Felicia Adrian skrev 2010-02-12 10:50:18 följande:
för oss har det inte blivit några problem då alla vi åker till ser till att göra maten mjölkfri eller har mjölkfritt vid sidan om. Tex potatisgratäng görs en liten mjölkfri till de som behöver det och den andra med vanlig grädde.men svårt när man äter ute tycker jag.Jag har funderat på det med glutenintolerans.. Min läkare säger att jag inte är det men funderar ändå på om det kan hjälpa med glutenfrikost..Men vad är det som räknas till gluten? Är det bara vete eller är det råg, havre osv med?
Jag är testad mot gluten via blodprov, och har inte glutenintollerans. Men iom att jag har IBS så är jag väldgit känslig mot det så för att inte bli dålig så undviker jag allt mjöl, havre, redningar, pasta osv.
Jag hoppade på LCHF för min mages skull eftersom jag googlat mig fram till att många med IBS blivit så mkt bättre på denna maten. Och jag kan bara hålla med! så bra som jag mår i magen nu har jag inte gjort på länge.
Sen är det bara en stor bonus att få äta grädde, ost, fett och allt som är gott och ha en bra ursäkt till att inte behöva äta överkokt pasta eller saggig potatis