Probably the best in the skrev 2010-02-26 00:26:12 följande:
LCHF är en livsstil, snarare än en diet för viktnedgång. Många minskar i vikt, det kan ta ett tag innan det kommer igån och kroppen fattar att den ska gå på fettdrift, detta spec om man har jojobantat förut. Läser och blir lite avis på dom som bara rasar i vikt, och läser impad om dom om trots utebliven viktminskning har fortsatt, för att dom mår så bra av det och vips så börjar vikten rasa. Det passar inte alla att äta LCHF kost. Så är det, men det passar många och de allra flesta som kört säg mer än en månad (och blivit av med många startsymtom) mår så himla bra. Jämare humör, blivit av med migrän, tjejer med PCO har fått mensen åter, och framförallt att många får en mage som funkar som en klocka. Folk har blivit bättre i sina leder, kunnat sluta ta värktabletter, mindre förkylda...ja och det är väl eg inte så konstigt, kroppen producerar minimalt med insulin som främjar inflammationer bla. Sen är det mkt mer fysiologiskt som händer, men att hålla blodsockret på en mkt jämn nivå utan insulinutsöndring verkar man vinna mkt på rent hälsomässigt.
Ja, som jag skrev innan så började jag med detta för att jag behöver gå ner i vikt. Är nära på desperat då vikten har rusat iväg. Och jag tycker att det verkar vara fler som äter lchf för att gå ner i vikt. För det är många som skriver att de håller på och väger sig och pratar om hur mycket de har gått ner.
Jag tänkte att detta borde gå lättare än att hålla på med pulversoppor eller liknande. Viktväktarna fixar jag inte alls. Det har jag provat många gånger.
Jag har än så länge bara ätit lchf i fem dagar så det kanske är för tidigt att ge upp. Men motivationen har som sagt sjunkit rejält.