• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Fantastic 4
    Lullisgirl skrev 2010-01-13 17:21:27 följande:
    Välkommen! :) Har du mycket kvar att gå ner. Höll du vikten efter du gick ner som där 9? Jag har just börjat (2 veckor sen) och folk ser redan på mig att jag tappat vikt. Jag väger mig inte utan bara mäter midjan. Blir hispig av vågen.
    Tack, jag har ca 7 kg kvar att gå ner, gick upp 2 kg när jag slutade m LCHF!!!
    Mamma till 4 underverk!!!
  • Lullisgirl

Jag ska och storhandla o när jag nu har skrivit min lista så känns det så lite...vad handlar ni andra för något som ni inte kan va utan hemma? På min lista i dag står det

Kött
    Kyckling
    ägg
    grädde
    CF
    Vitkål
    squash
    brysselkål
    broccoli
    sparris
    sesamfrön
    sallad
    gurka
    Jag har ost och smör hemma. Jag brukar oxå ha TY men har bestämt mig att dra ner lite på mjölkprodukterna.
  • Lullisgirl

Föresten kunde jag inte låta bli att väga mig i morse! Jag hade gått ner drygt 4 kg sen nyår, på mindre än 2 veckor alltså! {#lang_emotions_laughing} Vet ej exakt startvikt eftersom jag hade bestämt mig att bara mäta midja och se på kläder. Midjan har det inte hänt mycket men märker på resten av kroppen att jag minskat!

• BeccaGrodan
    Lullisgirl skrev 2010-01-14 07:23:55 följande:
    Jag ska och storhandla o när jag nu har skrivit min lista så känns det så lite...vad handlar ni andra för något som ni inte kan va utan hemma? På min lista i dag står det Kött Kyckling ägg grädde CF Vitkål squash brysselkål broccoli sparris sesamfrön sallad gurka Jag har ost och smör hemma. Jag brukar oxå ha TY men har bestämt mig att dra ner lite på mjölkprodukterna.
    Bacon
    Beasås
    Fetaost

är mina 3 grejer som alltid finns i kylen när jag äter LCHF
  • Fjuppan
    Lullisgirl skrev 2010-01-14 07:26:21 följande:
    Föresten kunde jag inte låta bli att väga mig i morse! Jag hade gått ner drygt 4 kg sen nyår, på mindre än 2 veckor alltså!  Vet ej exakt startvikt eftersom jag hade bestämt mig att bara mäta midja och se på kläder. Midjan har det inte hänt mycket men märker på resten av kroppen att jag minskat!
    Samma här...-4,5 sedan nyår. Antar att det är en hel det vatten förstås...men det förringar inte glädjen när man ställer sig på vågen!
  • Fjuppan
    Jag ska och storhandla o när jag nu har skrivit min lista så känns det så lite...vad handlar ni andra för något som ni inte kan va utan hemma? På min lista i dag står det Kött Kyckling ägg grädde CF Vitkål squash brysselkål broccoli sparris sesamfrön sallad gurka Jag har ost och smör hemma. Jag brukar oxå ha TY men har bestämt mig att dra ner lite på mjölkprodukterna.
    Ägg, mozzarella, bacon, avocado och turkisk yoghurt. (yoghurten kan man blanda med lite vispad grädde + vaniljpulver så får man en alternativ yoghurt att äta till frukost. Toppa med lite hallon så blir det extra gott!)
  • Kenzie
    Mozzarella, parmaskinka, salami, keso, fläsk, lax, köttfärs
    Älskade Theodor 060329 Efterlängtade Krypet BF 090505
  • Ogift Fru

Är det nån mer som har ett BMI på runt 22 som också tycker det är trögt med viktnedgången? Funderar på om det är för att man inte är överviktig enligt BMI som det är så jäkla svårt? Frustrerande...

Hur hinner man göra femtielva saker samtidigt när man bara har åtta armar?!
  • Matillin
    inväntande skrev 2010-01-13 22:14:09 följande:
    Hallon har väll runt en 7-8 kolhydrater per 100 gram. Rätt mycket.
    Men frysta hallon har runt 4 har jag läst, likadant med blåbär som har 9 g men runt 7 om dom varit frysta
    Lullisgirl skrev 2010-01-14 07:26:21 följande:
    Föresten kunde jag inte låta bli att väga mig i morse! Jag hade gått ner drygt 4 kg sen nyår, på mindre än 2 veckor alltså!  Vet ej exakt startvikt eftersom jag hade bestämt mig att bara mäta midja och se på kläder. Midjan har det inte hänt mycket men märker på resten av kroppen att jag minskat!
    grattis
    Fjuppan skrev 2010-01-14 08:02:09 följande:
    Samma här...-4,5 sedan nyår. Antar att det är en hel det vatten förstås...men det förringar inte glädjen när man ställer sig på vågen!
    grattis till dig med
  • Matillin
    VIKTLISTA VECKA 2{#lang_emotions_cheers}

Namn         Startvikt          Vikt          +/-         Totalt             Antal veckor

frökenskabb    67.2             62.3         -1.1         -4.9                     5
    Sariat             57.6             54.9         -2.7         -2.7                     1
    Sunflower        85               84,5          0,5          -0,5                    1
    mysmarre        89               84            -5              5                      5
    Lillie               74,4             70,3         -1.1          -4,1                    2
    Karolina          83,5             82,0         -1,5          -1,5                    1
    Matillin           81.8             80.0         -1.8           -1.8                   1

Jag rekomenderar fortfarande att vi gör en egen vikttråd där vi lägger in viktlistan och som vi sen klistrar in i ts.
    Då slipper man leta flera sidor bakåt i huvudtråden och ingen riskerar att falla bort vilket jag sett att några gjort ibland?