• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • numberone
    Probably the best in the skrev 2010-02-22 18:02:10 följande:
    Andra dagen? hahaha....du kanske tom kommer att må riktigt skit om några dagar. Huvudvärk, illamående, yrsel...MEN det viktiga är ju att veta att det går över! Skriv ner vad du äter så kan du få tip och råd!Att "avgifta" sig från sockret är om att vara riktigt bakfull ett bra tag, ivarjefall var det så för mig. Sen kanske du är van vid att äta nån diet? Då man SKA vara hungrig. Så är det inte med LCHF, ät tills du är mätt, skit i hur mkt så länge det inte är kolhydrater
    Hihi började skratta av ditt svar... det kändes som en lättnad, att det är så här...

Har bakat super goda kex ikväll ... MUMS!!! Å det var gör smarrigt med smör på. Måste man ta smör eller är det lika ok med Bregott?
    Ellen 080618, Agnes 090615
  • Jen nifer
    numberone skrev 2010-02-22 19:26:33 följande:
    Hihi började skratta av ditt svar... det kändes som en lättnad, att det är så här...Har bakat super goda kex ikväll ... MUMS!!! Å det var gör smarrigt med smör på. Måste man ta smör eller är det lika ok med Bregott?
    jag har bregott:)
    Mollys & Minnas mamma
  • numberone
    Jen nifer skrev 2010-02-22 19:41:45 följande:
    jag har bregott:)
    Det känns mindre glansigt i munnen av det tycker jag...
    Ellen 080618, Agnes 090615
  • Päron1986

lchf känns så svårt när man är laktosintolerant.. allt "gottet" som är "tillåtet" är ju sådant som jag inte tål, goda ostar osv

• Emma w S

Är det vanligt att vara illamående under några timmar efter måltiden? Maken och jag började med denna kosten för tre dagar sedan, för att han behöver tappa kilon och jag vill sluta ha ont i min mage och tarmar av gaser.

Passar denna dieten för alla eller är det en varningsklocka att jag känner mig utslagen, illamående och får halsbränna? Har läst att det kan ha att göra med sockeravgiftningen, när går det isåfall över? Kanske jag kan göra en mjukare övergång? Tips mottages tacksamt

• Päron1986
    Emma w S skrev 2010-02-22 22:49:28 följande:
    Är det vanligt att vara illamående under några timmar efter måltiden? Maken och jag började med denna kosten för tre dagar sedan, för att han behöver tappa kilon och jag vill sluta ha ont i min mage och tarmar av gaser. Passar denna dieten för alla eller är det en varningsklocka att jag känner mig utslagen, illamående och får halsbränna? Har läst att det kan ha att göra med sockeravgiftningen, när går det isåfall över? Kanske jag kan göra en mjukare övergång? Tips mottages tacksamt
    Läs kostdoktorn.se
  • Probably the best    in the
    Är det vanligt att vara illamående under några timmar efter måltiden? Maken och jag började med denna kosten för tre dagar sedan, för att han behöver tappa kilon och jag vill sluta ha ont i min mage och tarmar av gaser.Passar denna dieten för alla eller är det en varningsklocka att jag känner mig utslagen, illamående och får halsbränna? Har läst att det kan ha att göra med sockeravgiftningen, när går det isåfall över? Kanske jag kan göra en mjukare övergång? Tips mottages tacksamt
    Ja!
    En del rekommenderar att man fasar ut kolhydraterna och fasar upp fettet.
    Nej, den passar inte för alla. Många tror jag dock ger upp för tidigt för att få full effekt. Men det är ju helt upp till var och en.
    Orolig mage brukar den ju ha väldigt bra effekt emot, men just nu är säkert din mage mest chockad.
  • Emma w S
    Probably the best in the skrev 2010-02-22 23:03:48 följande:
    Ja! En del rekommenderar att man fasar ut kolhydraterna och fasar upp fettet. Nej, den passar inte för alla. Många tror jag dock ger upp för tidigt för att få full effekt. Men det är ju helt upp till var och en. Orolig mage brukar den ju ha väldigt bra effekt emot, men just nu är säkert din mage mest chockad.
    haha, ja min mage är nog chockad.  Då ska jag nog försöka blanda lite i början, fasa ut kolhydraterna. Tack för det! Min man reagerar inte så han får köra den hårda varianten så kanske det händer något med vikten. Han lyckas inte på andra dieter så vi hoppas på detta
  • mayasmama

första dan avklarad! känns så otroligt skönt att vara tillbaka igen.....

• Lady Dahmer
    Är det vanligt att vara illamående under några timmar efter måltiden? Maken och jag började med denna kosten för tre dagar sedan, för att han behöver tappa kilon och jag vill sluta ha ont i min mage och tarmar av gaser.Passar denna dieten för alla eller är det en varningsklocka att jag känner mig utslagen, illamående och får halsbränna? Har läst att det kan ha att göra med sockeravgiftningen, när går det isåfall över? Kanske jag kan göra en mjukare övergång? Tips mottages tacksamt
    nej kör på! det går över och är helt normalt. drar man ut på det så kan det t.o.m bli jobbigare.  illamåendet kan sitta i ett tag, men för mig brukar det bli bättre av att jag äter gurka till maten.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/