WillElv skrev 2010-02-12 11:59:26 följande:
Ett tag sedan jag kikade in här. Tycker jag svänger mkt i vikt, trots att jag är rätt strikt. Men det kanske beror på att jag är lite beroende av vågen & väger mig titt som tätt...med eller utan kläder, sådant påverkar ju :)Nu till min fråga:Dricker ni LIGHT läsk?Antar att det är Ok kolhydratsmässigt? Men hur är det med den andra biter, allt annat "skit" som är i?Hur gör ni? Ökar det sötsuget? Bantade 23 kg. med cambridge för några år sedan, och då drack jag inte light läsk pga. av att det ökade suget.
Erfarenheten jag har är att Light saft/dricka ökar sötsuget.
Jag undviker det inte enbart pga det utan jag tycker det får mig att känna mer hunger och jag mår lättare illa och får lättare huvudvärk...
Jag har bytt ut all sötdricka av alla slag mot mineralvatten. Ibland köper jag det som är smaksatt med citron för få lite smak på det.
Jag har upptäckt att min våg skall jag inte ställa mig på. För 2 veckor sedan vägde jag 72 kg och igår vägde jag 75 kg.. Menas mina mått stod stilla runt höften och runt midjan hade jag minskat 6 cm och bysten ökat 2 cm???...
Så nu är vågen slängd, var en gammal sådan med så var nog fel på den...
Så nu kan jag bara väga mig om jag åker till någon med bra våg *skratt* Väljer att använda mig av måttband istället är ju ändå krympa i mått jag vill...