Cam82 skrev 2009-12-22 22:50:10 följande:
Kan inte ni skriva ungefär hur ni äter på en dag? detta har jag ätit idag.Frukost: fil med kanel, 2st ägg med majonäs och nån ostskiva, kaffe med grädde.Lunch: 2st biffar och ett glas mjölk(det hanns inte annat idag)Middag: Tjälknöl med sallad, brunsås och fetaost+kesoFika under dagen: Kaffe med grädde(kanske 4stkoppar) lite jordgubbar med grädde, en skinkskiva, lite sylta+ lite brieost och lite vanli ost med keso.Är detta alldeles för mycket? det kändes så när jag skrev ner
det.Ge mig tips och råd ärni snälla.
Ungefär såhär kan en dag se ut hos mig :)
Frukost: Äggröra på grädde eller 2 stekta ägg med bacon
Lunch: Rester från gårdagen, tex tacogratäng
Middag: En köttbit med massa vitlökssmör och blomkålsmos till eller bara kanske kokt broccoli.
Mellanmål orkar jag oftast inte för jag är mätt hela tiden, men nån dag har det slunkit ner några ostrullar med smör eller lite keso med grädde och hallon.
Igår var jag hos en vän och det bjöds på glögg och massa gott som lussebullar osv, jag tog EN liten pepparkaka och lite glögg.
Och btw, imorse stog vågen på så mkt som ett halvt kilo ner från gårdagen, är nu nere på 71,1 !! Alltså ca tre kilo minus nu på strax över en vecka!! :)