• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • maccadam

hej hej tänkte ansluta mig till er skall försöka att börja nästa vecka efter en storhandling så d finns mkt hemma att exprimentera med. En fråga hur mkt och hur ofta skall man äta?

• Tant Elin
    maccadam skrev 2010-02-20 14:11:52 följande:
    hej hej tänkte ansluta mig till er skall försöka att börja nästa vecka efter en storhandling så d finns mkt hemma att exprimentera med. En fråga hur mkt och hur ofta skall man äta?
    ät när du är hungrig och ät tills du är nöjd (inte proppmätt)
  • saltflingan

Tjohoo!!!!! Jag som fortfarande inte känt av några fördelar kan nu lugna ner mig lite iaf. Har iofs inte känt av något än, det skulle kanske vara att det är lite lättare att hålla sig utan att fuska. Men när sambon pussade på mig nu så sa han att jag luktar nagellacksborttagare!!  Tjoohooo jag är i ketos! 

Lustigt att jag inte känner av smaken själv i munnen bara, men jag klagar inte! 
    Mitt sug är fortfarande väldigt stort, särskilt på kakor..mmm dammsugare. Men jag försöker stå stark så nu har jag gjort chokladbollar eller om de kallas chokladmuffins, naturligtvis a la lchf.    Får se om de blir goda. Hade ingen aning om de fortfarande skulle vara kletiga när man tog ut dem så jag tog det säkra före det osäkra och lät dem gå till de var torra. Ska se efter lunchen om det blir en hit eller flopp.

• helene306
    saltflingan skrev 2010-02-20 14:17:46 följande:
    Tjohoo!!!!! Jag som fortfarande inte känt av några fördelar kan nu lugna ner mig lite iaf. Har iofs inte känt av något än, det skulle kanske vara att det är lite lättare att hålla sig utan att fuska. Men när sambon pussade på mig nu så sa han att jag luktar nagellacksborttagare!!  Tjoohooo jag är i ketos!  Lustigt att jag inte känner av smaken själv i munnen bara, men jag klagar inte!  Mitt sug är fortfarande väldigt stort, särskilt på kakor..mmm dammsugare. Men jag försöker stå stark så nu har jag gjort chokladbollar eller om de kallas chokladmuffins, naturligtvis a la lchf.    Får se om de blir goda. Hade ingen aning om de fortfarande skulle vara kletiga när man tog ut dem så jag tog det säkra före det osäkra och lät dem gå till de var torra. Ska se efter lunchen om det blir en hit eller flopp.
    Härligt!!

chokladbollar/chokladmuffins: jag älskar allt som har med choklad att göra (nästan iaf ) så recept tack *ser söt och bedjande ut
  • USB
    Jen nifer skrev 2010-02-20 11:03:59 följande:
    helt otroligt, jag stod still och trodde min kropp hade bestämt sig för att de va min vikt eftersom ja är normalviktig nu. Men jag ökade på fettet och äter bra och har nu på en vecka gått ner 1,3kg :D
    Grattis! Det är roligt när det går neråt!
  • Tant Elin

har ätit kanongod middag, fläskfile och grönpepparsmör såååå gott!

Mortla hel grönpeppar och blanda i mjukt smör, låt stelna i kylen och njuuuut

• numberone

Så om jag fattat det hela rätt så ska man äta MYCKET smör?! Men hur mycket är lagom? Jag tänker att man kanske kan ta i för mycket???

Ellen 080618, Agnes 090615
  • nickefiki
    Tant Elin skrev 2010-02-20 14:16:33 följande:
    ät när du är hungrig och ät tills du är nöjd (inte proppmätt)
    Jag äter mig helt proppmätt två gånger om dagen. Och inget mer. Jag har försökt dutta med mindre portioner och sluta när jag är nöjd, men resultatet blir att jag tänker på mat hela tiden och mår inte bra. Äter jag mig riktigt mätt kan jag leva livet utan att tänka på mat. När jag blir hungrig vet jag att jag får äta mycket. Det är min melodi.

Vill bara påvisa att det kan vara olika för folk...
  • Lumut

gjorde pannbiffar på fläskfärs..

stora tjocka...stek dem väl- sedan gör ni en blandning:
    1ägg
    1 burk creme freice
    riven ost
    kryddor
    rödlök 
    stekta kantareller
    Placera pannbiffarna i en form och häll "geggan" på..In i ugnen! Så kletet får lite frasigt täcke..
    Under tiden riiv lite morot o hacka vitkål... lägg på tallriken riv citron lr ha balsamvvinäger över sedan tar ni ut biffarna jag tog 2 st till min rivna morot+kål!!
  • maccadam

ännu en fråga hur funkar d om jag lagar denna maten till hela familjen och dom äter typ potatis lr pasta till kommer dom gå upp i vikt istället då?