jagäraf skrev 2010-02-22 16:57:15 följande:
Man ska äta 20% istället för 5% och dra ned motsvarade på fettet om man vill hålla sin vikt. Men jag tror tyvärr att man går upp ett par kg till att börja med. De flesta dieter funkar så när man slutar vara strikt.
Alltså måste man dra ner på den goda gräddsåsen då :S Jag har också funderat på hur man ska göra när man väl nått målvikt.
Jen nifer skrev 2010-02-22 18:27:05 följande:
jag ska nig försöka gå ner 1-2 kg till eftersom man som sagt säkert kommer gå upp de när man börjar äta lite mer kolisar igen. Sen kommer jag nog fortsätta välja bort mycket kolhydrater men unna mig lite mer någongång ibland.
Ser att du tänkt samma som jag. Just det med att gå ner 1-2 kg extra pga förväntad viktuppgång då man inte äter lika strikt längre. Fast jag har nog närmat mig min startvikt igen :( så nu är det fler kilon igen innan jag är i mål. Fast de är inte så många men de sitter fast. Har ätit ostbågar o kakor i helgen och igår. Tröstätande då jag miste min hund i söndags kväll och plötsligt så var det inte så viktigt att tänka på vad jag stoppade i mig längre....