• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • musli
    MrsFreckles skrev 2010-02-24 00:43:43 följande:
    Gokvall! Ar det nagon som har recept pa lembas-brodet? Har kollat i recept-traden men ar inte saker pa om det ar det receptet?!
    Lembasbröd 5 st
    3 ägg
    3 dl riven ost
    3 msk majonnäs
    1/4 dl sesamfrö
    ½ dl linfrö
    3-4 msk fiberhusk
    2-4 msk kruskakli
    2 nypor anisfrön
    Blanda ägg, ost och majonnäs. Häll i torrvarorna, lite i taget och låt det svälla en stund. Prova dig fram med torrvarorna! Smeten ska bli fast och hålla ihop, inte torr. Jag mixar sesamfrö, linfrö och anis fint innan jag har ner dem i smeten. Klicka ut 5 bullar och platta till dem på bakplåtsförsedd plåt. Grädda i 225 grader (varmluftsugn) i 10 minuter.
    Hanna 050511 & Elias 090910
  • Cam82
    Sagalin skrev 2010-02-24 06:16:33 följande:
    Jag blir jättedålig/sjuk de gånger jag ätit kolhydratsmat,Jag har legat helt utslagen i soffan med världens magkatarr och haft diareér. Efter någon dag igen på LCHF-mat är jag bra igen och jag kan lova dig att jag numera tänker efter på en, två och tre gånger innan jag gör avsteg från kosten igen. Det tog några gånger innnan jag lärde mig.Du får försöka hitta goda LCHF recept att äta istället för godis och chips.
    Alltså det är inte bara efter att ha ätit kolisar som jag haft så här, jag hade så i 4-5 dagar förra veckan utan att ha ätit kolisar. Tror inte att min mage pallar med allt fett långre. Det går inte att ha det så, jag blir så arg, men jag måste nog sluta med lchf ett tag, jag vill inte må så här dåligt.
  • musli

Fast jag tar bort lite linfrön och har i lite solrosfrön eller valnötter och sen mixar jag sesamfrön, linfrön och solrosfrön/valnötter innan jag blandar i det.

Hanna 050511 & Elias 090910
  • Cam82
    Lady Dahmer skrev 2010-02-24 06:10:31 följande:
    men tror du att det har med lchf att göra? Det låter mer som magsjuka.
    Jag har alltså haft så här ont förra veckan i 4-5 dagar, det försvinner inte verkar det som.
  • Sagalin
    Cam82 skrev 2010-02-24 10:01:07 följande:
    Alltså det är inte bara efter att ha ätit kolisar som jag haft så här, jag hade så i 4-5 dagar förra veckan utan att ha ätit kolisar. Tror inte att min mage pallar med allt fett långre. Det går inte att ha det så, jag blir så arg, men jag måste nog sluta med lchf ett tag, jag vill inte må så här dåligt.
    Äter du mycket mejeriprodukter i form av grädde, TY och creme fraiche?
    Min mage klara inte av det utan blir lätt svullen. Detta händer inte när jag äter smör.
  • Cam82
    Sagalin skrev 2010-02-24 10:03:42 följande:
    Äter du mycket mejeriprodukter i form av grädde, TY och creme fraiche? Min mage klara inte av det utan blir lätt svullen. Detta händer inte när jag äter smör.
    Nej det gör jag inte heller =/
  • Mamasnest
    Cam82 skrev 2010-02-24 10:02:22 följande:
    Jag har alltså haft så här ont förra veckan i 4-5 dagar, det försvinner inte verkar det som.
    Mina barn har haft magsjuka sedan 16 januari och senast i helgen kräktes ena tjejen igen. Vinterkräksjukan i år kan tydligen sitta i hur länge som helst säger de på sjukhuset...
    Trebarnsmamma på heltid mamasnestmum.blogspot.com/
  • Cam82

Tack så mycket för era svar, jag får se hur jag gör om jag ska fortsätta eller inte, om inte annat så kommer jag inte att äta lika mkt kolisar som förut, det känns inte som att det är magsjuka, det stämmer mer in på magkatarr, kommer bara ont på kvällen/natten tex. Jag har inte kräkts bara mått illa. Det känns dock bättre nu.

• Sagalin
    Cam82 skrev 2010-02-24 11:11:02 följande:
    Tack så mycket för era svar, jag får se hur jag gör om jag ska fortsätta eller inte, om inte annat så kommer jag inte att äta lika mkt kolisar som förut, det känns inte som att det är magsjuka, det stämmer mer in på magkatarr, kommer bara ont på kvällen/natten tex. Jag har inte kräkts bara mått illa. Det känns dock bättre nu.
    Hur lång tid har du mellan måltiderna?
    Jag har märkt att om det går för lång tid mellan måltiderna blir jag illamående.
    Jag behöver inte känna hunger men vet att då måste jag äta annars kommer jag må ännu sämre...