• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Tant Elin
    Päron1986 skrev 2010-02-22 20:58:24 följande:
    lchf känns så svårt när man är laktosintolerant.. allt "gottet" som är "tillåtet" är ju sådant som jag inte tål, goda ostar osv
    Jag har också problem med laktos pga min IBS, har ätit laktosfritt i snart 1 år men har blivit så pass bra med LCHF att jag nu börjat prova lite med vanligt smör
  • MrsFreckles

Har kort 8 dagar nu, och forutom ett fodelsedagskalas i sondags, sa har det gatt jattebra! Kanner mig redan mindre kring magen och framforallt sa kanner jag mig inte svullen langre, gillar verkligen den har kosten! Ska forsoka kora strikt nu fram till paskhelgen, fast ett glas rott vin kommer jag unna mig da och da...

• Penno
    jagäraf skrev 2010-02-22 16:57:15 följande:
    Man ska äta 20% istället för 5% och dra ned motsvarade på fettet om man vill hålla sin vikt. Men jag tror tyvärr att man går upp ett par kg till att börja med. De flesta dieter funkar så när man slutar vara strikt.
    Alltså måste man dra ner på den goda gräddsåsen då :S Jag har också funderat på hur man ska göra när man väl nått målvikt.
    Jen nifer skrev 2010-02-22 18:27:05 följande:
    jag ska nig försöka gå ner 1-2 kg till eftersom man som sagt säkert kommer gå upp de när man börjar äta lite mer kolisar igen. Sen kommer jag nog fortsätta välja bort mycket kolhydrater men unna mig lite mer någongång ibland.
    Ser att du tänkt samma som jag. Just det med att gå ner 1-2 kg extra pga förväntad viktuppgång då man inte äter lika strikt längre. Fast jag har nog närmat mig min startvikt igen :( så nu är det fler kilon igen innan jag är i mål. Fast de är inte så många men de sitter fast. Har ätit ostbågar o kakor i helgen och igår. Tröstätande då jag miste min hund i söndags kväll och plötsligt så var det inte så viktigt att tänka på vad jag stoppade i mig längre....
  • jagäraf
    Penno skrev 2010-02-23 08:39:45 följande:
    Alltså måste man dra ner på den goda gräddsåsen då :S Jag har också funderat på hur man ska göra när man väl nått målvikt. Ser att du tänkt samma som jag. Just det med att gå ner 1-2 kg extra pga förväntad viktuppgång då man inte äter lika strikt längre. Fast jag har nog närmat mig min startvikt igen :( så nu är det fler kilon igen innan jag är i mål. Fast de är inte så många men de sitter fast. Har ätit ostbågar o kakor i helgen och igår. Tröstätande då jag miste min hund i söndags kväll och plötsligt så var det inte så viktigt att tänka på vad jag stoppade i mig längre....
    Japp! Fast jag hoppas att man kan fortsätta äta "vanlig" lchf resten av livet. Jag fuskade lite förra veckan, åt finncrisp och ett par semlor. Resultat: en mage spänd som en pianotråd. Kändes hela tiden som att jag skulle spricka. Och gravid såg jag ut. Ajaj! Och så har jag nog haft det hela mitt liv när jag tänker tillbaka. Lchf gör min mage jätteglad och kan jag bara stå ut med den lite dåliga variationen så kommer jag nog fortsätta så här.

I söndags slutade jag helt med kolisar igen. Hela eftermiddagen och kvällen gick jag och kissade och dagen efter hade jag gått ned 0,5 kg pga vattentappning. Knasigt!
  • Topdog

Är det någon mer än jag som blir extremt hård i magen av lchf?
    Har aldrig haft magproblem innan men det här börjar blir riktigt jobbigt.

• Sagalin
    Topdog skrev 2010-02-23 09:39:34 följande:
    Är det någon mer än jag som blir extremt hård i magen av lchf? Har aldrig haft magproblem innan men det här börjar blir riktigt jobbigt.
    Jag kan bli det om jag äter för mycket ost och för lite smör/kokosfett.
  • mayasmama
    Topdog skrev 2010-02-23 09:39:34 följande:
    Är det någon mer än jag som blir extremt hård i magen av lchf? Har aldrig haft magproblem innan men det här börjar blir riktigt jobbigt.
    hur länge har du ätit så här? Jag blev väldigt hård i magen i början förra gången jag höll på men det gick över efter ngn vecka och sen hade jag inga mer sånna problem.
    lägg ett par matskedar linfrö i hett vatten , vänta en stund till de börjar svälla och bälja sen i dig det - skitäckligt men det hjälper som bara den....
  • maccadam

igår gick det jättebra när vi var bortbjudna tog undan brödet bara och hade ätit rejält innan så d funkade fint... Jag har blivit kär i turkisk youghurt d e ju bara sååå gott

• Jen nifer

tror ni hade rätt att de kan va mensen som gjorde min viktuppgång. Ja fick mensvärk o kände mig svullen, gick upp 0,8 kg. Sen igår började jag blöda lite och nu har vågen börjat röra sig neråt så ligger bara på + 0.3 nu.

Är käär i mitt lembas som nu är min nya frukost med gräddost :)
    Saknar dock mina ägg och bacon frukostar så de blir lunchen idag!

Mollys & Minnas mamma