cindorella skrev 2009-12-29 21:07:38 följande:
hejsan lchf vänner!Nu vill jag höra från er hur ni hade gjort..Det är så att jag och sambon ska på en tvåveckors resa till thailand om ca en må
nad.Nu tänker jag förstås på maten, där är det ju ris eller nudlar till det mesta, och all god färsk frukt och fruktdrinkarna man svalkar sig med på stranden, och ja ni vet. Hur hade ni gjort? Hade ni skippat allt det? Trots att det är semester? På ett vis känner jag ju att är det semester så är det, då vill man inte behöva tänka på vad man äter. Utan bara njuta och leva gott. MEN på två veckor hinner det hända grejer, under julen så hann jag gå upp 2 kilo på tre dagar av det goda man festa på, även fast jag bara tog lite lite lite av det!Jag vill hinna bli av med några kilon innan resan för att känna mig okej i bikinin, men kommer jag hinna lägga på mig lika mkt som jag hinner gå ner på en månad tror ni?
Hej!
Jag låg precis och tänkte på detta i morse! Ska själv åka till thailand fast inte förrän nästa höst, men planerar redan
Jag tänker som så att om jag orkar så kommer jag försöka hålla mig till dieten så långt det går, skippa ris och nudlar osv. iofs kanske det inte spelar någon roll då det verkar vara socker i allt men det går iaf att försöka.
För min del så har jag problem med magen så att skippa frukt och annat sött blir nog ett måste om jag ska kunna må bra, men hade jag inte haft de problemen kanske jag hade gått loss på allt gott ;-D
Svårt att bestämma innan kanske...
Dom har ju helt annan mat än oss, så att ta ett ägg och fil till frukost verkar inte höra till vanligheterna där. Ska ni åka runt eller bo på samma hotell? Annars kan du ju kolla upp maten på hotellet och lägga upp en liten plan, ex att till frukost, lunch och middag äta enligt dieten så långt det går och unna dig något gott utöver det, frukt eller en drink kanske... Äh jag vet inte!
Eller så tar du seden dit du kommer och tar nya tag då du kommer hem!