• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Joncan

Har bytt namn från Emmi2 till Joncan, har ingen aning om varför haha.

Jaja, är iaf inne på min sjätte vecka nu. Funkar riktigt bra, vet inte hur mkt jag har gått ner, men det rör sig om kanske tre kilo.

Tycker det blir lite enformigt med kosten, men ikväll ska jag ge mig på lite kyckling tänkte jag.

Hur mycket tränar ni som tränar, och märker ni i så fall någon skillnad på viktnedgången? Läste även om någon som tyckte att dom fick mindre celluliter (eller hur fasen det nu stavas) Själv tycker jag att det är tvärtom!!! Undrar vad det kan bero på, för lite motion och vatten?

• numberone

Hur är det med vinmarineradkassler, icas?

Sen tänkte jag höra med er när det gäller sås, hur ni tips på att få den tjockare?

Ellen 080618, Agnes 090615
  • numberone

Jag tycker att man kan få rätt varierad kost faktiskt, hittade ett som är ljuvligt precis bland mina recpet...

Fläskfilé som man skär i 5 cm bitar och steker med salt och peppar.
    Sen blandar man creme fraiche, ost, valnötter och så släng det på fläskfiléen och in i ugnen tills det fått lite färg. SUPER DUPER GOTT!!!

• sara1981
    numberone skrev 2010-02-23 15:37:39 följande:
    Hur är det med vinmarineradkassler, icas? Sen tänkte jag höra med er när det gäller sås, hur ni tips på att få den tjockare?
    Jag låter den koka ganska länge så att den reduceras ned och blir tjockare, typ 10 minuter på svag värme så brukar det bli bra!
    Amilia 2006 Max 2008
  • sara1981
    Joncan skrev 2010-02-23 14:01:56 följande:
    Har bytt namn från Emmi2 till Joncan, har ingen aning om varför haha. Jaja, är iaf inne på min sjätte vecka nu. Funkar riktigt bra, vet inte hur mkt jag har gått ner, men det rör sig om kanske tre kilo. Tycker det blir lite enformigt med kosten, men ikväll ska jag ge mig på lite kyckling tänkte jag. Hur mycket tränar ni som tränar, och märker ni i så fall någon skillnad på viktnedgången? Läste även om någon som tyckte att dom fick mindre celluliter (eller hur fasen det nu stavas) Själv tycker jag att det är tvärtom!!! Undrar vad det kan bero på, för lite motion och vatten?
    Jag märker skillnad på viktnedgången, men det kan bero på att när jag tränar så blir jag samtidigt mer peppad att äta bra och därför "fuskar" mindre..
    Jag försöker träna 3 pass i veckan, går på friskis så det blir medel, aerobics eller dans oftast..
    Amilia 2006 Max 2008
  • Jen nifer
    saltflingan skrev 2010-02-23 13:29:08 följande:
    Nu är jag arg! Vad kan det finnas för anledning till att bli risig i magen när man äter denna kost??? Förra gången jag åt lchf så blev magen helt underbar och jag bajsade ca varannan dag, men 3 veckor in denna gång så har magen fortfarande inte kommit i trim. Idag var det diarré...jag menar wtf!? Och jag mår bra i övrigt så jag utesluter magsjuka. Är arg!! Och till råga på allt så fick jag även rosa flytningar....en vecka innan mens!! *morrr*
    men har inte det med varandra att göra? Det är väldigt vanligt att bli dålig i magen i samband med mens
    Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer

fler än jag som blir ständigt hungriga/sugna vid mens??

blir tokig, men man ska ju äta när man är hungrig så kör på de.

Åt två lembasbröd med bregott och ost till frukost
    En sen lunch med kotlett och persiljesmör, sen blev ja snart därefter sugen igen så åt 2 små lembasbröd med smör och ost igen. Pust..
    Till kvällsmat blir de bacon och ägg och hoppas sen suget håller sig borta:)

Mollys & Minnas mamma
  • numberone
    sara1981 skrev 2010-02-23 16:04:19 följande:
    Jag låter den koka ganska länge så att den reduceras ned och blir tjockare, typ 10 minuter på svag värme så brukar det bli bra!
    AAAAah vilken bra idé....

Ikväll tror jag det blir till att baka lembas bröd... oopsisarna var goda med bregott och skinka.

Har funderat lite på dessa olika bröd. Kan man äta ett par stycken utan att ha dåligt samvete?
  • saltflingan
    Jen nifer skrev 2010-02-23 16:09:07 följande:
    men har inte det med varandra att göra? Det är väldigt vanligt att bli dålig i magen i samband med mens
    Jo jag brukar bli lite taskig i magen vid mens men inte före och jag har aldrig varit med om diarré. Fast det måste jag flika in att sist jag åt denna kost så var magen i trim hela tiden, även vid mens.
  • Tant Elin

typiskt, åkte dit på choklad idag, vill inte ens tänka på hur mtk kh det var i den.....nåja till mitt försvar så var det flera månader sen jag åt och gissa om den var god