• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Jen nifer
    Linda1976 skrev 2010-02-21 13:27:31 följande:
    I kokos är det ca 12 gr kolh, men du äter ju å andra sidan inte så mycket....
    jasså finns det me ds¨mycket i? Vet att när ja bakade nått enligt lchf sist så va de 6 kh/100g.. mewn eftersom de inte står nu kan ja ju inte kontrollera=/
    Mollys & Minnas mamma
  • helene306
    saltflingan skrev 2010-02-21 15:24:07 följande:
    Jag fortsätter för övrigt att lukta aceton enligt sambon...är jublande glad!  En sak har jag dock märkt på sonen och det är att hans pruttar nu luktar vuxenprutt....inte alls lika trevligt när han ligger och fiser under amningarna. Det har även gått lång tid sen han bajsade sist. Inte för att jag oroar mig för det, men är det någon som vet om det är vanligt att även de små bajsar mer sällan med denna kost?En annan grej som jag funderade över var om min mjölk blir fetare av denna kost? Eller förändras inte sammansättningen?Och om jag borträknar senaste amningen så har även det blivit mycket bättre nu, tror det var som någon skrev att han helt enkelt var inne i triskhetsfas.
    Vad jag har förstått av andra ammande lchf-kvinnor så blir mjölken fetare iom att du äter fetare mat och bebis håller således mättare längre. Hur gammal var sonen? 15 veckor?? Det är ju inte ovanligt att de bajsar 1 gång /vecka samtidigt som de kan bajsa 4 gånger/dag Är nu din mjölk fetare så tillgodgör han sig det feta och behöver inet bajsa så ofta.
  • jagäraf
    sara1981 skrev 2010-02-21 14:41:14 följande:
    Det skiljer ordentligt på olika märken har sett från 6g kh och upp till 11. Sen var det någon som hade med bara 2g också..
    Icas ekologiska I love eco har jättelågt kolhydratinnehåll. Minns inte exakt just nu men max några st. Väldig skillnad mot andra märken.
  • Tant Elin

hade en trea grädde och en liten burk keso i kylen...nu är det slut och jag mår sååå illa {#lang_emotions_throwup}

Nåja, nu är det iaf slut och jag kan inte äta mera, ska inte köpa hem nåt heller eftesom jag inte kan låta bli att vräka i mig grädde. Hetsäter och kan inte sluta

• maccadam

hur e d med honung om man vill ha nåt lite sött typ på youghurten på morgonen e d big no no? tänkte nån tesked lr så

• Felicia Adrian
    saltflingan skrev 2010-02-21 15:24:07 följande:
    Jag fortsätter för övrigt att lukta aceton enligt sambon...är jublande glad! 
    Måste bara fråga varför det är bra?

Uppväxt med diabetes i släkten och alltid fått höra och står även på beskrivningar om sjukdomen osv. Att luktar man aceton i anderäkten eller/och svettningar är detta ett av de tydliga tecknen på diabets. Plus går man ner i vikt och dessutom är törstig oftare än normalt (dricker mer än vanligt) så är det jätte tyldiga tecken...
  • Pixxi

Vilka grönsaker är bra? Vitkål och blomkål vet jag, men tomater? sallad? gurka?

• Lullisgirl
    Pixxi skrev 2010-02-21 19:01:35 följande:
    Vilka grönsaker är bra? Vitkål och blomkål vet jag, men tomater? sallad? gurka?
    Sparris och Squash äter vi en del. Broccoli funkar och alla salladssorter. Spenat ska tydligen vara rena hälsokosten när man äter LCHF. Allt ovan jord är okej tror jag men var försiktig med röda grönsaker typ tomat o paprika.