• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Malwa

Läste i menytråden, där står ofta att ni ätit/druckit? TY!! vad är det?

Ramlar man för att man dör eller dör man för att man ramlar?
  • Lullisgirl
    Malwa skrev 2010-02-12 12:00:48 följande:
    Läste i menytråden, där står ofta att ni ätit/druckit? TY!! vad är det?
    Turkisk yoghurt
  • Felicia Adrian
    WillElv skrev 2010-02-12 11:59:26 följande:
    Ett tag sedan jag kikade in här. Tycker jag svänger mkt i vikt, trots att jag är rätt strikt. Men det kanske beror på att jag är lite beroende av vågen & väger mig titt som tätt...med eller utan kläder, sådant påverkar ju :)Nu till min fråga:Dricker ni LIGHT läsk?Antar att det är Ok kolhydratsmässigt? Men hur är det med den andra biter, allt annat "skit" som är i?Hur gör ni? Ökar det sötsuget? Bantade 23 kg. med cambridge för några år sedan, och då drack jag inte light läsk pga. av att det ökade suget.
    Erfarenheten jag har är att Light saft/dricka ökar sötsuget.
    Jag undviker det inte enbart pga det utan jag tycker det får mig att känna mer hunger och jag mår lättare illa och får lättare huvudvärk...

Jag har bytt ut all sötdricka av alla slag mot mineralvatten. Ibland köper jag det som är smaksatt med citron för få lite smak på det.

Jag har upptäckt att min våg skall jag inte ställa mig på. För 2 veckor sedan vägde jag 72 kg och igår vägde jag 75 kg.. Menas mina mått stod stilla runt höften och runt midjan hade jag minskat 6 cm och bysten ökat 2 cm???...
    Så nu är vågen slängd, var en gammal sådan med så var nog fel på den...
    Så nu kan jag bara väga mig om jag åker till någon med bra våg *skratt* Väljer att använda mig av måttband istället är ju ändå krympa i mått jag vill...
  • WillElv
    Felicia Adrian skrev 2010-02-12 12:19:33 följande:
    Erfarenheten jag har är att Light saft/dricka ökar sötsuget.Jag undviker det inte enbart pga det utan jag tycker det får mig att känna mer hunger och jag mår lättare illa och får lättare huvudvärk...Jag har bytt ut all sötdricka av alla slag mot mineralvatten. Ibland köper jag det som är smaksatt med citron för få lite smak på det.Jag har upptäckt att min våg skall jag inte ställa mig på. För 2 veckor sedan vägde jag 72 kg och igår vägde jag 75 kg.. Menas mina mått stod stilla runt höften och runt midjan hade jag minskat 6 cm och bysten ökat 2 cm???...Så nu är vågen slängd, var en gammal sådan med så var nog fel på den...Så nu kan jag bara väga mig om jag åker till någon med bra våg *skratt* Väljer att använda mig av måttband istället är ju ändå krympa i mått jag vill...
    Jag känner likandant.

Ang. vikt & mått så har jag gått ner 7 kg & 8 cm på 4 veckor. Men jag vill väga mig för att få lite motivation, fast jag håller helt med dig ang måttet. Man vill ju krympa. Så märker man ju på kläderna med. Om jag skulle väga mig varje morgon innan frukost utan kläder, så skulle det nog inte skilja så mkt från gång till gång. Är rädd att jag ger upp om vågen visar +.
  • Beccah81

Kan man vara på LCHF eller GI när man är gravid?

• Felicia Adrian

JIPPI! Mitt favorit snacks kan jag äta massor av. Guld Fågel har sådana där färdig grillade kyckling vingar man bara behöver värma som jag bara älskar. Blev så sugen på sådana nu och kollade i frysen på förpackning och såg att de innehåller mindre än 0.5 g kolhydrater per 100g

• Felicia Adrian
    WillElv skrev 2010-02-12 12:46:55 följande:
    Jag känner likandant.Ang. vikt & mått så har jag gått ner 7 kg & 8 cm på 4 veckor. Men jag vill väga mig för att få lite motivation, fast jag håller helt med dig ang måttet. Man vill ju krympa. Så märker man ju på kläderna med. Om jag skulle väga mig varje morgon innan frukost utan kläder, så skulle det nog inte skilja så mkt från gång till gång. Är rädd att jag ger upp om vågen visar +.
    Ja jag blev jätte nere när den visa 75 kg alltså +3kg nu :( men när jag mätte förstod jag att vågen inte visar rätt.. så den slängdes ut nu...

Härligt att du tappat så mycket på så kort tid hoppas jag skall lyckas med det med nu. Har gått på metoden att räkna kcal den sista månaden utan några direkta resultat. Så bytt nu till LCHF och hoppas det passar mig bättre.
  • Felicia Adrian
    Beccah81 skrev 2010-02-12 12:48:39 följande:
    Det borde man kunna tycker jag då LCHF inte är en kostdiet där man äter sig mätt varje måltid och får i sig det kroppen behöver.
  • Felicia Adrian
    Felicia Adrian skrev 2010-02-12 13:04:12 följande:
    Det borde man kunna tycker jag då LCHF inte är en kostdiet där man äter sig mätt varje måltid och får i sig det kroppen behöver.
    smög sig in ett inte som ej skulle vara med...
  • The Kittycats
    Beccah81 skrev 2010-02-12 12:48:39 följande:
    Absolut.
    Själv kör jag på som vanligt (så gott det går) förutom att jag ökat på kolhydratintaget så att jag inte kör strikt längre  (dvs 20 g/dag)
    Men bara om man lägger till ex. 2 frukter per dag så så kommer man upp i rätt mycket fler kolhydrater. Och det passar mig eftersom jag är väldigt sugen på sura frukter hela tiden {#lang_emotions_tongue_out}
    ♥ bf 2010-07-17