• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Probably the best    in the
    1989 skrev 2010-02-26 12:28:50 följande:
    Hur mycket kolhydrater får man max äta för att inte börja gå upp i vikt? då menar jag om man fortsätter äta mycket fett men fuskar med kolhydraterna då och då. Om man tex äter bröd en dag, ska man dra ner på fettet lite för att kompensera?Är det som en balansgång kan man säga?Har nämligen börjat ha grädde i kaffet och ätit ostskivor när jag varit småsugen, men har senaste dagarna fuskat med bla semla, några finn crisp för mycket osv, och nu har vågen börjat peka uppåt :C
    Kroppen suger åt sig kolhydraterna, dom binder ju vätska. Sen när du äter mer kolhydrater utsöndras insulin och insulin är nyckeln för fettet in i cellen.
    Vissa säger att man ska äta mer fett för att kompensera ut det, men pratar vi Semla...ja då skulle jag hoppa över den dagen i mitt liv och sen fortätta som vanligt dagen efter.
    Så ska du äta LCHF och gå ner då är det bara att hålla sig strikt på kolhydraterna, spec om du märker att du går upp direkt du äter för mkt.
  • Lullisgirl
    Jen nifer skrev 2010-02-26 10:25:32 följande:
    jag skulle aldrig kunna trycka i mig 50g smör till ägg, men alla är vi olika. Jag försöker få i mig de på andra sätt istället :)
    I äggmjölken märks inte smöret.
    Jesster skrev 2010-02-26 10:08:26 följande:
    Lullis: Jag började med 2 ägg och 25 gr smör men nu har jag ökat till 50 gr smör för jag försöker tuffa till mig med äta mer fett Jag håller mig också fram till lunch på det.
    Använder du hela äggen eller bara gulorna? Har sett lite olika...
  • Jesster

Jag håller med, i äggmjölken märks inte smöret alls. Jag har ju kakao i och det smakar bara varm choklad typ. På morgnarna har jag i kaffepulver också och gör latte. Vad sugen jag blir nu!

Jag använder hela äggen. Har provat med bara gulor men det var bökigare (det ska gå snabbt på morgonen) och jag kände ingen smakskillnad.

Den som söker han finner - www.google.se
  • Probably the best    in the

Jag gör äggmjölken på bara äggulor och kokosfett.
    Säg 2 gulor, några dl vatten och 50 g fett.
    Blandar med mkt starkt bryggt kaffe och så har jag en underbar latte!

• numberone

Är tacokryddor ok? hittar inte info om det

Ellen 080618, Agnes 090615
  • Tiger Af Lilja

Idag blev jag sjuk förkyld ingen matlust har tvingat i mig 3 mål idag iaf.

Väldigt lite kollisar, hade i kokosfett i kaffet imorse första gången..

• Krulltott07

Har precis börjat me LCHF så ja e heeelt grön =) Hur mycket smör "ska" man äta om dan för att de ska va tillräckligt? Ja känner ju att ja gärna tar så lite som möjligt automatiskt liksom...

• Krulltott07
    Krulltott07 skrev 2010-02-26 17:49:28 följande:
    Har precis börjat me LCHF så ja e heeelt grön =) Hur mycket smör "ska" man äta om dan för att de ska va tillräckligt? Ja känner ju att ja gärna tar så lite som möjligt automatiskt liksom...
    Ska tilläggas att ja vill bli av med mitt sockerberoende + gå ner i vikt..
  • Lullisgirl
    numberone skrev 2010-02-26 16:19:55 följande:
    Är tacokryddor ok? hittar inte info om det
    http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=172
    Gör din egen tacokrydda så slipper du alla tillsatsämnen. Om jag inte minns fel är det en massa kolisar i den färdigblandade. Det blir dessutom billigare att göra egen...om man en gång köpt hem alla kryddor. Jag har blandat en stor sats som jag satt i en gammal kryddburk, bara att krydda!