• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Lullisgirl

Jag är inne på 9e veckan av LCHF och det har hittills gått superbra. De sista dagarna har jag känt mig väldigt hungrig och känt sug att småäta vilket jag inte har känt förut. Jag har lyckats att hålla mig till att småäta av tillåtna saker. Tex TY eller vispad grädde med liiite kakao i. Jag vet att mjölkprodukter kan trigga suget men är det nån annan som har märkt samma sak efter två månader?

Jag har inte fuskat nämnvärt under dessa nio veckor, utan ätit strikt. Det enda som jag fuskat med var förra helgen när vi var på weekendresa o bodde på hotell. Då drack jag två glas rött vin och tog en liten tugga av en chokladtryffel (som inte smaka gott ens). Sen drack jag en halv öl och åt några nävar chips.
    Kan det vara helgens fusk som satt i gång mitt sug igen eller? Tycker att jag kan äta hur mycket som helst och ändå vara hungrig efter en stund. Detta har jag inte märkt av tidigare...
  • Jen nifer
    Lullisgirl skrev 2010-02-25 13:03:04 följande:
    Jag är inne på 9e veckan av LCHF och det har hittills gått superbra. De sista dagarna har jag känt mig väldigt hungrig och känt sug att småäta vilket jag inte har känt förut. Jag har lyckats att hålla mig till att småäta av tillåtna saker. Tex TY eller vispad grädde med liiite kakao i. Jag vet att mjölkprodukter kan trigga suget men är det nån annan som har märkt samma sak efter två månader? Jag har inte fuskat nämnvärt under dessa nio veckor, utan ätit strikt. Det enda som jag fuskat med var förra helgen när vi var på weekendresa o bodde på hotell. Då drack jag två glas rött vin och tog en liten tugga av en chokladtryffel (som inte smaka gott ens). Sen drack jag en halv öl och åt några nävar chips. Kan det vara helgens fusk som satt i gång mitt sug igen eller? Tycker att jag kan äta hur mycket som helst och ändå vara hungrig efter en stund. Detta har jag inte märkt av tidigare...
    jag har kört i 1½ månad nu och jag har också blivit hungrigare och fått ett ökat sug sista veckan, hoppas de har nått med att ja småblöder o göra och att det går över. Känns som ja börjar få brist på fantasi på vad jag ska äta också, speciellt i veckorna. Ägg och bacon, kotlett och sås lr kryddsmör. Samma sak vareviga dag :D På helgerna är ja lite duktigare o gör soppor och annat gott. I helgen tänkte ja testa hamburgare med hjälp av lembas.
    Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer

ett tag var ju favoriten bacininlindad kycklingfile.. men bar tanken ¨på lomanders beasås får mig att få kvälningar, men visst är icas bea okej?

Mollys & Minnas mamma
  • Lullisgirl
    Jen nifer skrev 2010-02-25 13:24:01 följande:
    jag har kört i 1½ månad nu och jag har också blivit hungrigare och fått ett ökat sug sista veckan, hoppas de har nått med att ja småblöder o göra och att det går över. Känns som ja börjar få brist på fantasi på vad jag ska äta också, speciellt i veckorna. Ägg och bacon, kotlett och sås lr kryddsmör. Samma sak vareviga dag :D På helgerna är ja lite duktigare o gör soppor och annat gott. I helgen tänkte ja testa hamburgare med hjälp av lembas.
    Hm..kanske det beror på all snö som kommit? ;) Jobbigt är det iaf.
  • Pixxi
    saltflingan skrev 2010-02-25 12:04:19 följande:
    Det börjar inte dra ihop sig för mens?
    Nej
    Felicia Adrian skrev 2010-02-25 12:06:24 följande:
    Vad för typ av fett äter du? Kanske skall äta lite mindre fett och mer kött, kycling, fisk, ägg. Jag kör så då min mage inte klarar varken mjölkprodukter eller så mycket fett.
    Jag äter smör.
  • minnapinna

hej tjejer. har en fråga och vet nog redan svaret, men tänkte höra med er "inbitna" ändå. jag ammar, är det okej att köra lchf då? eller måste jag snällt vänta tills jag ammat klart?

en till fråga: när ni är hungriga, går ni och äter vad som helst då? eller känner ni att ni måste "hålla igen" och äter t.ex. bär istället?

• Jen nifer
    minnapinna skrev 2010-02-25 19:14:37 följande:
    hej tjejer. har en fråga och vet nog redan svaret, men tänkte höra med er "inbitna" ändå. jag ammar, är det okej att köra lchf då? eller måste jag snällt vänta tills jag ammat klart?en till fråga: när ni är hungriga, går ni och äter vad som helst då? eller känner ni att ni måste "hålla igen" och äter t.ex. bär istället?
    jag äter de som är tillåtet, inte bär lr frukt lr liknande. Utan kanske ost och skinkrullar, steker ett ägg osv.
    Mollys & Minnas mamma
  • Tiger Af Lilja

<gjorde spenatsoppa me ägg efter hela dagne iväg och tyvärr varit hungrig länge innan men gott var det

• Tant Elin

måste tipsa om ett kanogott mellamål!!

lägg ut några skinkskivor på en tallrik, lägg ett par skivor ost på varje kör i micorn tills osten blivit lite varm, strö på pizzakrydda och rulla ihop till skinkrullar och njuuut

Så gott för en som verkligen älskar varma mackor

• Jen nifer
    Tant Elin skrev 2010-02-25 20:20:54 följande:
    måste tipsa om ett kanogott mellamål!!lägg ut några skinkskivor på en tallrik, lägg ett par skivor ost på varje kör i micorn tills osten blivit lite varm, strö på pizzakrydda och rulla ihop till skinkrullar och njuuut Så gott för en som verkligen älskar varma mackor
    mm de ska ja pröva
    Mollys & Minnas mamma