• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Jen nifer
    saltflingan skrev 2010-02-24 16:00:12 följande:
    Blir de inte väldigt sladdriga om man tar dem direkt?
    jag vet inte vad andra får för konsistens på deras men jag har aldrig upplevt dom som sladdriga :) kanske har mer torrvaror i lr nått.
    Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer
    numberone skrev 2010-02-24 18:31:10 följande:
    Jag ar ätit 3 bitar 80% choklad idag, var på föräldraträff...
    jag har inte ätit något godis lr fuskat alls på 1-1½ månad nu.
    Funderar faktist till helgen på att köpa choklad, mörk alltså typ 80%
    Nu vet jag ju att de är ett antal kolisar per ruta iaf om ja inte missminer sig, men ca 3 rutor kan ju va gått att smaska på till något smaksatt vatten på Fredag kväll.

Annars kör vi med gurkstavar och dipp
    Mollys & Minnas mamma
  • numberone

Kan man "frossa" i det som är under 5gr/100?? Funderar nämligen på om det är ok med mycket smörstekt vitkål till maten för det var vansinnigt gott

Ellen 080618, Agnes 090615
  • Pearl

Kunde inte hitta pofiber i affären, men det fanns fibrex och det var 5,5g kolhydrater/100g. Tyckte inte det lät så mycket så tänkte att jag kan väl prova iaf. Det blev inget vidare gott. Men det gick ner. Nu har jag fått ont i magen och känner mig helt spänd. Inte kul alls.

• Jen nifer
    Pearl skrev 2010-02-24 20:28:18 följande:
    Kunde inte hitta pofiber i affären, men det fanns fibrex och det var 5,5g kolhydrater/100g. Tyckte inte det lät så mycket så tänkte att jag kan väl prova iaf. Det blev inget vidare gott. Men det gick ner. Nu har jag fått ont i magen och känner mig helt spänd. Inte kul alls.
    jag tycker fibrex:en är helt okej om man låter de stå och dra en stund först. Jag gillar bättre kruska-kli men den innehåller typ 15kh per 100g, men man har ju så lite i så de bryr jag mig inte om.

innehåller pofiber  mindre än fibrex lr?
    Mollys & Minnas mamma
  • Pearl
    Jen nifer skrev 2010-02-24 20:31:24 följande:
    jag tycker fibrex:en är helt okej om man låter de stå och dra en stund först. Jag gillar bättre kruska-kli men den innehåller typ 15kh per 100g, men man har ju så lite i så de bryr jag mig inte om. innehåller pofiber  mindre än fibrex lr?
    Jag har ingen aning om vad pofibern innehåller, men det var det som stod i receptet som jag läste här på FL så därför tänkte jag köpa det.

Det finns kanske ett bättre "bröd" recept till fibrex än det jag gjorde efter. Bytte bara ut pofibern.
  • numberone

Jag har inte hittat fiberhusk nånstans så jag hade Fibrex istället...

Ellen 080618, Agnes 090615
  • Jen nifer
    Pearl skrev 2010-02-24 20:37:49 följande:
    Jag har ingen aning om vad pofibern innehåller, men det var det som stod i receptet som jag läste här på FL så därför tänkte jag köpa det. Det finns kanske ett bättre "bröd" recept till fibrex än det jag gjorde efter. Bytte bara ut pofibern.
    finns alla möjliga recept på lembas, man får pröva sig fram :) googla kanske du hittar nått som passar dig bättre.

jag kör en näve fibrex och en näve kruska-kli, en nypa linfrö och sen 2 ägg, en klick majonäs och ca 2dl ost.
    Mollys & Minnas mamma
  • Pearl
    Jen nifer skrev 2010-02-24 21:27:01 följande:
    finns alla möjliga recept på lembas, man får pröva sig fram :) googla kanske du hittar nått som passar dig bättre. jag kör en näve fibrex och en näve kruska-kli, en nypa linfrö och sen 2 ägg, en klick majonäs och ca 2dl ost.
    Det blir kanske godare om man blandar med nåt annat. Får, som du säger, prova mig fram. Och man vänjer väl sig vid smaken antar jag, det är ju inte som vanligt bröd.
  • Tiger Af Lilja

Topdog: nej min våg är ur balans  den visade fel :(

vågar man utesluta mejervarorna under veckorna för att snabba på förbränningen?
    Jag använde mycket rapsolja, är det dåligt? Läste att att det var okej..jag är förvirrad hade önskat att det gick snabbare, med gi rivstart gick det skitfort.