• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Lady Dahmer
    Tiger Af Lilja skrev 2010-02-17 23:05:47 följande:
    usch jag är hungrig.. inte bara tt äta innan läggdags ju.. nåt tips? Vatten?
    du ska äta när du är hungrig! Oavsett tid på dygnet!

ostrullar med smör på?
    Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
  • Penno

Happ, vägardag i dag o +1 kg... hoppas att det beror på att jag är mellan ägglossning o mens. Har aldrig tänkt på förrut om jag brukar gå upp i vikt den här tiden, så får se om detta är orsaken...

• Åsalie

Fråga om kokosolja.... jag köpte en glasburk ifrån hälsokostaffären i höstas... (efter att ha läst att silverpaketet på ICA ej duger) och hade tänkt att ha detta då å då, men försäljaren varnade mig för att värma detta, sa att det kan bara ätas kallt.... eftersom det är kallpressat.... Jaha, tänkte inte mer på det... men sen blev det bara stående, för när äter man det helt kallt??

Hon kanske hade fel?? Eller menar hon kokpunkten?? Det smälter ju i te/kaffe.. När och hur använder ni ert? Och är det kallpressat eller köper ni silverpkt???????

• helene306
    Åsalie skrev 2010-02-18 07:51:16 följande:
    Fråga om kokosolja.... jag köpte en glasburk ifrån hälsokostaffären i höstas... (efter att ha läst att silverpaketet på ICA ej duger) och hade tänkt att ha detta då å då, men försäljaren varnade mig för att värma detta, sa att det kan bara ätas kallt.... eftersom det är kallpressat.... Jaha, tänkte inte mer på det... men sen blev det bara stående, för när äter man det helt kallt?? Hon kanske hade fel?? Eller menar hon kokpunkten?? Det smälter ju i te/kaffe.. När och hur använder ni ert? Och är det kallpressat eller köper ni silverpkt???????
    Silverpaketet i affären har varit omtvistat om det är bra eller ej men det senaste jag hörde (nu har jag ingen länk som kan påvisa) var att fakta visat att silverpaketet duger lika bra som det i hälsokosten. Jag är så sällan i stan och är rätt bekväm av mig så jag handlar i affären Om det är kallpressat eller ej vet jag inte för jag lägger kokosfettet i en smörbytta och slänger omslaget.
  • Åsalie
    helene306 skrev 2010-02-18 08:23:33 följande:
    Silverpaketet i affären har varit omtvistat om det är bra eller ej men det senaste jag hörde (nu har jag ingen länk som kan påvisa) var att fakta visat att silverpaketet duger lika bra som det i hälsokosten. Jag är så sällan i stan och är rätt bekväm av mig så jag handlar i affären Om det är kallpressat eller ej vet jag inte för jag lägger kokosfettet i en smörbytta och slänger omslaget.
    okey!! Tack!! Smälter du detta ì typ matlagning m.m
  • Tant Elin

Tror ni det kan funka att öka mängden fett några dagar för att sen dra ner till lagom nivå? jag är normalviktig redan, men vill gå ner ett par kg till för att bli helt nöjd

Har inte kört jättehård LCHF, har bara ätit tillåtna saker, men unnat mig massor med grädde....

Nu tänkte jag prova att hoppa över grädden och istället öka på mängden smör rejält. Kan det ha en possetiv effekt att nästan vräka på med smör i 1-2v för att sen minska ner det till normal nivå?

Tänkte om man på nåt sätt kan chocka igång kroppen så att den släpper magfettet lite lättare.

Eller kommer jag istället gå upp i vikt? Det borde jag väl inte göra om jag ligger på 15-30g kh/dag {#lang_emotions_undecided}

• helene306
    Åsalie skrev 2010-02-18 08:32:08 följande:
    okey!! Tack!! Smälter du detta ì typ matlagning m.m
    Har aldrig haft det i matlagning eller att baka med faktiskt. Har det bara i kaffe eller te

Lady Dahmer: Varför duger inte silverpaketet? Det innehåller något som inte är bra va? Lata jag köper det iaf

Tant Elin: Jag tror du gör rätt i att slopa grädden och öka på med fett. Lite grädde hit och dit drar gärna iväg i kolhydrater och mejeriprodukter kan stanna upp viktnedgång. Fettet sätter fart på det
  • Jen nifer
    Tant Elin skrev 2010-02-18 08:46:20 följande:
    Tror ni det kan funka att öka mängden fett några dagar för att sen dra ner till lagom nivå? jag är normalviktig redan, men vill gå ner ett par kg till för att bli helt nöjdHar inte kört jättehård LCHF, har bara ätit tillåtna saker, men unnat mig massor med grädde....Nu tänkte jag prova att hoppa över grädden och istället öka på mängden smör rejält. Kan det ha en possetiv effekt att nästan vräka på med smör i 1-2v för att sen minska ner det till normal nivå?Tänkte om man på nåt sätt kan chocka igång kroppen så att den släpper magfettet lite lättare.Eller kommer jag istället gå upp i vikt? Det borde jag väl inte göra om jag ligger på 15-30g kh/dag
    jag har nu kommit ner till en normalvikt, och de har stått stilla och gått trögt 1-2 veckor nu. Men har även sista tiden slarvat lite och inte ätit tillräckligt med fett kan jag tänka mig. Så har ökat på med fettet och har nu gått ner 0,5 kg sen i Söndags när jag började att öka :)
    Mollys & Minnas mamma