• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Mamasnest

Ni verkar så kunniga här så jag slänger ut en fråga.
    Jag har inte mått så bra på sista tiden och därför haft dålig aptit. Nu när jag ätit dåligt har jag gått upp i vikt! Beror det på att kroppen ställer in sig på svält eller hur fungerar det?

Trebarnsmamma på heltid mamasnestmum.blogspot.com/
  • helene306
    Topdog skrev 2010-02-23 09:39:34 följande:
    Är det någon mer än jag som blir extremt hård i magen av lchf? Har aldrig haft magproblem innan men det här börjar blir riktigt jobbigt.
    Jag kan också bli hård i magen om jag ätit för mycket ost. För mycket ost för mig kan bli 3-4 skivor till frukost, några skivor till mellanmål och ca 8 skivor till kvällsmaten (ev. om jag har det i mat också) Mumsar jag i mig detta under 2 eller 3 dagar så tjorvar magen ihop. Jag brukar ha kokosfett i mitt te på morgonen och det underlättar för min mage. Nu är jag anigens tråkig i magen men det beror nog mer på graviditeten ...
  • Pearl

Började med lchf igår och har haft lite huvudvärk igår kväll och lite nu på förmiddagen. Är det socker/kolhydrat avgiftningen som gör det?
    Annars går det bra och förvånansvärt lätt, än så länge.

• helene306
    Pearl skrev 2010-02-23 11:04:29 följande:
    Började med lchf igår och har haft lite huvudvärk igår kväll och lite nu på förmiddagen. Är det socker/kolhydrat avgiftningen som gör det? Annars går det bra och förvånansvärt lätt, än så länge.
    Japp, en vanlig biverkning när kroppen ställer om sig
  • jagäraf

Var det någon som såg Efter tio nyss? De har ju tre tjejer som bantar med olika metoder, en med Itrim, en med någon träningsform och så en med lchf. Jag tyckte hon med lchf-metoden verkade vara lite för försiktig med smör. Hon sa: - '"Det är ju inte så att jag badar i smör och grädde utan steker som vanligt" Jag tycker det var lite konstigt för jag använder betydligt mer smör (och grädde) än tidigare och tycker att ju mer smör jag äter desto mer går jag ned.

• Cam82

När man som jag ätit en massa godis och chips i helgen, hur långt tid tar det för kroppen att återgå till att börja gå ner i vikt igen? dvs hur är det för er som har erfarenhet?

• The Kittycats

Nu äntligen tror jag att det börjar vända lite *glad*
    Har ju haft svårt för fett ett tag, med resultat att jag inte hållt mig så mätt och därför fått sug (och säkert pga av lite högre kolhydratintag också) Men nu äntligen verkar jag kunna öka på mängden fett igen, började lite försiktigt förra veckan. Tog kanske lite för mycket imorse av gammal vana (är väl inte riktigt där än) och då mådde jag lite illa. Men jag kan ändå använda mer nu, än vad jag har gjort på några veckor. Hoppas det fortsätter så! Skulle vara så skönt att komma in i mer lchf igen med lugn mage och utan sug.
    Det har ändå varit intressant som "experiment" Jag har märkt att jag inte blivit mätt, fast jag ätit samma mängder som innan men med mindre fett.

♥ bf 2010-07-20
  • saltflingan

Nu är jag arg! Vad kan det finnas för anledning till att bli risig i magen när man äter denna kost??? Förra gången jag åt lchf så blev magen helt underbar och jag bajsade ca varannan dag, men 3 veckor in denna gång så har magen fortfarande inte kommit i trim. Idag var det diarré...jag menar wtf!? Och jag mår bra i övrigt så jag utesluter magsjuka. Är arg!! Och till råga på allt så fick jag även rosa flytningar....en vecka innan mens!! *morrr*

• Tiger Af Lilja

Jag vet ej hur mian resultat är under  min första gångna vecka då jag fått cellgift en vecka sedan för ett utomkveds har har blödningar så jag är svullen som en boll.. jag kan först efter en månad md lchf beräkna viktnedgång/mäta  eftersom jag är svullen nu..

• Emma w S
    Lady Dahmer skrev 2010-02-23 07:02:59 följande:
    nej kör på! det går över och är helt normalt. drar man ut på det så kan det t.o.m bli jobbigare.  illamåendet kan sitta i ett tag, men för mig brukar det bli bättre av att jag äter gurka till maten.
    Gurka... check! tack för tipset