• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • sara1981
    Zaarah skrev 2010-01-04 08:23:46 följande:
    Ha du gått upp nånting när du ha fuskat?? De ska bli skönt å komma in i å äta lchf nu , ja pallar inte  kolhydrater nå mer ha ja märkt, kroppen ha väl vant sig å va utan de.
    Ja, ca 5 kg.. Jättetrist, men det är ju bara att bita ihop..

Finns det någon viktlista som man kan fylla i?
    Amilia 2006 Max 2008
  • Zaarah
    sara1981 skrev 2010-01-04 08:26:23 följande:
    Ja, ca 5 kg.. Jättetrist, men det är ju bara att bita ihop.. Finns det någon viktlista som man kan fylla i?
    Men ja tror inte de tar länge så är dom kilon borta :D Ja vet faktiskt inte, de är inte så länge sen ja börja läsa den här tråden.
  • gemigsinnesro

Hej på er.
    Om ni är sugna på "bröd" så kan jag tipsa om sesambröd. Har provat många olika varianter av lchf bröd och alltid blivit rätt besviken då det mesta smakar omelett eller är sladdrigt och tråkigt. I vilket fall, sesambrödet var fullt jämförbart med vanligt bröd faktiskt. Och jättelätt att göra med:

Sesambröd:
    2 dl skalade sesamfrön
    1 tsk bakpulver
    1 msk fiberhusk
    2 dl riven ost
    3 ägg
    Rör ihop alla ingredienser. Släta ut smeten/degen i en liten bakplåtspappersklädd långpanna (35x24). Sätt in i ugnen på 225 graders värme och vänta tills brödet blivit gyllenbrunt, tar en sisådär 10-15 minuter. Låt svalna och skär i lagom stora rutor.
    Ät med smör/bregott och något gott pålägg :)

• frökenskabb

Hej alla duktiga kämpar!!!
    Idag tar vi nya tag! Alla som vill vara med hänger på för nu kör vi!!

Har kämpat med sötsug och bristande motivation den senaste tiden men att veta att ni finns här och kämpar lika mycket som mig gör att jag kommer orka!
    Vi ska klara detta! Eller hur?!

Viktlista... jag ska använda mig av excel och fylla i varje månad vikt och mått. Idag har jag kört en månad så nu är det dags att utvärdera och se om något har hänt på måttbandet.

Om ni vill, de som vill, kan jag skriva upp eran vikt och längd uppe i LCFS startfönster som en motot varje gång ni går in här

• sara1981
    frökenskabb skrev 2010-01-04 09:35:46 följande:
    Hej alla duktiga kämpar!!! Idag tar vi nya tag! Alla som vill vara med hänger på för nu kör vi!! Har kämpat med sötsug och bristande motivation den senaste tiden men att veta att ni finns här och kämpar lika mycket som mig gör att jag kommer orka! Vi ska klara detta! Eller hur?! Viktlista... jag ska använda mig av excel och fylla i varje månad vikt och mått. Idag har jag kört en månad så nu är det dags att utvärdera och se om något har hänt på måttbandet. Om ni vill, de som vill, kan jag skriva upp eran vikt och längd uppe i LCFS startfönster som en motot varje gång ni går in här
    Man kan ju göra en "levande" lista i tråden annars. Typ att man skriver i Namn, vikt, viktminskning under veckan och total viktminskning och sedan kopierar och lägger till sig själv? Då blir det enklare att se resultaten och sporra varandra? Även enklare för nya att hoppa in i tråden?
    Amilia 2006 Max 2008
  • Zaarah
    sara1981 skrev 2010-01-04 09:38:55 följande:
    Man kan ju göra en "levande" lista i tråden annars. Typ att man skriver i Namn, vikt, viktminskning under veckan och total viktminskning och sedan kopierar och lägger till sig själv? Då blir det enklare att se resultaten och sporra varandra? Även enklare för nya att hoppa in i tråden?
    Ja tycker de där lät bra.
  • frökenskabb
    sara1981 skrev 2010-01-04 09:38:55 följande:
    Som okunnig data användare förstår jag inte, du får gärna visa hur du menar!
  • Zaarah

Men man skiver bara användar namn, va man väger för tillfället å så fyller man i varje veckan hur mkt man ha gått ner + hur mkt man ha gått ner sammanlagt, de sist nämnda är väl valfritt :D

• sara1981

Ungefär såhär:

Namn:                    Vikt:        +/-:    Totalt:
    sara1981                90,3kg      0        0

Sen kopierar nästa person inlägget och lägger till sina egna uppgifter under:

Namn:                    Vikt:        +/-:    Totalt:
    sara1981                90,3kg      0        0
    lisa                        75kg         -0,7    -1,5
    Amilia 2006 Max 2008
  • frökenskabb
    Datum 06-dec 2010-01-04 Resultat  Vikt 67,2 63,4 "     -3.8kg Bröst 96 90 "       -6cm Midja smal 74 66 "       -8cm Midja bred 90 84 "       -6cm Stuss 102 100 "       -2cm Lår 50 50 "       -0cm Arm 29,5 29 "    -0,5cm Under stuss 60 56 "       -4cm
    Detta är mitt resultat efter 1 månad!
Svar på tråden LCHF