• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Topdog
    Mamasnest skrev 2010-02-23 18:04:07 följande:
    Jag funderar starkt på att köra helt LCHF nu, men pajar inte magen då? Jag är hård nog i magen som det är.
    Jag tror att det är dom som är lösa i magen och som har diarréer som blir bra i magen. Själv har min mage fungerat exemplariskt de senaste åren. Dessvärre är jag numera väldigt hård i magen, så jag får se om jag ska fortsätta. Trist att behöva använda medicin bara för att man äter en annan kost. Däremot så har jag knappt några gaser längre, sedan jag började med lchf.
  • Mamasnest
    Topdog skrev 2010-02-23 20:36:29 följande:
    Jag tror att det är dom som är lösa i magen och som har diarréer som blir bra i magen. Själv har min mage fungerat exemplariskt de senaste åren. Dessvärre är jag numera väldigt hård i magen, så jag får se om jag ska fortsätta. Trist att behöva använda medicin bara för att man äter en annan kost. Däremot så har jag knappt några gaser längre, sedan jag började med lchf.
    Ok, då får jag väl prova och se om det funkar.
    Vad äter man till frukost? Jag kommer inte på något som jag skulle vilja äta just på morgonen. På helgen äter jag bacon och äggröra, men det har jag ju inte tid att göra på vardagarna...
    Trebarnsmamma på heltid mamasnestmum.blogspot.com/
  • numberone
    Mamasnest skrev 2010-02-23 20:53:04 följande:
    Ok, då får jag väl prova och se om det funkar. Vad äter man till frukost? Jag kommer inte på något som jag skulle vilja äta just på morgonen. På helgen äter jag bacon och äggröra, men det har jag ju inte tid att göra på vardagarna...
    Imorse åt jag turkisk yoghurt med några hallon och ett par färska basilika blad, ett ägg med smör å så en oopsie med smör å skinka.

Jag har stora problem med dryck eftersom jag inte dricker varken kaffe eller te.
    Ellen 080618, Agnes 090615
  • Jen nifer
    Mamasnest skrev 2010-02-23 20:53:04 följande:
    Ok, då får jag väl prova och se om det funkar. Vad äter man till frukost? Jag kommer inte på något som jag skulle vilja äta just på morgonen. På helgen äter jag bacon och äggröra, men det har jag ju inte tid att göra på vardagarna...
    jag äter ägg och bacon, går på ett par minuter med stekt ägg till. Annars koka ägg på kvällen innan. Baka lembasbröd och ät med bregott och ost :)
    Mollys & Minnas mamma
  • Sirling

Jag äter antingen middagsrester till frukost om det krisar, men vanligtvis äggröra och rökt lax eller bacon tillsammans med en fetaoströra, sallad och kaffe.

• Lumut

usch har fått slarva denna veckan..har inga pengar (går på csn) och ej kunnat köpa chf mat. så det har blivit bröd till fika på jobbet och rostat bröd till kvällsmat:( kanske ska tillägga att ja har psm också så ja känner mig inte lika "pigg/fräsch" som annars...fifaaasen!

På torsdag ska jag stor handla! Tips på billigaste LCHF maten tack;)
    äter mkt billig mat..men färskvarorna går ju inte att skjuta på men ska verkligen bunkra upp med bacon.. haha
    TY hur länge håller de sig? Kanske köpa 2 burkar om de håller sig en månad?
    Ha de gött 
  • MrsFreckles

Gokvall! Ar det nagon som har recept pa lembas-brodet? Har kollat i recept-traden men ar inte saker pa om det ar det receptet?!

• Cam82

Jag har så fruktansvärt ont i magen så jag kan inte sova, i helgen åt jag både godis och chips som jag inte gjort på evigheter, då mådde jag bra i magen.

Nu har jag så ont igen att jag har frossa och mår illa, måste vara magkatarr, har sprungit på toa flera ggr nu, med det så kan jag inte fortsätta att äta som jag gjort, tänker inte må så här dåligt, då räknar jag hellre kalorier, skit också, trodde verkligen att jag hade hittat ett sätt som passar mig.

• Lullisgirl
    Lumut skrev 2010-02-24 00:36:47 följande:
    usch har fått slarva denna veckan..har inga pengar (går på csn) och ej kunnat köpa chf mat. så det har blivit bröd till fika på jobbet och rostat bröd till kvällsmat:( kanske ska tillägga att ja har psm också så ja känner mig inte lika "pigg/fräsch" som annars...fifaaasen! På torsdag ska jag stor handla! Tips på billigaste LCHF maten tack;) äter mkt billig mat..men färskvarorna går ju inte att skjuta på men ska verkligen bunkra upp med bacon.. haha TY hur länge håller de sig? Kanske köpa 2 burkar om de håller sig en månad? Ha de gött 
    Ägg är ju billigt och håller länge i kylen. Jag köper TY på tetra och den håller iaf länge. Fast den vara ju inte särskillt länge här hemma :) Sen får du passa på att köpa kött som är på specialpris o frysa in. Ju fetare kött desto bättre.