• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Elijza
    frökenskabb skrev 2009-12-21 19:50:54 följande:
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/entry/de_va...Länkar till de vanligaste frågorna från Annika Dahlqvist blogg. Sugen på att börja? =)
    Nope, har bara hört talas om den så mkt.
    Själv är jag garvid nu, äter mesta dels vegetariskt och när jag inte är gravid så är jag normalviktig. Så personligen anser jag inte att jag behöver leva efter någon diet.
    Mest bara nyfiken...
  • frökenskabb
    musli skrev 2009-12-21 20:47:52 följande:
    Jag väger mig inte men har minskat 7 cm i midjan på 1½ vecka. Slutade väga mig för många år sen eftersom muskler väger mer än fett och jag tränade ganska hårt på den tiden. Så nu mäter jag mig bara!!! 
    WHAT!!?
    Oj! Vad roligt för dig!!
  • Elijza

Kul att det verkligen fungerar för så många! Grattis till er!

• Cam82

Kan inte ni skriva ungefär hur ni äter på en dag? detta har jag ätit idag.

Frukost: fil med kanel, 2st ägg med majonäs och nån ostskiva, kaffe med grädde.

Lunch: 2st biffar och ett glas mjölk(det hanns inte annat idag)

Middag: Tjälknöl med sallad, brunsås och fetaost+keso

Fika under dagen: Kaffe med grädde(kanske 4stkoppar) lite jordgubbar med grädde, en skinkskiva, lite sylta+ lite brieost och lite vanli ost med keso.

Är detta alldeles för mycket? det kändes så när jag skrev ner det.

Ge mig tips och råd ärni snälla.

• frökenskabb
    Cam82 skrev 2009-12-22 22:50:10 följande:
    Kan inte ni skriva ungefär hur ni äter på en dag? detta har jag ätit idag.Frukost: fil med kanel, 2st ägg med majonäs och nån ostskiva, kaffe med grädde.Lunch: 2st biffar och ett glas mjölk(det hanns inte annat idag)Middag: Tjälknöl med sallad, brunsås och fetaost+kesoFika under dagen: Kaffe med grädde(kanske 4stkoppar) lite jordgubbar med grädde, en skinkskiva, lite sylta+ lite brieost och lite vanli ost med keso.Är detta alldeles för mycket? det kändes så när jag skrev ner det.Ge mig tips och råd ärni snälla.
    Jag har faktiskt ingen aning om det är för mycket, men det tror jag inte. Vi måste ju äta oss mätta! Går du ner?
    Såhär åt jag igår:

Frukost: 2 kokta ägg, majonäs, några skivor påläggsskinka, kaffe med grädde.
    Mellis: - (mätt)
    Lunch: Köttfärssås med en avocado.
    Mellis: 2 kokta ägg, en ost skiva, kaffe med mjölk.
    Efter träning: Turkisk youghurt med Whey 100, chokladsmak
    Middag: Korvgryta med kokt broccoli.
    Kvällsmål: - (mätt)

Är inne i en period då jag inte är så hungrig, annars äter jag alltid mellis.
  • saris 83

Kikar in, har ätit LCHF i tre månader nu och gått ner 8 kg :)
    Igår åt jag:

Äggröra på två ägg och grädde, lite julskinka och kaffe med mjölk

Kycklingfilé med wokgrönsaker och bea

7-8 paranötter, två ost/skinkrullar med smör, kaffe med mjölk

turkisk yougurt med skivad banan och grädde

Märker att jag blir mätt på mindre mängd mat nuförtiden :)

• cindorella
    Cam82 skrev 2009-12-22 22:50:10 följande:
    Kan inte ni skriva ungefär hur ni äter på en dag? detta har jag ätit idag.Frukost: fil med kanel, 2st ägg med majonäs och nån ostskiva, kaffe med grädde.Lunch: 2st biffar och ett glas mjölk(det hanns inte annat idag)Middag: Tjälknöl med sallad, brunsås och fetaost+kesoFika under dagen: Kaffe med grädde(kanske 4stkoppar) lite jordgubbar med grädde, en skinkskiva, lite sylta+ lite brieost och lite vanli ost med keso.Är detta alldeles för mycket? det kändes så när jag skrev ner det.Ge mig tips och råd ärni snälla.
    Ungefär såhär kan en dag se ut hos mig :)

Frukost: Äggröra på grädde eller 2 stekta ägg med bacon
    Lunch: Rester från gårdagen, tex tacogratäng
    Middag: En köttbit med massa vitlökssmör och blomkålsmos till eller bara kanske kokt broccoli.

Mellanmål orkar jag oftast inte för jag är mätt hela tiden, men nån dag har det slunkit ner några ostrullar med smör eller lite keso med grädde och hallon.
    Igår var jag hos en vän och det bjöds på glögg och massa gott som lussebullar osv, jag tog EN liten pepparkaka och lite glögg.

Och btw, imorse stog vågen på så mkt som ett halvt kilo ner från gårdagen, är nu nere på 71,1 !! Alltså ca tre kilo minus nu på strax över en vecka!! :)
  • Cam82

Är det ok att äta kvällsfika när man äter enligt lchf? Hur gör ni? Jag äter i så fall en avocado med majonäs och räkor och kanske en bit brie, eller lite rökt fisk.

• helene306
    Cam82 skrev 2009-12-26 16:24:06 följande:
    Är det ok att äta kvällsfika när man äter enligt lchf? Hur gör ni? Jag äter i så fall en avocado med majonäs och räkor och kanske en bit brie, eller lite rökt fisk.
    Klart det är om man är småhungrig, vill ha något till kvällen eller om ett litet sug kryper sig på. Det du äter är jättebra!

Nu håller jag mig inte strikt till lchf men när jag åt det var jag oftast inte hungrig eller sugen på kvällarna så det blev ett glas vatten och oliver eller ostskivor/Brie med Bregott.
    (¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
  • nickefiki

Hej, jag kikar också in eran tråd. Jag har hållit på precis ett år minus två dagar.
    Idag har jag ätit och kommer inte att äta mera:
    Frukost: En mugg kaffe med kokosfett, tre ägghalvor med majonnäs och räkor på, lite sallad och egengjord smögenröra (=sallad ihopslängd av gammal julmat)
    Lunch: En mugg kaffe med kokosfett, en ostkorv
    Middag: En mugg kaffe med kokosfett, kalkon

Jag har blivit normalviktig under året som gått och är glad o lycklig, men saknar att "banta".

Svar på tråden LCHF