• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Lumut

Så nu är jag tillbaka!

Fick en svacka på sisådär en vecka...usch kände mig ledsen och svullen. Mycket bättre med LCHF kosten. För magen också tack vare lembasbröden med fiberhuski;) ett tips om ni blir tröga..hihi
    Har iallafall storhandlat massa bacon och imorrn ska jag gå till närmsta affär och köpa storpack ägg!
    Detta ska följas bättre..för nu har jag m'rkt min fallgrop..det är i slutet av månaden när pmsen komme roch ekonomin tryter..haha ingen bra kombo!
    Så idag gjord jag tacopaj..äggbotten, fläskfärs, klickade ut cremiefreiche, massa ost och hackad färsk tomat- YUMMIE perfekt fredagsmysmat med familjen ;)
  • Jen nifer
    minnapinna skrev 2010-02-25 21:26:10 följande:
    jen nifer,tack!
    man får hitta sina knep tror jag :D
     för att svara på din andra fråga ska de gå bra att ta bort kolhydrater trots amning, om du skulle märka att ditt barn börjar ogilla mjölken eller blir konstig i magen är de ju bara tillföra lite mer kolisar :)
    Mollys & Minnas mamma
  • Pearl

Pratade med en väninna nu ikväll och berättade att jag hade börjat med lchf. Hon sa att hon hade en arbetskamrat som också höll på med det och hon sa att det inte är en diet för att gå ner i vikt. Har jag missuppfattat det hela eller? Jag har ju börjat med detta för att jag behöver gå ner i vikt. Känner mig lite nere nu för jag trodde och ville verkligen att detta skulle fungera. Känns inte som någon mening att fortsätta om jag inte går ner något.

• Jen nifer
    Pearl skrev 2010-02-25 21:42:56 följande:
    Pratade med en väninna nu ikväll och berättade att jag hade börjat med lchf. Hon sa att hon hade en arbetskamrat som också höll på med det och hon sa att det inte är en diet för att gå ner i vikt. Har jag missuppfattat det hela eller? Jag har ju börjat med detta för att jag behöver gå ner i vikt. Känner mig lite nere nu för jag trodde och ville verkligen att detta skulle fungera. Känns inte som någon mening att fortsätta om jag inte går ner något.
    jag har ingen övervikt, men har ändå gått ner 7kg på 1-1½ månad och tappat nästan 10cm i midjemått :)
    Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer
    Lumut skrev 2010-02-25 21:13:27 följande:
    Så nu är jag tillbaka! Fick en svacka på sisådär en vecka...usch kände mig ledsen och svullen. Mycket bättre med LCHF kosten. För magen också tack vare lembasbröden med fiberhuski;) ett tips om ni blir tröga..hihi Har iallafall storhandlat massa bacon och imorrn ska jag gå till närmsta affär och köpa storpack ägg! Detta ska följas bättre..för nu har jag m'rkt min fallgrop..det är i slutet av månaden när pmsen komme roch ekonomin tryter..haha ingen bra kombo! Så idag gjord jag tacopaj..äggbotten, fläskfärs, klickade ut cremiefreiche, massa ost och hackad färsk tomat- YUMMIE perfekt fredagsmysmat med familjen ;)
    hur gör du äggbotten?? :D Lät mumsigt
    Mollys & Minnas mamma
  • Pearl
    Jen nifer skrev 2010-02-25 21:44:49 följande:
    jag har ingen övervikt, men har ändå gått ner 7kg på 1-1½ månad och tappat nästan 10cm i midjemått :)
    Jag får väl hålla i ett tag till och se vad som händer. Men har tappat lite av motivationen jag hade innan.
  • Lumut
    Värm ugnen ställ pajformen däri så den blir het...
    jag tog 2-3 ägg vispade hårt...o hade i lite grädde..kanske 0,5 dl.
    Tog ut formen..hällde på smör så de smälte..sen hällde ja i äggsmeten..
    körde in pajformen i ugnen så botten fick frasa till sig.. (de går fort)
    sen över med pajinnehållet! 
    :)
  • Sirling
    Jen nifer skrev 2010-02-25 13:24:01 följande:
    jag har kört i 1½ månad nu och jag har också blivit hungrigare och fått ett ökat sug sista veckan, hoppas de har nått med att ja småblöder o göra och att det går över. Känns som ja börjar få brist på fantasi på vad jag ska äta också, speciellt i veckorna. Ägg och bacon, kotlett och sås lr kryddsmör. Samma sak vareviga dag :D På helgerna är ja lite duktigare o gör soppor och annat gott. I helgen tänkte ja testa hamburgare med hjälp av lembas.
    Jag går ut på nätet en gång per vecka till någon av receptsamlingarna eller matbloggarna och sen sätter jag ihop ett worddokument med veckans middagar och lite recept på lättare luncher och någon lchf-efterrätt om vi har middagsgäster och sen åker jag och veckohandlar efter den matlistan. Jag mixar in några favoriter från före detta veckor men får på det här sättet alltid nya roliga recept! Våra favvisar hittills är tacogratäng, lax med skaldjurssås, kyckling a la jakob och parmesanchips till ostbrickan till helgen...
  • Sirling
    minnapinna skrev 2010-02-25 19:14:37 följande:
    hej tjejer. har en fråga och vet nog redan svaret, men tänkte höra med er "inbitna" ändå. jag ammar, är det okej att köra lchf då? eller måste jag snällt vänta tills jag ammat klart? en till fråga: när ni är hungriga, går ni och äter vad som helst då? eller känner ni att ni måste "hålla igen" och äter t.ex. bär istället?
    Jag ammar och lchf:ar. Jag har försökt läsa på men hittar inget som säger att man inte kan amma. Jag äter vitamintillskott, men det gjorde jag även innan när jag ammade...