• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Cam82

Ja det känns jättebra

helene306 skrev 2009-12-30 11:34:20 följande:
    [citat]
    Grattis, visst är det underbart skönt!!
  • frökenskabb

Lycka till ikväll alla kämpar!!! =)

• Cam82

Har gått ner 0,4 kg sedan igår, det känns ju fantastiskt :D Gott nytt år på er!

• Saliro

hej ja hoppar in här har börjat leva med lchf nu sen 3 dagar hela familjen svårast tycker jag är att ställa om mitt tänkande hehe gott nytt åt på er alla

• Cam82
    lindha roger skrev 2009-12-31 11:16:02 följande:
    hej ja hoppar in här har börjat leva med lchf nu sen 3 dagar hela familjen svårast tycker jag är att ställa om mitt tänkande hehe gott nytt åt på er alla
    Ja det tar ett tag innan man får kläm på allt antar jag, har inte hållit på så länge själv, lycka till och gott nytt år så klart
  • Saliro

ja det e mkt att ändra på hur man tänker men gått nu 3 dagar och känner mig bätter än va jag gjort efter andra dieter=)

så vad ska ni lchf äta ikväll då?  vi ska göra fylld kottlettrad med brocoli och blomkåls gratäng med sallad  efterrätt blir det falsk ostkaka på keso och ägg och grädde

gott nytt år

• frökenskabb

Jo, det är lite ovant i början, man var ju så van att bara ta en macka exempelvis, nu måste det tänkas och planeras. Snart kommer du in i det.
    Ikväll ska jag äta oxfilé, och förhoppningsvis någonting till, får se vad som bjuds

Gott nytt år,
    Ps. min nyårsblåsa som inhandlades för några veckor sedan är för stor
    vet inte om det är bra eller dåligt (fniss)

• guldrosen1

Hej på er har bara kikat lite på inläggen, själv har jag kört lchf strikt innan men har fört in lite kolhydrater, man måste börja lite försikitg. Men jag  trivs bäst med att kunna unna mej nån brödbit då och då och nån potatis. Däremot pasta och sir äter jag aldrig. Min svärmor bakade nått GI bröd som jag fick, tog en bit på morgonen jättegott. Men inga kolhydrater till middagen. Tränar en del och hoppas på att jag hittat en bra balans nu, ska inte gå ner mer i vikt utan nu ska jag hålla vikten istället.
    Vill bara önska er alla lycka till och ett gott nytt år!

• frökenskabb
    guldrosen1 skrev 2009-12-31 16:10:23 följande:
    Hej på er har bara kikat lite på inläggen, själv har jag kört lchf strikt innan men har fört in lite kolhydrater, man måste börja lite försikitg. Men jag  trivs bäst med att kunna unna mej nån brödbit då och då och nån potatis. Däremot pasta och sir äter jag aldrig. Min svärmor bakade nått GI bröd som jag fick, tog en bit på morgonen jättegott. Men inga kolhydrater till middagen. Tränar en del och hoppas på att jag hittat en bra balans nu, ska inte gå ner mer i vikt utan nu ska jag hålla vikten istället.Vill bara önska er alla lycka till och ett gott nytt år!
    Spännande! Uppdatera gärna hur det går för dig!
  • Saliro

hej alla

ja måste bara få skriva av mig så jag har varit "emot" lchf innan nu har vi snart kört en veckan ja känne rmig helt ny och fräsh..
    hade kört lchf 2dagar innan jag fick mensen min vanliga brukar vara så smärtsamma må jätte dåligt godis sugen små ätning riktiga smärtor i magen svullen ja allt men denna inget alls måt skit bra ingen smärta e glad inte irriterad alls svullen nej allså rent mirakelt för mig då,

sen måste jag berätta var i affären 2daqgar sen vi åkte vid lunch och inte ätit innan så när vi kom ut ut affären kännde vi att vi va hungriga åkte hem och åt..

vanligt brukar om jag handlar och inte ätit vara ganska sur irriterad och allt, sen bruakr vi då äta ute e så jäkla nöjd allså=)

sen är det mkt annat vi båda märker redan nu så ja hoppas det håller i sig

god fortsättning till er alla=)

Svar på tråden LCHF