• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Lady Dahmer
    Cam82 skrev 2010-02-24 01:02:03 följande:
    Jag har så fruktansvärt ont i magen så jag kan inte sova, i helgen åt jag både godis och chips som jag inte gjort på evigheter, då mådde jag bra i magen. Nu har jag så ont igen att jag har frossa och mår illa, måste vara magkatarr, har sprungit på toa flera ggr nu, med det så kan jag inte fortsätta att äta som jag gjort, tänker inte må så här dåligt, då räknar jag hellre kalorier, skit också, trodde verkligen att jag hade hittat ett sätt som passar mig.
    men tror du att det har med lchf att göra? Det låter mer som magsjuka.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • Sagalin
    Cam82 skrev 2010-02-24 01:02:03 följande:
    Jag har så fruktansvärt ont i magen så jag kan inte sova, i helgen åt jag både godis och chips som jag inte gjort på evigheter, då mådde jag bra i magen. Nu har jag så ont igen att jag har frossa och mår illa, måste vara magkatarr, har sprungit på toa flera ggr nu, med det så kan jag inte fortsätta att äta som jag gjort, tänker inte må så här dåligt, då räknar jag hellre kalorier, skit också, trodde verkligen att jag hade hittat ett sätt som passar mig.
    Jag blir jättedålig/sjuk de gånger jag ätit kolhydratsmat,
    Jag har legat helt utslagen i soffan med världens magkatarr och haft diareér. Efter någon dag igen på LCHF-mat är jag bra igen och jag kan lova dig att jag numera tänker efter på en, två och tre gånger innan jag gör avsteg från kosten igen. Det tog några gånger innnan jag lärde mig.
    Du får försöka hitta goda LCHF recept att äta istället för godis och chips.
  • mayasmama

två dagar avklarade - känner mig redan "lättare"  Att hetsäta godis, chips och smörgåsar VARENDA dag är för mig väldigt ångestframkallande - den enda föklaringen varför jag gjort det är ju att det är ett missbruk. jag vill inte äta det men ändå gör ja gdet....

....men nu är jag tillbaka på banan igen! Älskar att gå ner i vikt på det här sättet, så mkt lättare när man kan få äta mycket och gott.

ang billig mat så finns det massa billiga alternativ - ägg är ju som sagt billigt och även kycklingdelar. frusna kycklingklubbor ligger runt 20 kr/kg.

gjorde igår kyckling/baconröra ---mmmmm! knaperstekt bacon, kycklingkött, lite hackad röd paprika och majonäs!

• numberone

Hej!

Inte nånting har det hjälpt på vågen de har tre dagarna vi hållt på, inte ens en milimeter på måttbandet... SUCK! Ska jag äta mindre? Öka på smör? Vad ska jag göra???

Ellen 080618, Agnes 090615
  • numberone

och Jag är förälskad i Lembas-bröden *mmmmums*

Ellen 080618, Agnes 090615
  • Sagalin
    numberone skrev 2010-02-24 08:37:58 följande:
    Hej!Inte nånting har det hjälpt på vågen de har tre dagarna vi hållt på, inte ens en milimeter på måttbandet... SUCK! Ska jag äta mindre? Öka på smör? Vad ska jag göra???
    Tre dagar är för lite att avgöra vad som är "fel"  Har du kunnat gå på toaletten dessa dagar?

Skriv gärna ner vad du ätit de här dagarna, lite mängder också för att kunna råda om det är lite eller mycket.
  • Jen nifer
    Hej!Inte nånting har det hjälpt på vågen de har tre dagarna vi hållt på, inte ens en milimeter på måttbandet... SUCK! Ska jag äta mindre? Öka på smör? Vad ska jag göra???
    tre dagar är inget, lite tålamod :)
    Mollys & Minnas mamma
  • Tiger Af Lilja

Jag är förvirrad och chockad antingen har min våg flippat ut totalt eller så har jag haft mass vätska i kroppen jag började exakt 8 dagar sedan vågen står på - 10 kg :o

fast jag har dock bara minskat följande:

Mage -5 cm
    Armar-2 cm
    Midja -2 cm
    Bysten ökat +3 cm

Iallafall ser jag inte lika plufsig ut och ser smalare ut.. beror på vätskan jag jhaft tror jag.. vad tror ni?

• Tiger Af Lilja

Jag kollade igen och vågen är inte -10 kg (blev nojjig) vågen håller på at urladdas jag har gått ner ca 1 kg ska kolla hemma hos nån annan idag istället eller imorgon..min våg verkar inte riktig ge samma resultat trots man provar flera gångre i rad..

• Lady Dahmer
    men vännen! (hjärtligt menat inte nedlåtande) Tre dagar är ju INGENTING! glöm bort våg och måttband i en månad och koncentrera dig på att ställa in kroppen på den nya kosten.

Det kan ta tid för kroppen att komma igång och fettbrasan att starta, speciellt om du bantat tidigare.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/