• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • 1989

Bör tilläggas att jag helst inte vill gå upp i vikt! även om jag inte vill gå ner heller haha

• Jen nifer

det står inte hur många kolhydrater de är i mina kokosflingor.. har två olika märken o vet inte hur ja ska ta reda på vilka som är bäst,, dom ena är Dr.Oetker och dom andra heter ATCO tror jag..

Mollys & Minnas mamma
  • MiaP
    Pixxi skrev 2010-02-21 09:52:00 följande:
    Jag gjorde glass igår. Vanlijstång, grädde, ägg och in i frysen.. inte så gott
    Den har jag också smakat. Örk! I glass måste det nog vara socker
  • Linda1976
    Jen nifer skrev 2010-02-21 13:05:27 följande:
    det står inte hur många kolhydrater de är i mina kokosflingor.. har två olika märken o vet inte hur ja ska ta reda på vilka som är bäst,, dom ena är Dr.Oetker och dom andra heter ATCO tror jag..
    I kokos är det ca 12 gr kolh, men du äter ju å andra sidan inte så mycket....
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • sara1981
    MiaP skrev 2010-02-21 13:23:45 följande:
    Den har jag också smakat. Örk! I glass måste det nog vara socker
    Jag har också gjort glass, tyckte att det var helt ok. Jag gjorde min i glassmaskin, vet inte om det gör någon större skillnad..

Blir ju också helt ok glass om man bara mixar frysta hallon el blåbär med grädde..
    Amilia 2006 Max 2008
  • Pixxi

Jag har alltid älskat fryst grädde, men nu tycker jag att hela munnen får en fet beläggning när man äter grädde, blä... {#lang_emotions_throwup}

• sara1981
    Linda1976 skrev 2010-02-21 13:27:31 följande:
    I kokos är det ca 12 gr kolh, men du äter ju å andra sidan inte så mycket....
    Det skiljer ordentligt på olika märken har sett från 6g kh och upp till 11. Sen var det någon som hade med bara 2g också..
    Amilia 2006 Max 2008
  • saltflingan
    Chokladbollar med kokos (ur Smörstekt av Gun-Marie Nachtnebel)
    4 portioner

Ingredienser:
    80 g mörk choklad (70% kakao)
    50 g smör
    2 ägg
    1½-2 dl kokosflingor (gärna ekologiska)

Ugn: 175 grader

1. Smält chokladen i vattenbad.
    2. Smält smöret i en kastrull på svag värme.
    3. Ta kastrullen från värmen och tillsätt kokosflingor, ägg och den smälta chokladen.
    4. Klicka i muffinsformar, ca 2 msk i varje form.
    5. Grädda i ca 7 minuter.

Servera med vispad grädde.
    Kolhydrater: 5,2 g/portion chokladbollar.

Jag tycker dock att chokladsmaken blev väldigt intensiv så nästa gång så kommer jag testa med 50 g. De var även väldigt mastiga så nästa gång kommer jag fördela smeten på 8 eller fler formar.

Hennes uträkningar för kh ger jag heller inte mycket för. Jag har testräknat några gånger på andra recept och hennes uträkningar är rena glädjekalkyler. Så de tycker jag man får ta med en saltpaket.

Hur som haver var de väldigt goda och det kommer från en som inte ens gillar choklad i vanliga fall. 
  • saltflingan

Jag fortsätter för övrigt att lukta aceton enligt sambon...är jublande glad! 

En sak har jag dock märkt på sonen och det är att hans pruttar nu luktar vuxenprutt....inte alls lika trevligt när han ligger och fiser under amningarna. Det har även gått lång tid sen han bajsade sist. Inte för att jag oroar mig för det, men är det någon som vet om det är vanligt att även de små bajsar mer sällan med denna kost?

En annan grej som jag funderade över var om min mjölk blir fetare av denna kost? Eller förändras inte sammansättningen?

Och om jag borträknar senaste amningen så har även det blivit mycket bättre nu, tror det var som någon skrev att han helt enkelt var inne i triskhetsfas.

• sara1981
    saltflingan skrev 2010-02-21 15:19:26 följande:
    Chokladbollar med kokos (ur Smörstekt av Gun-Marie Nachtnebel) 4 portioner Ingredienser: 80 g mörk choklad (70% kakao) 50 g smör 2 ägg 1½-2 dl kokosflingor (gärna ekologiska) Ugn: 175 grader 1. Smält chokladen i vattenbad. 2. Smält smöret i en kastrull på svag värme. 3. Ta kastrullen från värmen och tillsätt kokosflingor, ägg och den smälta chokladen. 4. Klicka i muffinsformar, ca 2 msk i varje form. 5. Grädda i ca 7 minuter. Servera med vispad grädde. Kolhydrater: 5,2 g/portion chokladbollar. Jag tycker dock att chokladsmaken blev väldigt intensiv så nästa gång så kommer jag testa med 50 g. De var även väldigt mastiga så nästa gång kommer jag fördela smeten på 8 eller fler formar. Hennes uträkningar för kh ger jag heller inte mycket för. Jag har testräknat några gånger på andra recept och hennes uträkningar är rena glädjekalkyler. Så de tycker jag man får ta med en saltpaket. Hur som haver var de väldigt goda och det kommer från en som inte ens gillar choklad i vanliga fall. 
    Jag får det till ca 6g/ portion, så inte så långt ifrån..
    Ska nog ta och prova ikväll, perfekt till OS-sändningarna..
    Amilia 2006 Max 2008