuget. Så om det e OK så hänger ja på här?
    välkommen klart du får hänga här.. själv har vi kört snart 1v gått ner 4kg =) dock har ja mkt kvar alldrig mått så här bra som jag gör nu.. för mig är det en ny livstil

jag är sockerberoende till max men har inte kännt mig sugen alls på söt inte ens absitens så för mig funkar detta jätte bra hoppas det går lika bra för dig=)
    fian82 skrev 2010-01-03 21:44:15 följande:
    Tappat gnistan lite.. Händer inte så mycket för mig.. Vet inte vad jag gör för fel :( Känns som jag kör efter alla konstens regler.. Men har svårt att få in fett i kosten om jag inte får äta så mycket mjölkprodukter... Hur mycket är ok?? Kram tll er alla och lycka till!! Behöver lite pepp :´(
    hej vet ej om ja kan hjälpa dig då jag e ganska ny på detta ,, men hur mkt mjölk produkter har du nu? den enda rena produkt ja kör med e natgurell yougurth som har 4g/100g och lite mjölk  sen dricker ja bara vatten dock använder ja ju såklart grädde.   ja äter eller dricker inget som har mer än 5g/100g kolhydarter i sig.
    lycka till och kämpa på

nu ska ja testa att göra lchf bröd då kan man ju ha bregott och ost på=)
  • helene306
    fian82 skrev 2010-01-03 21:44:15 följande:
    Tappat gnistan lite.. Händer inte så mycket för mig.. Vet inte vad jag gör för fel :( Känns som jag kör efter alla konstens regler.. Men har svårt att få in fett i kosten om jag inte får äta så mycket mjölkprodukter... Hur mycket är ok?? Kram tll er alla och lycka till!! Behöver lite pepp :´(
    Äter man mycket mjölkprodukter kan man stanna upp i viktnedgången. Har för mig att det är något med mjölksockret men är osäker. Jag stannade upp när jag åt mycket mejeriprodukter och när jag tänkte till och minsakde kolhydratintaget under dagen och fick in mer fett gick vågen neråt igen. Jag jobbade natt i somras och åt TY+grädde och vaniljpulver. Enbart det blev 17 g kolhydrater.
    (¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
  • helene306
    sariat skrev 2010-01-03 21:54:14 följande:
    Hej alla LCHF:are! Jag är alldeles ny på detta men tänkte rivstarta imorgon. Fick mitt andra barn i juni och har egentligen bara 1 kg kvar av grav.kilona men jag tycker allt sitter så illa.  Har läst en del om kosten och det låter bra.  160 cm 55 kilo så är läget nu.. vill väl gå ner kanske 5 kilo.. men framförallt bli av med sötsuget. Så om det e OK så hänger ja på här?
    Vill inte verka petig nu, men väger du inte lagom till din längd som det är nu? Eller är 50 kilo en trivselvikt du haft innan? Jag skulle i ditt fall hellre minska kolhydraterna i form av pasta, bröd, ris osv och ändå hålla lite högre kolhydratintag via grönsaker och kanske rotfrukter. Minskar du intaget av bröd, pasta, ris osv kommer ditt sötsug dämpas.
    (¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
  • Zaarah

Nu kör ja igång igen me lchf. Ha tagit en lite paus under jul å nyår, men ja ha inte gått upp så mkt , just under 2 kg, mistänker att allt är vätska, eller iaf en stor del av de. Men de märks juh om vågen pekar nerät i veckan.
    Men ha iaf gått ner 10 kg hittills, ska väl ner typ 15 till :D Skulle sitta helt perfekt :)
    Eller jaah, ja ha som inget slutgiltigt mål, ser väl hur kroppen ser ut eftersom å ser vart man stannar :D

• sara1981

Har också kört lchf förut men nu fuskat ordentligt under 2 månader .
    Kör igång på nytt idag med målet att gå ner 15kg, gärna till midsommar.

Finn det någon viktlista där man kan fylla i sina resultat?

Amilia 2006 Max 2008
  • Zaarah

Ha du gått upp nånting när du ha fuskat?? De ska bli skönt å komma in i å äta lchf nu , ja pallar inte  kolhydrater nå mer ha ja märkt, kroppen ha väl vant sig å va utan de.

• sariat

helene306: Jo alltså jag är inte överviktig, det vet jag. Men jag vägde ca 50 innan så alla mina kläder passar då. Har en hel hög med byxor som jag gärna vill komma i igen. Kan ju vara värt ett försök. Plus att många mår så bra av av att äta så!

Men jag vägde mig ordentligt idag på wii fit:et
    Har visst gått upp lite under jul hihi
    Så:
    Startvikt: 56.7
    Midja:69 
    Rumpa:97 
    Lår: 57
    För centimetrarna är väl minst lika viktigt som kilona?
Svar på tråden LCHF