• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • numberone

Jag har så jäkla stora bekymmer med att min mage är 12 famnar djup ungefär och jag kan äta HELA tiden... suck!

Ellen 080618, Agnes 090615
  • Jen nifer

jag har käkat lchf över en månad nu och det har gått kanon, suget försvann efter några dagar.. men nu helt plötsligt efter ca 5 veckor så går jag och är sugen jämt och ständigt, inte alltid på sött utan på att äta.

Mollys & Minnas mamma
  • Probably the best    in the
    numberone skrev 2010-02-22 16:29:57 följande:
    Jag har så jäkla stora bekymmer med att min mage är 12 famnar djup ungefär och jag kan äta HELA tiden... suck!
    Kan du verkligen äta hur mtk fett som helst?
    Men om, gör det, ät tills du är mätt, för till slut vill kroppen inte har hur mkt om helst, när den väl ställt om sig.
    Jag äter mkt i början, sen stabiliserar det sig. Tror nog det gör det för dig också, så länge det är fett och protein du äter.
  • saltflingan
    numberone skrev 2010-02-22 16:29:57 följande:
    Är det länge sen du började med denna kost? För i början så är det vanligt att vara hungrig och äta massor, hela tiden. Själv är jag inne på v 3 och känner nu att det börjar lugna ner sig. Jag blir fortfarande hungrig ofta men äter mindre. Börjar må bättre nu ocskå. Denna omgång tog betydligt längre tid och var tuffare att komma in det än det var sist.

Undrar om svettningarna som jag hade sist kommer att komma. Då stankt jag apa i flera veckor. 
    Jen nifer skrev 2010-02-22 16:47:38 följande:
    jag har käkat lchf över en månad nu och det har gått kanon, suget försvann efter några dagar.. men nu helt plötsligt efter ca 5 veckor så går jag och är sugen jämt och ständigt, inte alltid på sött utan på att äta.
    Börjar det dra ihop sig för mens kanske?
  • jagäraf
    Jen nifer skrev 2010-02-22 16:17:58 följande:
    man ska ju när man vill gå ner i vikt inte äta livsmeldel med mer än 5% kolhydrater. Är de någon som vet på ett ungifär vad som gäller när man nått sin målvitk och bara vill hålla vikten?Min kropp pendlar nu lite. Gick ner efter mer fett i maten till 56,6kg. Men idag stod vågen på 57,4. Inte så motiverande. Hade ju gärna sätt att vågen tillslut stod på 55kg det var mitt mål. Men nått kilo gör väl inget antar ja om de stannar upp nu.
    Man ska äta 20% istället för 5% och dra ned motsvarade på fettet om man vill hålla sin vikt. Men jag tror tyvärr att man går upp ett par kg till att börja med. De flesta dieter funkar så när man slutar vara strikt.
  • numberone
    Probably the best in the skrev 2010-02-22 16:49:21 följande:
    Kan du verkligen äta hur mtk fett som helst? Men om, gör det, ät tills du är mätt, för till slut vill kroppen inte har hur mkt om helst, när den väl ställt om sig. Jag äter mkt i början, sen stabiliserar det sig. Tror nog det gör det för dig också, så länge det är fett och protein du äter.
    Det är andra dagen med denna kosten Kanske är det sockerdjävulen som inte blir tillfredsställd som gör att jag är väldigt sugen... Äter kanske för lite fett med.  Får ser hur det är imorn...
    Ellen 080618, Agnes 090615
    numberone skrev 2010-02-22 17:10:42 följande:
    Det är andra dagen med denna kosten Kanske är det sockerdjävulen som inte blir tillfredsställd som gör att jag är väldigt sugen... Äter kanske för lite fett med.  Får ser hur det är imorn...
    Andra dagen? hahaha....du kanske tom kommer att må riktigt skit om några dagar. Huvudvärk, illamående, yrsel...MEN det viktiga är ju att veta att det går över!
    Skriv ner vad du äter så kan du få tip och råd!
    Att "avgifta" sig från sockret är om att vara riktigt bakfull ett bra tag, ivarjefall var det så för mig.
    Sen kanske du är van vid att äta nån diet? Då man SKA vara hungrig. Så är det inte med LCHF, ät tills du är mätt, skit i hur mkt så länge det inte är kolhydrater
    Probably the best in the skrev 2010-02-22 18:02:10 följande:
    Andra dagen? hahaha....du kanske tom kommer att må riktigt skit om några dagar. Huvudvärk, illamående, yrsel...MEN det viktiga är ju att veta att det går över! Skriv ner vad du äter så kan du få tip och råd!Att "avgifta" sig från sockret är om att vara riktigt bakfull ett bra tag, ivarjefall var det så för mig. Sen kanske du är van vid att äta nån diet? Då man SKA vara hungrig. Så är det inte med LCHF, ät tills du är mätt, skit i hur mkt så länge det inte är kolhydrater
    Ja, det där var inget hånskratt på nåt vis, bara typ igenkännande
  • Jen nifer
    saltflingan skrev 2010-02-22 16:56:49 följande:
    Börjar det dra ihop sig för mens kanske?
    Vet inte, men har mensvärk. Har dock blött från och till under sista två månaderna då ja börjar med nytt minipiller. Ska låta bli att väga mig nån veckan och sen se vad som händer..

Jag är eg inte beroende av att öka på kolhydraterna även om ja nått min målvikt, ja skulle därimot önska mig 1 dag i veckan, på helgen där jag kan äta mer fritt och lite som jag vill. Som de känns nu kommer jag aldrig börja äta pasta,ris och bröd igen. Jag vill dock kunna äta lite potatis ibland, någon gång på helgen kunna unna mig en chockladbit osv. jag ska nig försöka gå ner 1-2 kg till eftersom man som sagt säkert kommer gå upp de när man börjar äta lite mer kolisar igen. Sen kommer jag nog fortsätta välja bort mycket kolhydrater men unna mig lite mer någongång ibland.
    Mollys & Minnas mamma