Åsalie skrev 2010-02-18 09:55:52 följande:
Känner precis samma sak, men kan inte låta bli att vilja berätta det för alla. Hur gör ni? Försöker ni sprida detta ;) Eller låter ni bli? Känns så fel att se på när barnen göds med kolhydrater och tillsatser.... Blir äcklad.... Ibland är det lättare att vara ovetande ;)
I början var jag rätt lyrisk och ville berätta för alla men många är skeptiska och börjar lägga fram saker som kolesterolet, fettet, kärlen kloggar igen osv så jag struntade i att säga något till slut. Var det någon som undrade varför jag inte tog frukt/maka/fikabröd sa jag att jag inte äter kolhydrater. Undrade de mer fick de fråga och då blev de mer nyfikna. Min mamma var nog neggo nr 1. Jag sa att hon borde prova för hon har såna besvär av sin fibromyalgi men hon är en sån som vet och kan allt bäst och tänker minsann fortsätta med sina tabletter. När jag sa att folk med fibromyalgi blivit bättre och slutat medicinera vägrade hon lyssna. Då kan hon sitta där och gnälla också. Min syster är väldigt överviktig och ibland gnäller hon om sin vikt men hon gör ingenting åt det och hon kan absolut inte klara sig utan ris, pasta, potatis eller bröd och släpper inet sina lightprodukter. Hon tror mer på att minska fettet för att gå ner. Kansek därför hon ser ut som hon gör?
Jag tycker också det är skrämmande med allt som barnen proppas i. Sonens förskola har en egen kock som lagar all mat från grunden och hon använder bra råvaror som smör och Bregott och grädde. Jag kan bäva för den dag han börjar skolan och får halvfabrikat serverat varje dag. Förstår inte varför det ska vara så svårt att tillaga egna pannbiffar egentligen??
Cam: Oj! dricker du 4 koppar kaffe får du i dig 2 dl grädde och det kan göra en hel del! TY bidrog ju också. Testa som sagt att dra ner på detta och lägg in mer fett för att se om något händer. Vill du ha något i kaffet: testa äggmjölk, då kan du använda dina 0,5 dl