• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Jen nifer
    Tant Elin skrev 2010-02-23 17:07:37 följande:
    typiskt, åkte dit på choklad idag, vill inte ens tänka på hur mtk kh det var i den.....nåja till mitt försvar så var det flera månader sen jag åt och gissa om den var god
    säg inte så, är de något jahg längtar efter är de choklad.. de tar på mitt psyke att inte få äta enn 100g marabou chokladkaka varje helg åtminstonde ;)
    Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer
    numberone skrev 2010-02-23 16:32:31 följande:
    AAAAah vilken bra idé....Ikväll tror jag det blir till att baka lembas bröd... oopsisarna var goda med bregott och skinka.Har funderat lite på dessa olika bröd. Kan man äta ett par stycken utan att ha dåligt samvete?
    undrar med, eftersom ja är helt såld på lembas och har de som mitt gottigott ;)

Är de lätt att de blir "för mycket" lembas/bröd?
    Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer
    Mamasnest skrev 2010-02-23 18:04:07 följande:
    Jag funderar starkt på att köra helt LCHF nu, men pajar inte magen då? Jag är hård nog i magen som det är.
    många blir jätte bra i magen av lchf
    Mollys & Minnas mamma
  • Pixxi

Dagens kvällsmat: Kykling, lök, bacon stekt och lite grädde på, ungstekt vitkål med mycket smör, det är mums

• musli
    Jen nifer skrev 2010-02-23 16:17:41 följande:
    fler än jag som blir ständigt hungriga/sugna vid mens?? blir tokig, men man ska ju äta när man är hungrig så kör på de. Åt två lembasbröd med bregott och ost till frukost En sen lunch med kotlett och persiljesmör, sen blev ja snart därefter sugen igen så åt 2 små lembasbröd med smör och ost igen. Pust.. Till kvällsmat blir de bacon och ägg och hoppas sen suget håller sig borta:)
    Japp, och gissa om det är kul nu när jag haft mens i 3 veckor???? Jäkla p-sprutor... Första gick bra men nu spårade det ur tydligen... Hoppas den försvinner för gott sen...
    Hanna 050511 & Elias 090910
  • Lullisgirl
    numberone skrev 2010-02-23 15:37:39 följande:
    Hur är det med vinmarineradkassler, icas? Sen tänkte jag höra med er när det gäller sås, hur ni tips på att få den tjockare?
    Jag brukar reda gräddsås med en ägggula per dl grädde. Blir tjockt och fint som "riktig" sås. Rör ut gulan i lite grädde o vispa ner i såsen. Låt sjuda upp men inte koka (då blir det äggröra). Sen kan man redan med tex philadelfiaost oxå men då får man ju automatiskt lite extra kh.
  • Jen nifer
    musli skrev 2010-02-23 18:56:50 följande:
    Japp, och gissa om det är kul nu när jag haft mens i 3 veckor???? Jäkla p-sprutor... Första gick bra men nu spårade det ur tydligen... Hoppas den försvinner för gott sen...
    jag har de lika dant, har blött från och till, mest till;) under snart 2 månader pga nya minipiller
    Mollys & Minnas mamma
  • nickefiki
    Joncan skrev 2010-02-23 14:01:56 följande:
    Har bytt namn från Emmi2 till Joncan, har ingen aning om varför haha. Jaja, är iaf inne på min sjätte vecka nu. Funkar riktigt bra, vet inte hur mkt jag har gått ner, men det rör sig om kanske tre kilo.Tycker det blir lite enformigt med kosten, men ikväll ska jag ge mig på lite kyckling tänkte jag.Hur mycket tränar ni som tränar, och märker ni i så fall någon skillnad på viktnedgången? Läste även om någon som tyckte att dom fick mindre celluliter (eller hur fasen det nu stavas) Själv tycker jag att det är tvärtom!!! Undrar vad det kan bero på, för lite motion och vatten?
    Celluliter fick jag också mer av under det första halvåret och sedan försvann de faktiskt. Så då sökte jag faktiskt information om det. Det finns någon tråd på kolhydrater.ifokus om det. Antar att det har något med viktminskningen att göra.
    Jag tränar 4-5gånger i veckan, och jag tror såklart att det ändå hjälper till i viktminskningen i slutet. De sista kilona klippte jag med motion efter ett lååååångt stillestånd.
  • Tiger Af Lilja
    Angående choklad har jag njutit av mörk choklad Linds´s, Marabous premium eller Anthon Berg mellan 72%-90% choklad är det.. och har gjort det dom gångern jag kört med gi/lchf också. Har ej sabbat min viktnedgång alls. Ibland gjorde jag egna gottesaker med rå kako.