• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Penno

Vet att det dryftats här förrut ;) men hur är det nu... om man skulle äta för mycket fett påverkar det då inte viktnedgången?

Om man inte vill äta så mycket fett, som jag när jag nått mitt mål, innebär det då att viktnedgången stannar av eller vad händer då????

• USB

Nu är jag så arg och besviken! Den här veckan har jag gått upp 1 kg! I torsdags vägde jag 1,5 kg mindre än jag gör idag. Det enda jag syndat med är två rutor 86% choklad. Annars har jag ätit som jag gjort de andra veckorna.
    Tog fram måttbandet och där hade jag som tur är minskat två centimeter till i midjan.
    Usch, inte roligt när man känpar på och sen visar vågen plus utan att man gjort något fel. Men det är väl bara att fortsätta.
    Kan kanske bero på att jag befinner mig mellan mens och ägglossning. Jag vet inte riktigt hur det där funkar.

• helene306
    USB skrev 2010-02-16 09:03:38 följande:
    Nu är jag så arg och besviken! Den här veckan har jag gått upp 1 kg! I torsdags vägde jag 1,5 kg mindre än jag gör idag. Det enda jag syndat med är två rutor 86% choklad. Annars har jag ätit som jag gjort de andra veckorna.Tog fram måttbandet och där hade jag som tur är minskat två centimeter till i midjan.Usch, inte roligt när man känpar på och sen visar vågen plus utan att man gjort något fel. Men det är väl bara att fortsätta.Kan kanske bero på att jag befinner mig mellan mens och ägglossning. Jag vet inte riktigt hur det där funkar.
    Strunt i vågen, du har ju ändå fått resultat via måttbandet men jag förstår att dte är jäkligt surt och irriterande att vågen inte kan visa bättre siffror när man varit duktig! Det kan ju bero på äl/mens, man vet aldrig. Chokladen tror jag inte det beror på. Nu vet jag inte hur länge du har kört men jag svullnade ca 2-3 kilo från äl fram till mens och det la sig successivt när jag körde lchf. Sista äl ökade jag 0,5 kilo och under mens ingenting. Sen blev jag gravid och vågen har bara gått upp
  • USB
    helene306 skrev 2010-02-16 09:22:11 följande:
    Strunt i vågen, du har ju ändå fått resultat via måttbandet men jag förstår att dte är jäkligt surt och irriterande att vågen inte kan visa bättre siffror när man varit duktig! Det kan ju bero på äl/mens, man vet aldrig. Chokladen tror jag inte det beror på. Nu vet jag inte hur länge du har kört men jag svullnade ca 2-3 kilo från äl fram till mens och det la sig successivt när jag körde lchf. Sista äl ökade jag 0,5 kilo och under mens ingenting. Sen blev jag gravid och vågen har bara gått upp
    Jag har kört 3 veckor nu.
  • helene306
    USB skrev 2010-02-16 09:23:36 följande:
    Jag har kört 3 veckor nu.
    Ok. Jag märkte ju skillnad sista gången och då hade jag kört 8 veckor så det kan ju ta ett tag innan kroppen ställer om. Jag minns hur skönt det var att slippa den där jobbigt, äckliga svullnadskänslan jag alltid hade. Ett ytterligare plus var ju att kläderna passade utan att välla över någon kant eller sitta obekvämt
  • jagäraf
    USB skrev 2010-02-16 09:03:38 följande:
    Nu är jag så arg och besviken! Den här veckan har jag gått upp 1 kg! I torsdags vägde jag 1,5 kg mindre än jag gör idag. Det enda jag syndat med är två rutor 86% choklad. Annars har jag ätit som jag gjort de andra veckorna.Tog fram måttbandet och där hade jag som tur är minskat två centimeter till i midjan.Usch, inte roligt när man känpar på och sen visar vågen plus utan att man gjort något fel. Men det är väl bara att fortsätta.Kan kanske bero på att jag befinner mig mellan mens och ägglossning. Jag vet inte riktigt hur det där funkar.
    Kan bero på att din kropp byggt muskler vilket kan hända med lchf. Muskler väger ju mer än fett. Strunta som sagt i vågen och gläd dig åt ditt mindre midjemått!
  • Lullisgirl

Tjena tjejer! (Har sett till mest sånna här)

Hur går det för er. Jag har bestämt att inte äta TY på en vecka o se om det blir några resultat på vågen. Har en tetra i kylen som bara skriker efter att bli uppäten! :) Mmmm...gott! 
    Sambon o jag har bokat några dagar på spa/badhotell efter påsk och jag skulle hemskt gärna vilja gå ner 5 kg tills dess. Tycket inte det ska vara helt omöjligt iaf. Lite i mesta laget men jag har stått stilla i ca 2 veckor nu så jag tycker kroppen borde vara snäll och släppa några kilon till när jag varit så duktig!
    Var och köpte mig jeans i går, en stl mindre! Det är såååå roligt!
  • Probably the best    in the
    Penno skrev 2010-02-16 08:38:37 följande:
    Vet att det dryftats här förrut ;) men hur är det nu... om man skulle äta för mycket fett påverkar det då inte viktnedgången? Om man inte vill äta så mycket fett, som jag när jag nått mitt mål, innebär det då att viktnedgången stannar av eller vad händer då????
    När du nått ditt mål så kan du äta lite mer kolhydrater och mindre fett. Ät mer Gi inspirerat. Men om du trivs och mår bra varför inte fortsätta, men att du inte behöver vara lika strikt.
    Har man svårt att gå ner är ett tips att äta mer fett...
  • Cam82
    Lullisgirl skrev 2010-02-16 11:06:28 följande:
    Tjena tjejer! (Har sett till mest sånna här) Hur går det för er. Jag har bestämt att inte äta TY på en vecka o se om det blir några resultat på vågen. Har en tetra i kylen som bara skriker efter att bli uppäten! :) Mmmm...gott!  Sambon o jag har bokat några dagar på spa/badhotell efter påsk och jag skulle hemskt gärna vilja gå ner 5 kg tills dess. Tycket inte det ska vara helt omöjligt iaf. Lite i mesta laget men jag har stått stilla i ca 2 veckor nu så jag tycker kroppen borde vara snäll och släppa några kilon till när jag varit så duktig! Var och köpte mig jeans i går, en stl mindre! Det är såååå roligt!
    Samma här, jag har också stått still, tror att det beror på att jag ätit ty til frukost varje dag, idag skippade jag det, åt lembasbröd + drack kaffe med grädde istället, så nu hoppas jag också att det ska försvinna lite mer
  • saltflingan

Vad heter stickorna man kan köpa på apoteket för att kolla att man är i ketos?

Jag har kört i 2-3 veckor nu utan några resultat och börjar bli riktigt ledsen. Vågen har gått upp 0,5, ingen skillnad i kläder och ingen förbättring i välmående. Har varit nära att ge upp flera gånger och har frossat i kolhydrater nån dag för att sen komma tillbaka igen. Men det är så segt när man inte ser ett enda spår av resultat. Inte ens vattenvikten som alla tappar har jag fått njuta av. 

Samtidigt vill jag inte sluta eftersom jag vet att jag mådde så bra sist jag åt lchf! Och för sonens skull så vill jag också fortsätta, vill inte utsätta honom för ytterligare en reningsprocess genom att sluta nu och ge det ett nytt försök om några månader.

Sist tog det en dryg vecka med abstinens och fysisk trötthet, så varför ska det ta så lång tid nu att komma in det i och börja få njuta av fördelarna!?