• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Cam82
    Sagalin skrev 2010-02-24 11:21:51 följande:
    Hur lång tid har du mellan måltiderna?Jag har märkt att om det går för lång tid mellan måltiderna blir jag illamående.Jag behöver inte känna hunger men vet att då måste jag äta annars kommer jag må ännu sämre...
    3-4 timmar ca emellan, ibland kortare.
  • Jesster

Tänkte bara säga hej.

Jag har sedan länge skippat kolhydrater men har även hållit nere kalorierna. Nu har jag de senaste veckorna blivit ganska matt, trött och fått väldigt torr hud och vikten har totalt stått still i två veckor. Jag har aldrig gillat rent smör men plötsligt fick jag ett sug efter fett (kroppen vet vad den vill ) och jag kom på att LCHF var kanske lösningen.

Nu har jag i några dagar försökt att ge mig hän det och det är svårt eftersom det går emot allt jag kämpat för - kalorier och fett. Kolhydraterna har jag inga problem med att inte äta, har inte heller något sockersug.

Sedan jag började tillföra fett så har vikten visserligen inte rört sig men jag blev betydligt piggare och jag är inte snustorr längre. Och jag tycker om att äta! Det är ju så gott och smakar så mycket! Och så blir jag mätt

Nu hoppas jag bara på att vikten ska börja röra sig nedåt också...

Den som söker han finner - www.google.se
  • nickefiki
    Jesster skrev 2010-02-24 11:33:35 följande:
    Tänkte bara säga hej. Jag har sedan länge skippat kolhydrater men har även hållit nere kalorierna. Nu har jag de senaste veckorna blivit ganska matt, trött och fått väldigt torr hud och vikten har totalt stått still i två veckor. Jag har aldrig gillat rent smör men plötsligt fick jag ett sug efter fett (kroppen vet vad den vill ) och jag kom på att LCHF var kanske lösningen.Nu har jag i några dagar försökt att ge mig hän det och det är svårt eftersom det går emot allt jag kämpat för - kalorier och fett. Kolhydraterna har jag inga problem med att inte äta, har inte heller något sockersug. Sedan jag började tillföra fett så har vikten visserligen inte rört sig men jag blev betydligt piggare och jag är inte snustorr längre. Och jag tycker om att äta! Det är ju så gott och smakar så mycket! Och så blir jag mätt Nu hoppas jag bara på att vikten ska börja röra sig nedåt också...
    Vaddå, höll du på att äta dig till kaninsvält då eller?
  • Jesster
    nickefiki skrev 2010-02-24 12:14:18 följande:
    Vaddå, höll du på att äta dig till kaninsvält då eller?
    Nja, jag åt pulver på dagarna och middag med kött och grönsaker på kvällen. Fast det blev väl någon form av svält av det till slut.
  • Sagalin
    Jesster skrev 2010-02-24 11:33:35 följande:
    Tänkte bara säga hej. Jag har sedan länge skippat kolhydrater men har även hållit nere kalorierna. Nu har jag de senaste veckorna blivit ganska matt, trött och fått väldigt torr hud och vikten har totalt stått still i två veckor. Jag har aldrig gillat rent smör men plötsligt fick jag ett sug efter fett (kroppen vet vad den vill ) och jag kom på att LCHF var kanske lösningen.Nu har jag i några dagar försökt att ge mig hän det och det är svårt eftersom det går emot allt jag kämpat för - kalorier och fett. Kolhydraterna har jag inga problem med att inte äta, har inte heller något sockersug. Sedan jag började tillföra fett så har vikten visserligen inte rört sig men jag blev betydligt piggare och jag är inte snustorr längre. Och jag tycker om att äta! Det är ju så gott och smakar så mycket! Och så blir jag mätt Nu hoppas jag bara på att vikten ska börja röra sig nedåt också...
    Fast att utesluta både kolhydrater och fett är inte bra!!!
  • Jesster
    Sagalin skrev 2010-02-24 13:23:01 följande:
    Fast att utesluta både kolhydrater och fett är inte bra!!!
    No shit, det märkte jag
  • saltflingan

Någon som har ett gott lunchförslag till mig? Har ätit alldeles för mycket ägg igår och idag så det vill jag verkligen inte ha mer av.

Igår visade vågen 79 kg, idag 78! Tjohoo...äntligen kommer resultaten!  Och jag känner mig smidigare i kroppen.

Måste dock fråga om det är någon som har fått rubbad cykel av kosten? Fick en blödning igår redan på 7dpo och idag är det mängsmässigt som när mensen är som värst. Har även mensvärk. Gillar inte att jag denna gång fått en lutealfas på 6 dagar när jag annars har 13. Blödningen är dock ljusare än mens, vattnigare och luktar inte som mensen brukar göra.

• Sagalin
    saltflingan skrev 2010-02-24 13:35:20 följande:
    Någon som har ett gott lunchförslag till mig? Har ätit alldeles för mycket ägg igår och idag så det vill jag verkligen inte ha mer av.Igår visade vågen 79 kg, idag 78! Tjohoo...äntligen kommer resultaten!  Och jag känner mig smidigare i kroppen.Måste dock fråga om det är någon som har fått rubbad cykel av kosten? Fick en blödning igår redan på 7dpo och idag är det mängsmässigt som när mensen är som värst. Har även mensvärk. Gillar inte att jag denna gång fått en lutealfas på 6 dagar när jag annars har 13. Blödningen är dock ljusare än mens, vattnigare och luktar inte som mensen brukar göra.
    Jag vet inte riktigt, ännu.
    Jag har faktiskt fått mens tack vare LCHF, har visserligen bara haft det 4ggr. Jag har PCO och efter jag slutade med p-piller för att starta bebisverkstan jan -03 kom aldrig mensen. Men jag åt Pergo och har idag två fina barn, jag var väldigt lättstimulerad och fick ÄL direkt och blev gravid vid första försöken. Så jag har ingen svår PCO.
  • Jen nifer

min lunch blev idag lembas bröd med smör och ost, verkligen påhittigt ;) Vet inte vad jag ska hitta på till middag.. Får väl bli kotlett och sås, med lite ärtor och morätter.

Mollys & Minnas mamma